Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου 2018

ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟ.

     Ήδη δημιουργήθηκε θέμα με τη ζητηθείσα από τους Ουκρανούς πολιτικούς, με επικεφαλής τον πρόεδρο Ποροσένκο, αυτοκεφαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ουκρανία.
Θυμηθείτε ότι η εποχή μας, πριν τον 3ο Παγκ. Πόλεμο, μπορεί να χαρακτηρισθεί, όπως έχομε γράψει, ΟΥ-ΚΡΑΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ...! Ας ευχηθούμε να μην πιάσει η κατάσταση αυτή και τα Εκκλησιαστικά!
1.     Σε άρθρο με τίτλο: Επιστολή βόμβα του Πατριάρχη Σερβίας στον Οικουμενικό Πατριάρχη δηλώνεται η αντίδραση του Σερβικού πατριαρχείου στο θέμα της αυτοκεφαλίας της Ουκρανικής Εκκλησίας. Σ' αυτό αντιστρέφουν, με βάση τα νέα δεδομένα, τις (παλιότερες) κατηγορίες για σλαβικό εθνοφυλετισμό και πλέον τις κατευθύνουν εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου!

      Οι Σέρβοι επίσκοποι θεωρούν ότι το κομμάτιασμα των κρατών και εθνών εξυπηρετεί πολιτικούς σκοπούς (Νεοταξίτικους θα προσθέταμε) και ότι Ουκρανία, "Βόρειος Μακεδονία" Μαυροβούνιο κλπ, είναι δημιουργήματα των κομμουνιστών έχοντα κατά το πλείστον άθεους επικεφαλής. Και κατονομάζουν τον αβάπτιστο και άθεο κυβερνήτη του Μαυροβουνίου, τον "παμπεριληπτικό πιστό" που είναι ο επί κεφαλής της Ουκρανίας (Ποροσένκο) κλπ...
       Ο Πατριάρχης Ειρηναίος υπενθύμισε ότι η Σύνοδος στην Κρήτη επεκύρωσε την ύπαρξη των δεκατεσσάρων αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών στα σημερινά κανονικά όρια αυτών. (Σύνδ.)
      Όχι σχίσμα... μόνο ρήγμα προς το παρόν!
2.      Είδηση από τη Ρωσία (RT) 14 Σεπ. 2018: Το μεγαλύτερο ρήγμα στη σύγχρονη Ορθόδοξη ιστορία; Η Ρωσική Εκκλησία δεν θα συνεργάζεται με τα (επισκοπικά) σώματα που προεδρεύονται από την Κωνσταντινούπολη.
    ...«Αποφασίσαμε να αναστείλουμε τις κοινές ιεροτελεστίες με τους ιεράρχες του Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης, να αναστείλουμε τη συμμετοχή μας σε όλες τις δομές που προεδρεύονται ή συμπροεδρεύονται από εκπροσώπους της Κωνσταντινούπολης», δήλωσε ο μητροπολίτης Ιλαρίων, επικεφαλής επί των Εξωτερικών υποθέσεων της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, μετά από έκτακτη συνάντηση της Ιεράς Συνόδου, του διοικητικού αυτού σώματος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
       Η απόφαση δεν σημαίνει ότι οι δύο εκκλησίες σπάνε εντελώς τους δεσμούς τους, δήλωσε ο Ιλαρίων στους δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι η απόφαση αναφέρεται μόνο στη συμμετοχή του Πατριαρχείου Μόσχας στο έργο ορισμένων διεκκλησιαστικών οργανισμών.
        Τα μέτρα που έλαβε η Ρωσική Εκκλησία μέχρι στιγμής είναι μια «προειδοποίηση» προς την Κωνσταντινούπολη, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο γραμματέας Τύπου του Ρώσου Ορθόδοξου Πατριάρχη Κυρίλλου. Νωρίτερα, ο Ιλαρίων προειδοποίησε ότι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία θα μπορούσε να σπάσει όλες τις σχέσεις με το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης αν αποδώσει ανεξαρτησία στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία εξακολουθεί να είναι μέρος του Πατριαρχείου Μόσχας. Περισσότερα.
3.   Η δήλωση της Εκκλησίας της Ρωσίας για την «εισπήδηση» του Οικουμενικού Πατριαρχείου. 14 Σεπτεμβρίου 2018 (Πρακτικά № 69).
       Με βαθιά λύπη και θλίψη η Ιερά Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας πληροφορήθηκε το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως για τον εξονομασμό των «εξάρχων» αυτής στο Κίεβο.
       Αυτή η απόφαση ελήφθη χωρίς τη συνεννόηση με τον Προκαθήμενο της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας και τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονούφριο, τον μόνο κανονικό αρχηγό της Ορθοδόξου Εκκλησίας στην Ουκρανία. Αποτελεί ωμή παράβαση του εκκλησιαστικού δικαίου, εισπήδηση μιας Τοπικής Εκκλησίας στο χώρο μιας άλλης.
       Επιπλέον, το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως εμφανίζει τον εξονομασμό των «εξάρχων» ως στάδιο στην εφαρμογή του σχεδίου εκχωρήσεως «αυτοκεφαλίας» στην Ουκρανία, το οποίο, κατά τις δηλώσεις αυτού, είναι ανεπίστρεπτο και θα ολοκληρωθεί πλήρως.
       Στην προσπάθεια να θεμελιώσουν τις αξιώσεις του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως για την ανανέωση της δικαιοδοσίας επί της Ιεράς Μητροπόλεως Κιέβου, αντιπρόσωποι του Φαναρίου δηλώνουν ότι η Μητρόπολη του Κιέβου δήθεν δεν παραχωρήθηκε ποτέ στη δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Μόσχας. Παρόμοιοι ισχυρισμοί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα ιστορικά στοιχεία.
        Στη συνέχεια η Ρωσική Εκκλησία θίγει τη φιλοπαπική στάση του Οικουμ. Πατριαρχείου πριν την άλωση της Κωνσταντινούπολης, (αν και η Ρωσία έκανε ανοίγματα προς τον πάπα τελευταία):
      Η προσωρινή διχοτόμηση της μίας Μητροπόλεως πάσης Ρωσίας οφειλόταν στις θλιβερές επιπτώσεις της Συνόδου Φερράρας - Φλωρεντίας και την έναρξη της ουνίας με τη Ρώμη, στην οποία κατ’ αρχάς προσχώρησε η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως, ενώ η Ρωσική Εκκλησία την απέρριψε αμέσως... (Περισσότερα)
4.     Απάντηση από τον Γαλλίας Εμμανουήλ στη Ρωσική Εκκλησία για το Ουκρανικό (15-9-2018): «Η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως δεν πτοείται από δήθεν απειλές».
ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΥΡΗΚΑΣ-Του Θεοδώρου Καλμούκου
Ο Μητροπολίτης Γαλλίας κ. Εμμανουήλ με συνέντευξή του στον «Εθνικό Κήρυκα» εξηγεί λεπτομερώς για την απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου να χορηγήσει καθεστώς Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας.
Ενημερώνει για την εκκλησιαστική κατάσταση που επικρατεί στην Ουκρανία και απορρίπτει τις αιτιάσεις του Πατριαρχείου της Μόσχας για εισπήδηση του Φαναρίου στη δικαιοδοσία του.
Ο Μητροπολίτης κ. Εμμανουήλ, ο οποίος είναι εκ πλέον κορυφαίων ιεραρχών του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των στενότερων συνεργατών του Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου, περιόδευσε όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες ανά τον Κόσμο και ενημέρωσε τους Προκαθημένους τους για την απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Στην ερώτηση του «Ε.Κ.» σε ποιο σημείο βρίσκεται το θέμα χορήγησης Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο αυτή τη στιγμή που μιλούμε, είπε πως «το Οικουμενικό Πατριαρχείο, με απόφαση της Αγίας και Ιεράς Συνόδου της 20ής Απριλίου, υπό την προεδρία της Αυτού Θειοτάτης Παναγιότητος του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, αποφάσισε την εκχώρηση Αυτοκεφάλου στον ορθόδοξο λαό της Ουκρανίας. Όπως αντιλαμβάνεστε, αυτή η διαδικασία η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, έχει διάφορες φάσεις.
»Ήδη πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη στους Προκαθημένους των Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών και απεστάλησαν οι δύο Έξαρχοι του Οικουμενικού Πατριαρχείου οι οποίοι και ανέλαβαν τα καθήκοντά τους στο Κίεβο. Οι εξονομασθέντες είναι ο Πανιερώτατος Αρχιεπίσκοπος Παμφίλου κ. Δανιήλ των εν ΗΠΑ Ουκρανών και ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Έντμοντον κ. Ιλαρίων των εν Καναδά Ουκρανών. Οι Εξαρχοι ενεργούν συμφώνως προς τας εντολάς του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την εφαρμογή των αποφασισθέντων, με σκοπό την όλη προετοιμασία της εκχώρησης Τόμου Αυτοκεφαλίας».
Για την εκκλησιαστική κατάσταση στην Ουκρανία σήμερα, ανέφερε πως «υπάρχουν: α) η υπό το Πατριαρχείο Μόσχας ‘Ουκρανική Ορθόδοξος Εκκλησία’, β) το λεγόμενο ‘Πατριαρχείο του Κιέβου’ και γ) η ‘Αυτοκέφαλος Ουκρανική Εκκλησία’. Δυστυχώς το σχίσμα το οποίο δημιουργήθηκε εδώ και 27 χρόνια εξακολουθεί να υπάρχει και με τον τρόπο αυτό συνεχίζεται ο διχασμός των Ορθοδόξων.
»Για το λόγο ακριβώς αυτό και με σκοπό τη θεραπεία του σχίσματος και την ενότητα των Ορθοδόξων, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ως Μητέρα του Ουκρανικού λαού, ευχαρίστως ανταποκρίθηκε στα πολλαπλά αιτήματα των Προέδρων, των αρχών και του λαού της χώρας αυτής, με την απόφαση να δοθεί επιτέλους η πολυπόθητη Αυτοκεφαλία. Ας μην ξεχνούμε ότι παρόμοια αιτήματα για χορήγηση ‘πλήρους κανονικής ανεξαρτησίας’, δηλαδή Αυτοκεφαλίας της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, είχαν ήδη απευθύνει οι Επίσκοποι της Ουκρανίας προς τον μακαριστό Πατριάρχη Μόσχας Αλέξιο Β’ το Νοέμβριο του 1991».
Όταν τον ρωτήσαμε για τις απειλές που εξακοντίζει το Πατριαρχείο Μόσχας περί διακοπής της Ευχαριστιακής κοινωνίας και δημιουργίας σχίσματος, ο Μητροπολίτης κ. Εμμανουήλ τόνισε πως «το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν αποτελεί μόνο τον Πρώτο Θρόνο της Ορθοδοξίας αλλά έχει και τον ουσιαστικό ρόλο της διασφαλίσεως της ενότητος των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών και το συντονισμό επί διορθοδόξων θεμάτων. Το ρόλο αυτό δεν τον έλαβε αφ’ εαυτού αλλά από τις Οικουμενικές Συνόδους.
Ως εκ τούτου η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως δεν πτοείται από δήθεν απειλές που έχουν σκοπό να θίξουν την ενότητα και να προσβάλουν τον κατοχυρωμένο ρόλο Αυτής...
...Στην επισήμανση ότι το Πατριαρχείο Μόσχας αιτιάται «εισπήδηση» σε εκκλησιαστικό κλίμα της δικαιοδοσίας του τη στιγμή μάλιστα που ο ίδιος ο Πατριάρχης Κύριλλος δεν μπορεί να επισκεφθεί την Ουκρανία, τόνισε πως «το Οικουμενικό Πατριαρχείο από τον εκχριστιανισμό των Κιεβανών Ρως δεν έπαψε να μεριμνά για την Εκκλησία του Κιέβου. Είναι γνωστά τα σχετικά με τον Πατριαρχικό Τόμο του Οικουμενικού Πατριάρχου Ιερεμίου Β’ με τον οποίο ανυψώθηκε σε Πατριαρχείο η Εκκλησία της Ρωσίας το 1589. Με την κατάκτηση της Μικράς Ρωσίας (Ουκρανίας), η Μόσχα θέλησε να υποτάξει και τη Μητρόπολη Κιέβου αντικανονικώς.
»Με την Πράξη του Οικουμενικού Πατριάρχου Διονυσίου Δ’ το 1686, παραχωρήθηκε στον Πατριάρχη Μόσχας μόνον η άδεια χειροτονίας του εκάστοτε νομίμως εκλεγέντος Μητροπολίτου Κιέβου και με την προϋπόθεση ότι ο Μητροπολίτης θα εμνημόνευε του κανονικού ονόματος του Οικουμενικού Πατριάρχου, ως Έξαρχος Αυτού, και κατόπιν του ονόματος του Πατριάρχου Μόσχας. Η αντικανονική αυτή ενέργεια του Πατριαρχείου Μόσχας για την προσάρτηση της Μητροπόλεως Κιέβου μνημονεύεται καθαρά και στον Τόμο Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας Πολωνίας (1924). Είναι εμφανές λοιπόν ότι δεν έχουμε εισπήδηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου σε ξένο έδαφος.
»Σήμερα μάλιστα, με την επικρατούσα πολιτική κατάσταση στην Ουκρανία, μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσική Ομοσπονδία και τον συνεχιζόμενο πόλεμο στα ανατολικά της Ουκρανίας, υπάρχουν ενορίες υπαγόμενες στο Πατριαρχείο Μόσχας όπου δεν μνημονεύεται ούτε ο ίδιος ο Πατριάρχης Μόσχας»... (περισσότερα)
5.     Ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ σχετικά με την Ουκρανία: «Διαδραματίζεται ένα τρομακτικό γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό παιχνίδι, μεταξύ του ΝΑΤΟ και της Ρωσικής Ομοσπονδίας, και αντιλαμβάνεστε ότι σε αυτά τα πράγματα δεν μπορεί να μπει ως εργαλείο η Εκκλησία»! Όμως: «Κανονικώς κάθε ανεξάρτητη χώρα πρέπει να έχει και μία ανεξάρτητη Εκκλησία. Το προβλέπουν οι κανόνες της Εκκλησίας μας»! (Δ Οικουμ. Σύνοδος με τον 17ο κανόνα, που επικυρώθηκε από την Πενθέκτη Οικ. Σύνοδο).
Ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ (12-9-2018):
 
      Το πρόβλημα όμως με την Ουκρανία είναι ότι βρίσκεται σε ένα υποβόσκοντα διαρκή εμφύλιο πόλεμο... Προ ημερών σκοτώθηκε από βόμβα ο φιλοΡώσος ηγέτης Aleksandr Zakharchenko, και ο φόνος του αποδόθηκε σε συσκευή που έχουν μόνο δυτικές μυστικές υπηρεσίες. Η σχισματική "Εκκλησία" του Φιλάρετου Ντενισένκο προσπαθεί να καταλάβει τις εκκλησίες των φιλοΡώσων διά της βίας και γίνονται συνέχεια μάχες γι' αυτό... (RT)
   Δηλ. το ερώτημα είναι: Τελικά υπάρχει Ουκρανικό κράτος με σταθεροποιημένα σύνορα για να γίνει σ' αυτό η αυτοκέφαλη Εκκλησία του; Οι φιλορώσοι Ουκρανοί θέλουν να ενωθούν με τη Ρωσία, ενώ ήδη η Κριμαία έγινε Ρωσικό έδαφος.

  Πως, επίσης, το πατριαρχείο σκέφτεται αυτοκεφαλία για τη FYROM (Σκόπια), ενώ θα διαλυθούν και θα σκορπίσουν, όπως  έλεγε ο άγιος Παΐσιος; Και στη Σερβία - Κοσσυφοπέδιο - Μαυροβούνιο και Κροατία τα σύνορα επανεξετάζονται...  Όλα είναι ρευστά, και μάλιστα στην εξεταζόμενη τώρα Ουκρανία, όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις που καταχωρήσαμε πριν. Χρειάζεται προσοχή, για να μη γίνει το αυτοκέφαλο αιτία γενικευμένου πολέμου, και τότε αντί αυτοκέφαλη να έχομε ακέφαλη ή "ου-κρανική εκκλησία"...!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.