Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024

Θαύμα της Ξένιας της Μακαρίας: εμφανίστηκε σε έναν ετοιμοθάνατο και τον επανέφερε στη ζωή.

 Ένα πολύ ζεστό καλοκαίρι, μια τετραμελής οικογένεια βρέθηκε μακριά από τον συνηθισμένο τόπο διαμονής της, ξεπερνώντας δύσκολες δοκιμασίες. Ο πατέρας της οικογένειας, ο σύζυγος της γυναίκας που μοιράστηκε αυτή την ιστορία, έπασχε από μια σοβαρή ασθένεια. Η κατάστασή του χειροτέρευε συνεχώς, τα φάρμακα δεν έδιναν ανακούφιση και η ασθένεια προχωρούσε. Τρεις μήνες αργότερα, υπό την επίδραση του αποπνικτικού ήλιου του νότου, της αφόρητης ζέστης και της βουλιμίας, η υγεία του ασθενούς υπονομεύτηκε σε σημείο που δεν μπορούσε πλέον να ανοίξει το στόμα του και να φάει. Σε όλους φαινόταν ότι οι μέρες του είχαν τελειώσει. Ωστόσο, αφήστε τη γυναίκα του να πει τι συνέβη στη συνέχεια:

Ένα πολύ ζεστό καλοκαίρι, μια τετραμελής οικογένεια βρέθηκε μακριά από τον συνηθισμένο τόπο διαμονής της, ξεπερνώντας δύσκολες δοκιμασίες.

«Ο γιατρός, φεύγοντας, με συνάντησε με ένα βλέμμα που μου φαινόταν ασυνήθιστο και είπε:

- Θα επιστρέψω αύριο το πρωί.

Κατάλαβα ότι αυτό ήταν προάγγελος του τέλους.

Έστειλα τα παιδιά σε γείτονες που μένουν δύο σπίτια μακριά μας. Χρειαζόμουν σιωπή και προσευχητική μοναξιά. Η ζέστη ήταν ανελέητη, αποπνικτική.

Με κυρίευσε απελπισία και πικρές σκέψεις. Εκτός από τη θλίψη της απώλειας ενός αγαπημένου προσώπου, με τρόμαζε η σκέψη ότι θα μείνω μόνη με τα μικρά παιδιά. Αν ήμουν στο σπίτι, θα πήγαινα στο νεκροταφείο του Σμολένσκ για να επισκεφτώ την μακαρία Ξένια. Εκεί, πέφτοντας στα γόνατα στον τάφο της, φώναζα τη θλίψη μου.

Ο ήχος του κλεισίματος της πόρτας διέκοψε τις σκέψεις μου.

Κάποιος μπήκε στον κήπο μας, σκέφτηκα. Εκείνη τη στιγμή, μια ασυνήθιστη γυναίκα εμφανίστηκε σιωπηλά στην πόρτα. Ήταν δύσκολο να προσδιοριστεί η ηλικία της, αλλά το πιο περίεργο ήταν το ντύσιμό της. Παλιές μπότες από τσόχα, ένα μακρύ γούνινο παλτό ασυνήθιστης κοπής, πλήρως διακοσμημένο με πτυχώσεις και ένα μεγάλο λευκό πουπουλένιο μαντίλι στο κεφάλι. οι άκρες του ήταν τυλιγμένες γύρω από το λαιμό. Μάλλον έτσι ντύνονταν οι συνηθισμένες γυναίκες τα παλιά χρόνια τους κρύους μήνες του χειμώνα.

Η εμφάνισή της ήταν εξαιρετικά ελκυστική.

«Αγαπητέ μου, πες μου πού μένουν οι Pirogov, τους ψάχνω», είπε.

«Δύο σπίτια μακριά», απάντησα.

«Τι γίνεται με το σπίτι σου, είναι κακό;» ρώτησε, δείχνοντας το δωμάτιο όπου βρισκόταν ο ασθενής.

Περπατώντας σιωπηλά δίπλα μου στον ασθενή, τον κοίταξε για ένα λεπτό.

- Άκου, αγαπητέ! - είπε, έρχεται κοντά μου, - μην ανησυχείς! Χθες, ένας σημαντικός γιατρός ήρθε εδώ, ένας τέτοιος επιστήμονας... Είπε ότι ο ασθενής πρέπει να ταΐζει κάθε τριάντα λεπτά, αλλά μόνο λίγο, δύο κουταλιές. Λοιπόν, υπάρχει γάλα, τσάι, χυλός, και μετά μπορείς να βρεις ό,τι θέλεις.

«Ναι, δεν έχει ανοίξει τα χείλη του εδώ και τρεις μέρες», απάντησα.

- Τίποτα, τίποτα, εσύ, καλή μου, προσπάθησε! Λοιπόν, αντίο, πρέπει να φύγω τώρα.

Και εξαφανίστηκε. Αυτή τη φορά η πύλη δεν έκλεισε καν.

Βγήκα στη βεράντα. Δεξιά και αριστερά ο δρόμος ήταν ορατός για μεγάλη απόσταση, φωτισμένος από τον αποπνικτικό ήλιο, αλλά ο χειμωνιάτικος καλεσμένος μου δεν φαινόταν. Είναι τόσο ζεστό, κι όμως όλο το χειμώνα έχει πάει κάπου τόσο γρήγορα.

Τότε συνειδητοποίησα το παράξενο του χειμερινού της ντυσίματος μέσα σε αυτή την αποπνικτική ζέστη.

Πλησίασα τον άρρωστο άντρα μου. Στη συνέχεια άνοιξε τα μάτια του και μετά βίας ζήτησε νερό. Με τρόμο, του έφερα ένα φλιτζάνι τσάι, χωρίς να πίστευα ακόμη ότι αυτή η αμυδρή ματιά της ζωής θα μπορούσε να είναι σημάδι ανάρρωσης.

Ένα πολύ ζεστό καλοκαίρι, μια τετραμελής οικογένεια βρέθηκε μακριά από τον συνήθη τόπο διαμονής της, ξεπερνώντας δύσκολες δοκιμασίες.-2

-Ποιος με πλησίασε; - ρώτησε ο σύζυγος.

Δεν ήξερα τι να απαντήσω.

«Μια άγνωστη γυναίκα», απάντησα.

Ο σύζυγος πήρε μια βαθιά ανάσα, σαν να είχε σηκώσει κάποιο βάρος.

- Νιώθω καλύτερα. Ποιος με πλησίασε; - επανέλαβε πάλι αποκοιμούμενος.

Τα παιδιά επέστρεψαν. Τους ρώτησα αν μια γυναίκα με γούνινο παλτό και μπότες από τσόχα, τυλιγμένη με ένα κασκόλ, ήρθε στους Πιρόγκοφ.

Τα παιδιά απάντησαν ότι δεν είδαν καμία γυναίκα και δεν παρατήρησαν κανέναν να μπαίνει καθόλου. Και μάλιστα τον χειμώνα με τέτοια ζέστη.

Πλησίασα τον άντρα μου με ένα φλιτζάνι γάλα. Με χαιρέτησε μ' ένα αδύναμο χαμόγελο στο ταλαιπωρημένο, αδυνατισμένο πρόσωπό του. Ήπιε μισό φλιτζάνι γάλα και με ξαναρώτησε:

- Ποιος ήρθε σε μένα;

Προσπάθησα να εξηγήσω όσο το δυνατόν καλύτερα την εμφάνιση της μυστηριώδους καλεσμένης και πρόσθεσα ότι τώρα θα πήγαινα στους Pirogov και θα μάθω ποια ήταν, αφού τους έψαχνε.

Πήγα να επισκεφτώ τους Πιρόγκοφ για να ρωτήσω για τη μυστηριώδη γυναίκα με μπότες από τσόχα και γούνινο παλτό που φέρεται να τους ήρθε αναζητώντας με.

Μη βρίσκοντας απαντήσεις στις ερωτήσεις μου, επέστρεψα σπίτι. Ο άντρας μου με περίμενε ήδη, καθισμένος στο κρεβάτι με μαξιλάρια.

- Λοιπόν, έμαθες τίποτα; - ρώτησε αμέσως.

«Δυστυχώς, δεν μπορέσαμε να μάθουμε τίποτα· λένε ότι δεν υπήρχε γυναίκα εκεί».

«Τότε δώστε προσοχή», άρχισε. - Εκείνη τη στιγμή, που ήμουν στα πρόθυρα του θανάτου, κατάλαβα ότι πέθαινα. Δεν είχα καν τη δύναμη να ανοίξω τα μάτια μου ή να σε καλέσω, ένιωθα ότι η δύναμή μου με άφηνε. Ξαφνικά ένιωσα ότι κάποιος με πλησίαζε και ένιωσα ένα είδος αναζωογονητικής και ζωογόνου ροής αέρα. Ήταν μια στιγμιαία στιγμή, προσπάθησα να αποτυπώσω αυτή τη δροσιά. Τώρα είμαι σίγουρος ότι θα ανακάμψω. Προσευχήθηκες. Ποιον κάλεσες για βοήθεια;

«Παναγία Ξένια», απάντησα, χωρίς να συγκρατήσω τα δάκρυά μου και κατάλαβα ότι ήταν αυτή.

Στα βάθη της ψυχής μου, είμαι βέβαιος ότι η Αγία Ξένια ήρθε κοντά μου ως απάντηση στις προσευχές μου.

1978

Ένα πολύ ζεστό καλοκαίρι, μια τετραμελής οικογένεια βρέθηκε μακριά από τον συνήθη τόπο διαμονής της, ξεπερνώντας δύσκολες δοκιμασίες.-3

Η 6η Φεβρουαρίου είναι η ημέρα μνήμης της μακαρίας Ξένιας της Αγίας Πετρούπολης, μιας από τις πιο γνωστές και σεβαστές αγίες της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Παναγία μας Παναγία Ξένια, προσευχήσου στον Θεό για εμάς!

Μοιραστείτε τις ιστορίες σας για τη Μητέρα Ksenia στα σχόλια.

Δόξα τω Θεώ για όλα!

dzen.ru

ΑΠΟΔΟΣΗ : ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΘΕΜΑΤΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου