Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΡΟΛΕΓΕΙ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ.
Ματθ. 20,17 Καὶ ἀναβαίνων ὁ
Ἰησοῦς εἰς Ἱεροσόλυμα παρέλαβε τοὺς δώδεκα μαθητὰς
κατ᾿ ἰδίαν ἐν τῇ ὁδῷ καὶ εἶπεν
αὐτοῖς.
Ματθ. 20,17 Οταν δε ανέβαινε ο Ιησούς εις τα Ιεροσόλυμα, επήρε τους
δώδεκα μαθητάς του ιδιαιτέρως και καθώς εβάδιζαν εις την οδόν είπεν εις αυτούς.
Ματθ. 20,18 ἰδοὺ ἀναβαίνομεν
εἰς Ἱεροσόλυμα, καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου
παραδοθήσεται τοῖς ἀρχιερεῦσι καὶ γραμματεῦσι καὶ
κατακρινοῦσιν αὐτὸν θανάτῳ,
Ματθ. 20,18 “Ιδού αναβαίνομεν τώρα εις Ιεροσόλυμα και ο Υιός του
ανθρώπου θα παραδοθή στους αρχιερείς και γραμματείς και θα τον καταδικάσουν εις
θάνατον
Ματθ. 20,19 καὶ παραδώσουσιν αὐτὸν
τοῖς ἔθνεσιν εἰς τὸ ἐμπαῖξαι καὶ
μαστιγῶσαι καὶ σταυρῶσαι, καὶ τῇ τρίτη ἡμέρᾳ
ἀναστήσεται.
Ματθ. 20,19 και θα τον παραδώσουν στους ειδωλολάτρας στρατιώτας της
Ρωμης, δια να τον εμπαίξουν και να τον μαστιγώσουν και να τον σταυρώσουν· αλλά
κατά την τρίτην ημέρα θα αναστηθή”.
Ματθ. 20,20 Τότε προσῆλθεν αὐτῷ
ἡ μήτηρ τῶν υἱῶν Ζεβεδαίου μετὰ τῶν υἱῶν
αὐτῆς προσκυνοῦσα καὶ αἰτοῦσά τι παρ᾿
αὐτοῦ.
Ματθ. 20,20 Τοτε τον επλησίασεν η μητέρα των υιών του Ζεβεδαίου, μαζή
με τα παιδιά της, τον επροσκύνησε με ευλάβειαν και εφαίνετο ότι κάτι ήθελε να
ζητήση από αυτόν.
Ματθ. 20,21 ὁ δὲ εἶπεν
αὐτῇ· τί θέλεις; λέγει αὐτῷ· εἰπὲ
ἵνα καθίσωσιν οὗτοι οἱ δύο υἱοί μου εἷς ἐκ
δεξιῶν σου καὶ εἷς ἐξ εὐωνύμων σου ἐν τῇ
βασιλείᾳ σου.
Ματθ. 20,21 Ο δε Ιησούς είπεν εις αυτήν· “τι θέλεις;” Λεγει εις
αυτόν· “Δώσε εντολήν να καθίσουν τα δύο αυτά παιδιά μου ο ένας από τα δεξιά σου
και ο άλλος από τα αριστερά σου, όταν συ θα αναλάβης την βασιλείαν σου”.
Ματθ. 20,22 ἀποκριθεὶς δὲ
ὁ Ἰησοῦς εἶπεν· οὐκ οἴδατε τί αἰτεῖσθε.
δύνασθε πιεῖν τὸ ποτήριον ὃ ἐγὼ μέλλω πίνειν, ἢ
τὸ βάπτισμα ὃ ἐγὼ βαπτίζομαι βαπτισθῆναι;
λέγουσιν αὐτῷ· δυνάμεθα.
Ματθ. 20,22 Απεκρίθη δε ο Ιησούς και είπε· “δεν γνωρίζετε, τι
ζητείτε. Ημπορείτε να πίετε το ποτήριον του πόνου, το οποίον εγώ μέλλω να πίω,
η να βαπτισθήτε το βάπτισμα του αίματος και των παθημάτων, το οποίον εγώ
βαπτίζομαι;” Λεγουν εις αυτόν· “ημπορούμεν”.
Ματθ. 20,23 καὶ λέγει αὐτοῖς·
τὸ μὲν ποτήριόν μου πίεσθε, καὶ τὸ βάπτισμα ὃ ἐγὼ
βαπτίζομαι βαπτισθήσεσθε· τὸ δὲ καθίσαι ἐκ δεξιῶν
μου καὶ ἐξ εὐωνύμων μου οὐκ ἔστιν ἐμὸν
δοῦναι, ἀλλ᾿ οἷς ἡτοίμασται ὑπὸ τοῦ
πατρός μου.
Ματθ. 20,23 Και λέγει εις αυτούς· “το μεν ποτήριόν μου θα το πίετε
και το βάπτισμα των παθημάτων, το οποίον εγώ βαπτίζομαι, θα βαπτισθήτε. Το να
καθίσετε όμως εις τα δεξιά μου και τα αριστερά μου δεν είναι ιδικόν μου
δικαίωμα να το δώσω εις όποιον απλώς το ζητήσει· αλλά θα δοθή από τον δίκαιον
Πατέρα μου εις εκείνους δια τους οποίους έχει ετοιμασθή” (δηλαδή δια τους
πιστούς εις αυτόν και καλούς αγωνιστάς στον δρόμον της αρετής).
Ματθ. 20,24 καὶ ἀκούσαντες
οἱ δέκα ἠγανάκτησαν περὶ τῶν δύο ἀδελφῶν.
Ματθ. 20,24 Και οι δέκα όταν ήκουσαν αυτά, ηγανάκτησαν δια την
φιλόδοξον συμπεριφοράν των δύο αδελφών, οι οποίοι επροσπαθούσαν να τους
παραγκωνίσουν, δια να λάβουν αυτοί τα μεγαλύτερα αξιώματα.
Ματθ. 20,25 ὁ δὲ Ἰησοῦς
προσκαλεσάμενος αὐτοὺς εἶπεν· οἴδατε ὅτι οἱ
ἄρχοντες τῶν ἐθνῶν κατακυριεύουσιν αὐτῶν καὶ
οἱ μεγάλοι κατεξουσιάζουσιν αὐτῶν.
Ματθ. 20,25 Ο δε Ιησούς τους εκάλεσε κοντά του και τους είπε·
“ξέρετε, ότι οι άρχοντες των εθνών φέρονται δεσποτικώς προς αυτά σαν απόλυτοι
κυρίαρχοί των και εκείνοι που κατέχουν μεγάλα αξιώματα ασκούν ανεξέλεκτον
τυραννικήν κυριαρχίαν εις αυτούς, σαν να τους έχουν δούλους.
Ματθ. 20,26 οὐχ οὕτως ἔσται
ἐν ὑμῖν, ἀλλ᾿ ὃς ἐὰν θέλῃ
ἐν ὑμῖν μέγας γενέσθαι, ἔσται ὑμῶν
διάκονος,
Ματθ. 20,26 Τετοιο πράγμα όμως μεταξύ σας δεν πρέπει να συμβαίνη.
Αλλ' όποιος θέλει να αναδειχθή μέγας μεταξύ σας, ας είναι υπηρέτης σας.
Ματθ. 20,27 καὶ ὃς ἐὰν
θέλῃ ἐν ὑμῖν εἶναι πρῶτος, ἔσται ὑμῶν
δοῦλος·
Ματθ. 20,27 Και όποιος θέλει να είναι μεταξύ σας πρώτος, οφείλει να
γίνη δούλος και να προσφέρη εις όλους με αγάπην και ταπεινοφροσύνην τας
υπηρεσίας του.
Ματθ. 20,28 ὥσπερ ὁ υἱὸς
τοῦ ἀνθρώπου οὐκ ἦλθε διακονηθῆναι, ἀλλὰ
διακονῆσαι καὶ δοῦναι τὴν ψυχὴν αὐτοῦ
λύτρον ἀντὶ πολλῶν.
Ματθ. 20,28 Οπως ακριβώς ο υιός του ανθρώπου δεν ήλθε να υπηρετηθή,
αλλά να υπηρετήση και να δώση την ζωήν του λύτρον, δια να εξαγοράση και
ελευθερώση από την αμαρτίαν και τον αιώνιον θάνατον πολλούς, οι οποίοι θα
πιστεύσουν εις αυτόν”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου