Ο Μεσσίας στη θέση του Μεσσία πως λέγεται;
O Μεσσίας αντί του Μεσσία ποιός είναι;
Στο Ισραήλ γίνεται πολύ λόγος για τον αναμενόμενο Μεσσία που έρχεται..
για δυνατούς, και καλά , λύτες …..
Ἅγιος Κύριλλος Ἱεροσολύμων . «Αὐτὸς ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς ποὺ ἀναλήφθηκε, θὰ ἔρθει πάλι ἀπὸ τὸν οὐρανό, ὄχι ἀπὸ τὴ γῆ. Καὶ εἶπα, ὄχι ἀπὸ τὴ γῆ, ἐπειδὴ ἀπὸ τὴ γῆ πρόκειται νὰ ἔρθουν πολλοὶ ἀντίχριστοι…καί πρόκειται λοιπόν, νὰ ἔρθει τὸ βδέλυγμα τῆς ἐρημώσεως, ποὺ θὰ διεκδικήσει ψευδῶς τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ γιὰ τὸν ἑαυτό του. Ἐσὺ ὅμως, σὲ παρακαλῶ, νὰ περιμένεις τὸν ἀληθινὸ Χριστό, τὸν Μονογενῆ Υἱὸ τοῦ Θεοῦ, ποὺ δὲν ἔρχεται πιὰ ἀπό τή γῆ, ἀλλὰ ἀπὸ τὸν οὐρανό, ὁ ὁποῖος θὰ φανεῖ σ’ ὁλόκληρη τὴν οἰκουμένη σὰν ἀστραπή33 καὶ φωτεινὴ λάμψη καὶ θὰ συνοδεύεται ἀπὸ ἀγγέλους, γιὰ νὰ κρίνει ζωντανοὺς καὶ νεκρούς, καὶ νὰ ἐγκαθιδρύσει βασιλεία οὐράνια, αἰώνια καὶ ἀτελείωτη. Μεῖνε λοιπὸν ἀσφαλὴς καὶ σ’ αὐτὸ(τὸ δόγμα)»
«Ἐπειδὴ ὅμως οἱ Ἰουδαῖοι παρεξέκλιναν ἀπὸ τὴν ἀλήθεια, περιμένουν ἀκόμη τὸν Χριστὸ (τὸν Μεσσία) νὰ ἔλθῃ»,24 λέγει ὁ Ἅγιος Ἀθανάσιος.
Ὁ Ἅγιος Κύριλλος, Πατριαρχῶν Ἱεροσολύμων τὸ καύχημα, προαναγγέλλει. «οἱ ἀπόγονοι τῶν Ἰουδαίων, ἀρνούμενοι αὐτὸν ποὺ ἦλθε καὶ περιμένοντας κακῶς αὐτὸν ποὺ θὰ ἔρθει (τὸν Ἀντίχριστο), ἐγκατέλειψαν τὸν ἀληθινὸν Χριστό, καὶ περιμένουν τὸν πλάνο οἱ πλανηθέντες, γιὰ νὰ ἀποδειχθεῖ καὶ σ’ αὐτὸ ἀληθινὸς ὁ Σωτήρας, ποὺ εἶπε «Ἐγὼ ἦρθα στὸ ὄνομα τοῦ πατέρα μου καὶ δὲν μὲ δέχεσθε, ἐὰν ὅμως ἔρθει ἄλλος στὸ ὄνομα τοῦ ἑαυτοῦ του, ἐκεῖνον θὰ τὸν δεχθεῖτε’’(Ἰωάν.5,43)».25 Ὁ χρυσολόγος Ἰωάννης σχολιάζει. «Οἱ Ἰουδαῖοι ἐξαιτίας τῆς ἄγνοιας τῶν χρόνων ἔκαναν τὸ μεγάλο σφάλμα. Γιατί ἂν ἄκουαν τὸν Πατριάρχη ποὺ λέει, ‘’δὲν θὰ ἐκλείψει ἄρχοντας ἀπὸ τὴ φυλὴ τοῦ Ἰούδα, οὔτε ἀρχηγὸς ἀπὸ τὴ γενιά του, μέχρι νὰ ἐκπληρωθοῦν αὐτὰ ποὺ πρόκειται νὰ γίνουν’’,26 καὶ ἂν παρατηροῦσαν μὲ ἀκρίβεια τὰ χρόνια τῆς παρουσίας, δὲν θὰ εἶχαν ἐκπέσει ἀπὸ τὸν Χριστὸ καὶ δὲν θὰ ἔπεφταν στὸν Ἀντίχριστο».27
Οἱ μωαμεθανοὶ δὲν ἐνοχλοῦντο ἀπὸ τίς Χριστιανικὲς γιορτές, αἰῶνες τώρα. Μὲ τὸ ψευδὲς πρόσχημα ὅτι ἐνοχλοῦνται, ἀπαγορεύουν νὰ ἀκούγονται οἱ λέξεις «Χριστούγεννα» καὶ «Πάσχα» ! Τίς μετονομάζουν «γιορτὲς τοῦ χειμώνα» καὶ «γιορτὲς τῆς ἄνοιξης» ( ἢ «τοῦ καλοκαιριοῦ»). Εἶναι λοιπόν, ὁλοφάνερο ὅτι ἡ ἀντίδραση γιὰ τίς Χριστιανικὲς γιορτὲς προέρχεται ἀπὸ κύκλους ποὺ ἀναμένουν μέχρι σήμερα Μεσσία, ποὺ θὰ εἶναι ὁ Ἀντίχριστος, καὶ προετοιμάζουν γι’ αὐτὸ τὴν κοινὴ γνώμη γιὰ τὴν ἔλευσί του.
Και αφού σε πρώτο χρόνο στο όνομα της πολυπολιτισμικότητας και της υποτιθέμενης ενόχλησης των μουσουλμάνων αποχριστιανοποίησαν την εορταστική περίοδο στην Ευρώπη έρχονται τώρα και στη θέση του εκτοπισμένου Σταυρού υψώνουν τη μενορά για τη Χανούκα βλ. Παρίσι… που την ανάβει ο ίδιος ο Μακρόν για το καλό. Όλα ήταν ένα σχέδιο…
Ποιός εἶναι ὁ ἀληθής Μεσσίας;
α) Τὸ βροντοφωνάζει ἀπ’ τή χαρά του ὁ Ἅγιος Ἀνδρέας ὁ πρωτόκλητος καί ἐμεῖς τὸν χειροκροτοῦμε . «εὑρήκαμεν τὸν Μεσσίαν . ὅ ἐστι μεθερμηνευόμενον (ποὺ σημαίνει) Χριστὸς».
β) Τὸ ἀποκάλυψε ὁ ἴδιος ὁ Ἰησοῦς Χριστός μας, καί ἐμεῖς Τὸν προσκυνοῦμε. Εἶπε ἡ Σαμαρείτιδα στὸν Ἰησοῦ Χριστό: «οἶδα (γνωρίζω) ὅτι Μεσσίας ἔρχεται ὁ λεγόμενος Χριστός . ὅταν ἔλθῃ ἐκεῖνος, ἀναγγελεῖ ἡμῖν πάντα .λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς . ἐγὼ εἰμι ὁ λαλῶν σοι» ( ἐγὼ εἶμαι ποὺ σοῦ μιλάω).
γ) Ἐπιβεβαίωσαν τὴν Σαμαρείτιδα οἱ συντοπίτες της καὶ ἐμεῖς συνηγοροῦμε . «οὐκέτι διά τὴν σὴν λαλιὰν πιστεύομεν . αὐτοὶ γὰρ ἀκηκόαμεν καὶ οἴδαμεν ὅτι οὗτός ἐστιν ἀληθῶς ὁ σωτὴρ τοῦ κόσμου ὁ Χριστὸς» (ὁ Μεσσίας).13
δ) Λόγῳ τῆς ἔντονης προσμονῆς καὶ ἀναμονῆς τοῦ ἀναμενόμενου Χριστοῦ (Μεσσία), οἱ Ἰουδαῖοι ἀποστέλλουν ἱερεῖς καὶ Λευΐτες νὰ ἐρωτήσουν τὸν ἀσκητὴ τῆς ἐρήμου, Ἅγιο Ἰωάννη τόν Πρόδρομο . «σὺ ποιός εἶσαι;». Ὁ ἐπίγειος ἄγγελος ὡμολόγησε ὅτι «δὲν εἶμαι ἐγὼ ὁ Χριστὸς» καὶ κατέδειξε τὸν Ἰησοῦν Χριστόν.14
ε) Ὅταν ὁ ἀπόστολος Φίλιππος πρωτογνώρισε τὸν ἀναμενόμενο Μεσσία, τὸ ἀνακοίνωσε μὲ ἐνθουσιασμὸ στὸν Ναθαναήλ . «Αὐτὸν ποὺ ἔγραψε ὁ Μωϋσῆς στὸ νόμο καὶ οἱ προφῆτες, εὑρήκαμεν Ἰησοῦν….ἔρχου καὶ ἴδε», ( ἔλα νὰ δεῖς μόνος σου).15
στ) Ὁ Ναθαναὴλ συγκλονισμένος ὁμολογεῖ καὶ ἐμεῖς συνομολογοῦμε. «σὺ εἶσαι ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, σὺ εἶσαι ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραὴλ».16
ζ) Βεβαιωτικὰ ἐπισφραγίζει ὁ ἀπόστολος Πέτρος. «σὺ εἶσαι ὁ Χριστός, (ὁ Μεσσίας) ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ ζῶντος».17
η) Ἡ Μάρθα κατέθεσε τὴ μαρτυρία της. «ἐγὼ πεπίστευκα ὅτι σὺ εἶ ὁ Χριστὸς, ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ ὁ εἰς τὸν κόσμον ἐρχόμενος».18
θ) Εἶπε ὁ ἀρχιερέας στὸν Ἰησοῦν . «Σὲ ἐξορκίζω εἰς τὸ ὄνομα τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ, νὰ μᾶς πεῖς ἂν ἐσὺ εἶσαι ὁ Χριστὸς (ὁ Μεσσίας) ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ». Ὁ Ἰησοῦς τοῦ ἀπάντησε . «σὺ εἶπας». (Δηλαδὴ , Ἐγὼ εἶμαι, ὅπως τὸ εἶπες).19
ι) Ὁ Ἡρώδης συνήγαγε τοὺς ἀρχιερεῖς καὶ τοὺς γραμματεῖς τοῦ λαοῦ καὶ ζήτησε νὰ τὸν πληροφορήσουν ποῦ ὁ Χριστὸς (ὁ Μεσσίας) γεννᾷται. Αὐτοὶ τοῦ εἶπαν . «ἐν Βηθλεὲμ τῆς Ἰουδαίας, γιατί ἔτσι ἔχει γραφτεῖ ἀπὸ τὸν προφήτη»20. (Μιχαία).21
ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΚΕΛΛΙΩΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ
Παραπομπαί-Σημειώσεις
1. Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ, ΕΠΕ, Τόμ. 6, σελ.531. 2. Περιοδικό «Σταγόνες πίστεως», Τεῦχος 40 Ἀπρ.-Μάϊος-Ἰούν. 2022, σελ.8-9. 3. Πιθανῶς προέρχεται ἀπὸ τὸν ἀφορισμένο Ρῶσσο λογοτέχνη Λέοντα Τολστόϊ. 4. Περ. Στ.πίστ., ἔ.ἀ. σελ.10-11. 5. Ἁγ. Κυριλ. Πατρ. Ἱεροσολ., ΕΠΕ, Τόμ. 2, Κατήχηση φωτιζομ., ΙΕ΄σελ. 133 6. Μ. Βασιλ. ΕΠΕ, Τόμ.3, σελ.317. 7. Ἰωάν.10,5. 8.Ματθ.12,34. 9. Πρβλ. Γέν. 3,1-7. 10. Περιοδ. ἔ.ἀ. σελ. 11. 11. Ἰωάν. 1, 42. 12. Ἰωάν. 4,25-26. 13. Ἰωάν. 4,42. 14. Ἰωάν. 1,19-20, 26, 29. 15. Ἰωάν. 1,46,47. 16. Ἰωάν. 1,50 17. Ματθ.16,16 . Ἰωάν. 6,69. 18. Ἰωάν. 11,27. 19. Ματθ. 26,63-64. 20.Ματθ.2,3-5. 21. Μιχ.5,1. 22. Ἁγ. Κυριλ. Ἀλεξ., ΕΠΕ Τόμ. 11, σελ. 27 23. Ἁγ. Ἰωαν. Δαμασκ. ΕΠΕ, Τόμ.1, Ἔκδ. ἀκριβ. Ὀρθοδ. πίστεως, σελ.431. 24. Μ. Ἀθαν. Πτρ. Ἀλεξανδρ. ΕΠΕ, Τόμ.2, σελ.257. 25. Ἁγ. Κυριλ. Ἱεροσ., ΕΠΕ, Τόμ.1 26. Γέν. 49,10. 27. Ἁγ. Ἰωάν. Χρυσ., ΕΠΕ, Τόμ.8Α, σελ. 357. 28.Ματθ. Κεφ. 24. Μάρκ. Κεφ.13. 29. Ματθ.24,15 . Μάρκ.13,14. Δανιήλ 9,27. 30. Ἁγ. Ἰωάν. Χρυσοστ., ΕΠΕ, Τόμ.12, σελ.287. 31. Μ. Ἀθαν., ΕΠΕ, Τόμ.2, σελ.183-185. 32.Β΄Θεσ.2,1-10&Ἁγ. Ἰωάν. Χρυσ., ΕΠΕ, Τόμ.12, σελ. 20,22,51. 33.Ματθ. 24,27 34. Ἁγ. Κυριλ. Ἱεροσολ., ΕΠΕ, Τόμ.1, Κατηχ.φωτ.Δ΄σελ. 149. 35. ἔ.ἀ., Τόμ.2, Κατήχ.φωτιζ.ΙΕ΄σελ.120-168. 36. Ἁγ. Ἰωάν. Δαμασκ., ΕΠΕ, Τόμ.1, Ἔκδ. ἀκριβῆς, σελ. 555-559. 37. Ἁγ. Γρηγ. Παλαμᾶ, ΕΠΕ, Τόμ. 6, σελ.451. 38. Ἰωάν. 8,32. 39. Ψαλμ.11,2. 40. Ἁγ. Γρηγ. Παλαμᾶ, ΕΠΕ, Τόμ. 5, σελ. 325. 41. Α΄ Ἐπιστ. Πέτρ. 5,8. 42. Ἁγ. Γρηγ. Θεολ., ΕΠΕ, Τόμ.3, σελ. 189-191. 43. Ἁγ. Γρηγ. Παλαμᾶ, ΕΠΕ, Τόμ. 11, σελ. 471. 44. Γαλάτας 1,8-9. 45. Ἀββακούμ, 2,15. 46. Ἀμμώς, 8,11 47. Ἁγ. Γρηγ. Παλαμᾶ, ΕΠΕ, Τόμ. 3, σελ.311. 48. Μ. Βασιλείου, ΕΠΕ, Τόμ.10, σελ. 31.
(Με πληροφορίες από orthodoxostypos.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου