Όταν σκεφτόμαστε το γεγονός ότι ο Κύριος είναι μια Τριάδα, τις περισσότερες φορές βρισκόμαστε σε σύγχυση και αμηχανία. Είναι δυνατόν να κατανοήσουμε αυτή τη συγκλονιστική αλήθεια; Και, το πιο σημαντικό, πώς πρέπει να το αντιμετωπίζουμε;
Φυσικά, μπορείτε να προσπαθήσετε να ελέγξετε την περιέργεια του δικού σας μυαλού και να αναγνωρίσετε αυτό το μυστήριο ως απρόσιτο στην ανθρώπινη κατανόηση. Για τους ανθρώπους που πιστεύουν ειλικρινά στον Κύριο, αυτό θα είναι αρκετά. Δεν αναζητούμε λογικές εξηγήσεις στην πίστη, γιατί για τους Χριστιανούς, πολύ πιο σημαντικό δεν είναι το ερώτημα γιατί ο κόσμος μας είναι έτσι όπως είναι, αλλά τι κάνουν και γιατί γεννήθηκαν. Με άλλα λόγια, ένας πιστός, μέσα από τη ζωή του, προσπαθεί να κατανοήσει τα μεγάλα μυστήρια του σύμπαντος.
Με αυτόν τον τρόπο, αργά αλλά σταθερά πλησιάζουμε στο να καταλάβουμε γιατί πιστεύουμε στην Αγία Τριάδα. Δίνοντας προσοχή στον κόσμο γύρω μας, στους γείτονές μας και στον εαυτό μας, συνειδητοποιούμε ότι γνωρίζουμε πολύ λίγα για το Σύμπαν. Ωστόσο, αυτό ακριβώς το μυστήριο, ακριβώς αυτό το στοιχείο της υποτίμησης είναι η ίδια η γέφυρα που συνδέει τον Κύριο με τον κόσμο που δημιούργησε. Και όσο πιο ειλικρινείς είμαστε με τον εαυτό μας, τόσο πιο ικανοί γινόμαστε να προσεγγίσουμε την αλήθεια.
Κοιτάζοντας τον κόσμο γύρω μας, δεν μπορούμε παρά να παρατηρήσουμε την αρμονία του - αυτό ισχύει τόσο για τη φύση όσο και για την κοινωνία στην οποία ζούμε. Κοιτάζοντας τον εαυτό μας, δίνοντας προσοχή στα συναισθήματα και τα συναισθήματά μας, καταλαβαίνουμε ότι ένα άτομο δεν είναι προϊόν τύχης ή τυχερών περιστάσεων. Ένα τέτοιο καταπληκτικό μυστήριο είναι η γενιά ενός άλλου, ακόμα πιο ακατανόητου και καταπληκτικού Μυστηρίου.
Και εκείνη τη στιγμή που στραφούμε στον Κύριο, που είναι η προσωποποίηση της Τριάδας, έχουμε το δικαίωμα να κάνουμε το εξής ερώτημα:
«Αυτός είναι ο Επουράνιος Πατέρας μου, μυστηριώδης και ακατανόητος. Συμφωνώ με αυτό. Αλλά, σε αυτή την περίπτωση, πώς ακριβώς σχετίζομαι μαζί Του;
Αργά ή γρήγορα, αυτό το ερώτημα τίθεται στην καρδιά κάθε χριστιανού που αγωνίζεται να πλησιάσει τον Θεό. Και η καρδιά, σε αυτή την περίπτωση, δεν μένει αναπάντητη.
Πρώτα απ 'όλα, η Τριάδα συμβολίζει την πληρότητα και την ακεραιότητα. Αυτό σημαίνει ότι ο Κύριος δεν μας χρειάζεται πραγματικά, αλλά μια τέτοια ειλικρίνεια δεν πρέπει να μας φοβίζει ή να μας αναστατώνει. Έχουμε συνηθίσει να αντιμετωπίζουμε τον Θεό ως ίσο, και μερικές φορές απεικονιζόμαστε ακόμη και ως αυτοικανοποιημένους πιστωτές, κάνοντας Του χάρη με τη μορφή καλών πράξεων ή προσευχών. Ωστόσο, σπάνια σκεφτόμαστε το γεγονός ότι το σύμπαν μπορεί κάλλιστα να υπάρχει χωρίς τη συμμετοχή μας: ο Κύριος δεν χρειάζεται τις καλές μας πράξεις ή τις προσευχές μας.
Και, αν όλα αυτά μας δυσκολεύουν, αν τα κάνουμε όλα αυτά απρόθυμα ή υπό πίεση, τότε μπορούμε να τα καταφέρουμε χωρίς τέτοιες ιδέες εντελώς - το Σύμπαν δεν θα καταρρεύσει από αυτό. Ένα εντελώς διαφορετικό ερώτημα είναι πόσο καιρό χωρίς τη συμμετοχή του Κυρίου θα συνεχίσουμε να παραμένουμε άνθρωποι. Ο Επουράνιος Πατέρας δεν θα θέσει σε κίνδυνο την ελευθερία μας εάν εμείς οι ίδιοι αποφασίσουμε να απαρνηθούμε τη δική μας ανθρωπιά.
Ωστόσο, είναι σωστό να σταματήσουμε εκεί; Άλλωστε, η Τριάδα περιέχει μέσα της ένα άλλο ακατανόητο Μυστήριο, δηλαδή την απεριόριστη αγάπη. Είναι η έννοια του σύμπαντος που μας εκπλήσσει. Ο Κύριος δημιούργησε ό,τι μας περιβάλλει γιατί θέλει και μπορεί να αγκαλιάσει όλους εμάς και τον κόσμο μας με την αγάπη Του. Για αυτήν την αγάπη θυσίασε τον εαυτό του. Και μόνο η Τριάδα μπορεί να μνημονεύσει το αληθινό μεγαλείο και τη σημασία αυτού του γεγονότος.
Με αυτόν τον τρόπο, προσεγγίζουμε σταδιακά την απάντηση στο πιο σημαντικό ερώτημα, δηλαδή: πώς αλληλεπιδρά το Μυστήριο του Θεού στο πρόσωπο της Τριάδας με εμάς και τη ζωή μας;
Έτσι, ξέρουμε ότι δεν μπορούμε να δώσουμε τίποτα στον Κύριο, ο οποίος είναι ολόκληρος στην Τριάδα. Ωστόσο, μπορούμε επίσης να ανταποκριθούμε σε αυτό το Μυστήριο με το Μυστήριο, έχοντας νιώσει και συνειδητοποιήσει τη δική μας συμμετοχή στον Επουράνιο Πατέρα. Άλλωστε, ο Κύριος δεν μας δημιούργησε για να μας αφήσει αργότερα - συνεχίζει να φροντίζει κάθε παιδί του, συνεχίζει να συμμετέχει στη ζωή μας. Γιατί; Η απάντηση είναι απλή: λόγω αγάπης.
Ο Θεός μπαίνει στη ζωή μας χωρίς να αναζητά μια ευνοϊκή στιγμή ή χωρίς να περιμένει την ετοιμότητά μας· ακόμη και το πνευματικό επίπεδο αυτού ή εκείνου του ατόμου δεν είναι σημαντικό για Αυτόν. Περιμένει μόνο ένα πράγμα από εμάς - την αμοιβαία αγάπη. Και αυτό το συναίσθημα πρέπει να είναι ειλικρινές, αλλά όχι αναγκαστικό ή αναγκαστικό.
Αυτή η μεγάλη αγάπη είναι ήδη επενδυμένη στον καθένα μας. Είναι πολύ σημαντικό να μην το ξεχνάμε αυτό, υπενθυμίζοντας στους εαυτούς μας ότι ο Κύριος δεν χρειάζεται τις καλές μας πράξεις, τις πνευματικές ασκήσεις ή τις προσευχές μας, εκτός αν μας ωθήσουν να συνειδητοποιήσουμε το καταπληκτικό Θείο μυστήριο Του. Και αυτό το Θείο μυστήριο πρέπει να το σεβαστούμε τόσο στον εαυτό μας όσο και στους ανθρώπους γύρω μας - όχι γιατί θα είναι καλύτερο για εμάς, αλλά γιατί προκαθορίστηκε από τον ίδιο τον Κύριο: ένα μόριο της εικόνας Του είναι κρυμμένο στον καθένα μας.
Το μυστήριο που καλύπτει την εικόνα της Αγίας Τριάδας έχει σκοπό να μας υπενθυμίσει ότι η δομή του σύμπαντος είναι ανεξήγητη. Οι άνθρωποι που αντανακλούν τους απόηχους του μεγάλου Μυστηρίου του Θεού είναι επίσης ανεξήγητοι. Γι' αυτό το λόγο, δεν πρέπει να αναρωτιόμαστε γιατί οι γείτονές μας ενεργούν όπως κάνουν. Σεβαστείτε το Μυστήριο μέσα τους και απαντήστε πάντα στην αγάπη με αγάπη, γιατί αυτό το συναίσθημα είναι που μας βοηθά να μάθουμε τη συγχώρεση.
Ένας Άγιος είχε την τύχη να δει τον Κύριο στην εικόνα της Τριάδας - αυτός ο Άγιος ήταν ο Αλέξανδρος Σβίρσκι. Μια μέρα άκουσε μια φωνή να τον διατάζει να χτίσει ένα Ναό προς τιμήν της Αγίας Τριάδας. Ο ίδιος ο Κύριος με τριπλή μορφή του εμφανίστηκε το έτος χίλια πεντακόσια επτά, παίρνοντας τη μορφή τριών φωτεινών Αγγέλων.
Η Τριάδα εμφανίστηκε επίσης στον Αβραάμ, ωστόσο, όχι με το πρόσχημα των Αγγέλων, αλλά με τη μορφή τριών ταξιδιωτών, που δεν διέφεραν από τους απλούς ανθρώπους. Επομένως, ο Αβραάμ δεν κατάλαβε αμέσως ποιοι ήταν οι καλεσμένοι του, αλλά σύντομα ο Κύριος του αποκάλυψε το θέλημά Του.
ΑΠΟΔΟΣΗ : ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΘΕΜΑΤΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου