Σάββατο 13 Απριλίου 2024

Ο Θεός έχει ένα θείο σχέδιο για τον καθένα από μας κι εμείς πρέπει να υποταχθούμε σ’ αυτό Του το σχέδιο. Πρέπει να αποδεχτούμε τη ζωή όπως μας δίδεται…. Ο Θεός είναι ο μοναδικός πού μπορεί να δώσει εκείνο πού η ψυχή μας επιθυμεί.

 

Ιωάννης της Κλίμακος _ St. John Climacus of Mount Sinai_ св. Иоанна Лествичника Синае_Picture 055 

Ὁ λαὸς ἵσταται διὰ τὴν ἀνάγνωσιν τοῦ Συναξαρίου.
Συναξάριον .
Τῇ ΙΔ´ (14ῃ) τοῦ μηνὸς Ἀπριλίου, μνήμη τῶν ἁγίων ἀποστόλων ἐκ τῶν ἑβδομήκοντα, Ἀριστάρχου, Πούδη καὶ Τροφίμου. (~†67)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἐν ἁγίοις πατρὸς ἡμῶν Βακχύλου, ἐπισκόπου Κορίνθου. (~†196)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἁγίου μάρτυρος Ἀρδαλίωνος τοῦ ἀπὸ μίμων, πυρὶ τελειωθέντος. (†305-311)

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἁγίου μάρτυρος Ἀζὰτ τοῦ εὐνούχου καὶ χιλίων σὺν αὐτῷ ἐν Περσίδι ἀθλησάντων. (†341)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῆς ἁγίας μάρτυρος Θωμαΐδος τῆς ἐν Ἀλεξανδρείᾳ. (†476)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Φρόντωνος τοῦ ἐν Νιτρίᾳ ἀναχωρητοῦ. ἐν εἰρήνῃ τελειωθέντος.
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῆς ἁγίας παρθενομάρτυρος Δομνίνης, καὶ τῶν σὺν αὐτῇ ἐν Τέρνι τῆς Ἰταλίας ἀθλησάντων. (~†269)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῶν ἁγίων μαρτύρων Τιβουρτίου, Βαλεριανοῦ καὶ Μαξίμου τῶν ἐν Ῥώμῃ. (γ´ αἰ.)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἁγίου Τασσάχου (Tassach), ἐκ τῶν πρώτων μαθητῶν τοῦ ἁγίου Πατρικίου, α´ ἐπισκόπου Ῥαχόλπου (Raholp) ἐν Ἰρλανδίᾳ. (~†495)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἁγίου Ἀβουνδίου (Abundius), τοῦ ἐν Ῥώμῃ σκευοφύλακος. (†564)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου Λαμβέρτου (Lambert), ἡγουμένου τοῦ ἀββαείου Φοντενέλλης (Fontenelle) καὶ ἐπισκόπου Λυῶνος (Lyons) ἐν Γαλλίᾳ. (†688)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῶν ἁγίων μαρτύρων Ἀντωνίου, Ἰωάννου τῶν αὐταδέλφων καὶ Εὐσταθίου, τῶν ἐν Λιθουανίᾳ ἀθλησάντων. (†1347)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ἡ ἄθλησις τοῦ ἁγίου νεομάρτυρος Δημητρίου τοῦ Πελοποννησίου, τοῦ ἐκ Λιγουδίστης ἤτοι Χώρας τῆς Τριφυλίας καταγομένου, ἐν Τριπόλει ξίφει τελειωθέντος. (†1803)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ οἱ Ἅγιοι νεομάρτυρες καὶ ὁμολογητές: Σέργιος Τροφίμωφ καὶ ἡ συνοδία αὐτοῦ ἐν Nizhni-Novgorod (1918),Βιτάλιος Μπόνταν, Βασίλειος Βασούριν, Ἰωάννης Χονέστοφ, Κωνσταντῖνος Husyntsev, Ἰλαρίων Ερεμέεφ, Ἀλέξιος Σεμένοβιτς, Μιχαὴλ (Μίσα) ὁ διὰ Χριστὸν σαλός (1931), καὶ οἱ Ἱερομάρτυρες Σέργιος (Ζαβαρίν) τοῦ Γιαροσλάβλ (1938) καὶ Μακάριος (Vasiliev) τῆς Λαύρας τοῦ Pskov (1944) ἐν πολλαῖς βασάνοις, φυλακαῖς καὶ διωγμοῖς ὑπὸ τῶν ἀθέων μπολσεβίκων τελειωθέντες ἐν Ῥωσίᾳ.
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, κοίμησις τοῦ ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Θαδδαίου τῆς Βιτόβνιτσα Σερβίας (2003)
Τῇ αὐτῇ ἡμέρα, ἡ Σύναξις τῆς Εἰκόνος τῆς Παναγίας, ἐν Βιλένσκ τῆς Ῥωσίας.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Κυριακῇ τετάρτῃ τῶν Νηστειῶν, μνήμην ποιούμεθα τοῦ Ὁσίου Πατρὸς ἡμῶν Ἰωάννου, τοῦ Συγγραφέως τῆς Κλίμακος, τοῦ Σιναΐτου, περὶ τὸ ἔτος ξε´ (605) κοιμηθέντος.

Στίχοι.
σάρκα καὶ ζῶν νεκρὸς ὢν Ἰωάννης,
Αἰωνίως ζῇ, καὶ νεκρὸς φανεὶς ἄπνους.
Σύγγραμμα λιπὼν Κλίμακα τῇ ἀνόδῳ,
Δείκνυσιν αὐτοῦ πορείαν τῆς ἀνόδου.

Ομιλία εις της Δ’ Κυριακής Νηστειών(1965)
Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς

Ιωάννου Κλίμακος Σινά_ St John Climacus of the Ladder_ Св.Иоанна Лествичника1_%d0%bbΗ Κλίμακα του Παραδείσου! Τι είναι αυτή; Είναι οι άγιες αρετές, οι άγιες ευαγγελικές αρετές: η ταπείνωσις, η πίστις, η νηστεία, η πραότης, η υπομονή, η αγαθότητα η καλοσύνη, η ευσπλαχνία, η φιλαλήθεια, η αγάπη στον Χριστό, η ομολογία του Χριστού, τα παθήματα χάριν του Χριστού. Αυτές και άλλες πολλές άγιες καινοδιαθηκικές αρετές. Κάθε εντολή του Χριστού, αδελφοί μου,· αυτό είναι αρετή.

Κάθε αρετή είναι ένας μικρός παράδεισος. Κάθε αρετή τρέφει την ψυχή σου, την κάνει μακαρία, κατεβάζει στην ψυχή σου θεία, ουράνια ανάπαυση. Κάθε αρετή είναι ένα χρυσό και διαμαντένιο σκαλοπάτι στην κλίμακα της σωτηρίας σου, στην κλίμακα που ενώνει την γη με τον Ουρανό, που εκτείνεται από την δική σου κόλαση μέχρι τον δικό σου παράδεισο.

Ναι, η κλίμακα του Παραδείσου εξαρτάται από σένα.… Η νηστεία απαιτεί ευσπλαχνία, ταπείνωση, πραότητα. Όλα αυτά πάνε μαζί. Είναι σαν ένα συνεργείο οικοδόμων, των οποίων αρχηγός είναι η προσευχή. Αυτή είναι ο αρχιμάστορας, ο αρχιτέκτονας, ο αρχιμηχανικός της πνευματικής μας ζωής, των πνευματικών μας εφέσεων, της κλίμακος που θα στήσουμε μεταξύ γης και Ουρανού. Η προσευχή κατέχει την πρώτη θέση. Όταν η προσευχή εγκατασταθεί στην καρδιά σου και αυτή φλέγεται από αδιάλειπτη δίψα για τον Κύριο, όταν Αυτόν συνέχεια βλέπει, Αυτόν συνέχεια αισθάνεται, τότε με την προσευχή εισάγεις στην ψυχή σου όλες τις άλλες αρετές.

Η προσευχή αγιάζει τα πάντα μέσα σου, την κάθε άσκησή σου, τον κάθε λογισμό σου, την κάθε αίσθηση σου, την κάθε διάθεσή σου. Προσευχή! Δύναμις θεϊκή, την οποία μας έδωσε ο Κύριος για να αγιάζουμε ο,τιδήποτε εναγές μέσα μας, στην ψυχή μας. Η προσευχή σε ενώνει με τον Πανεύσπλαχνο Κύριο, και Αυτός εκχέει μέσα στην καρδιά σου την συμπάθεια για κάθε άνθρωπο, για τον αμαρτωλό, για τον αδελφό πού είναι αδύναμος όπως και συ, που πέφτει όπως και συ, αλλά και πού μπορεί να σηκωθεί όπως και συ· που του χρειάζεται όμως η δική σου βοήθεια, η αδελφική σου βοήθεια, η προσευχητική σου βοήθεια, η εκκλησιαστική σου βοήθεια. Τότε, όταν δώσεις βοήθεια, χωρίς αμφιβολία θα κτίσεις την δική σου κλίμακα, την κλίμακα που οδηγεί από την κόλασή σου στον παράδεισό σου· τότε, με βεβαιότητα στην καρδιά θα ανεβαίνεις από σκαλοπάτι σε σκαλοπάτι, από αρετή σε αρετή, και θα φθάσεις έτσι στην κορυφή της κλίμακος, στον Ουρανό, θα αποβιβασθείς στον Ουρανό, θα αποβιβασθείς στον ουράνιο Παράδεισο.

Η ταπείνωσις! Αυτή είναι η αρχή της χριστιανικής ζωής, αυτή είναι η αρχή της πίστεώς μας, αυτή είναι η αρχή της αρετής μας, αυτή είναι η αρχή της αναβάσεώς μας προς τον Ουρανό, αυτή είναι το θεμέλιο της κλίμακός μας. Κύριε, εγώ είμαι ένα τίποτα, Εσύ είσαι το παν! Εγώ τίποτα, Εσύ το παν! Ο νους μου είναι τίποτα μπροστά στον δικό Σου Νου, το πνεύμα μου είναι τίποτα μπροστά στο Πνεύμα Σου, η καρδιά μου, η γνώσις μου… ώ! τίποτα, τίποτα, μπροστά στην γνώση Σου Κύριε! Εγώ, εγώ, μηδέν, μηδέν… και πίσω από αυτό αναρίθμητα άλλα μηδενικά. Αυτό είμαι εγώ μπροστά Σου, Κύριε.
Η ταπείνωσις! Αυτή είναι η πρώτη αγία αρετή, η πρώτη χριστιανική αρετή. Όλα αρχίζουν από αυτήν..

Αλλά ο Αγαθός Κύριος μας δίνει θαυμαστό παράδειγμα. Να, στο μέσον της νηστείας, προβάλλει τον μεγαλώνυμο, τον θαυμάσιο, τον άγιο Ιωάννη της Κλίμακος. Όλος λάμπει από τις άγιες ευαγγελικές αρετές. Τον βλέπουμε πώς ανεβαίνει γρήγορα και σοφά την κλίμακα του Παραδείσου, την οποία έστησε ανάμεσα στην γη και στον Ουρανό. Ως διδάσκαλος, ως άγιος οδηγός, μας δίνει την Κλίμακά του σε μας τούς Χριστιανούς ως πρότυπο για να ανεβούμε από την κόλαση στον Παράδεισο, από τον διάβολο στον Θεό, από την γη στον Ουρανό…
Εύχομαι ο ελεήμων και μέγας άγιος πατήρ ημών Ιωάννης της Κλίμακος… να μας χειραγωγεί στους αγώνες μας εναντίον όλων των αμαρτιών μας με στόχο τις άγιες αρετές· να οικοδομήσουμε και εμείς με την βοήθειά του την δική μας κλίμακα και ακολουθώντας τον να φθάσουμε στην Βασιλεία των Ουρανών, στον Παράδεισο, όπου υπάρχουν όλες οι ουράνιες αναπαύσεις, όλες οι αιώνιες χαρές, όπου μαζί του εκεί θα δοξάζουμε τον Βασιλέα όλων εκείνων των αγαθών, τον Αιώνιο Βασιλέα της Ουρανίου Βασιλείας, τον Κύριο Ιησού Χριστό, Ώ, η δόξα και η τιμή νυν και αεί και εις τούς αιώνας των αιώνων. Αμήν. (Αποσπασματα)

***

Γέροντας Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα

Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα_Elder Thaddeus of Vitovnica_Старец Фаддей Витовницкий_Отац Тадеј Штрбуловић_15555Το σημείο εκκίνησής μας είναι πάντοτε εσφαλμένο. Αντί να ξεκινούμε με τον εαυτό μας, εμείς θέλουμε πάντοτε να αλλάξουμε πρώτα τους άλλους και τελευταίους εμάς. Αν ο καθένας ξεκινούσε πρώτα με τον εαυτό του, θα είχαμε παντού τριγύρω ειρήνη! Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει ότι κανείς δεν μπορεί να βλάψει τον άνθρωπο εκείνο που δεν βλάπτει τον εαυτό του – ούτε κι ο ίδιος ο διάβολος. Βλέπετε; Εμείς είμαστε οι αρχιτέκτονες, οι μοναδικοί αρχιτέκτονες, του μέλλοντός μας.

Με τους λογισμούς του ο άνθρωπος αναστατώνει ενίοτε την τάξη της Δημιουργίας. Έτσι καταστράφηκαν οι πρώτοι άνθρωποι -με έναν κατακλυσμό- εξαιτίας των κακών λογισμών και προθέσεών τους. Αυτό αληθεύει ακόμα και σήμερα – οι λογισμοί μας είναι κακοί και γι’ αυτό δεν αποκομίζουμε καλή καρποφορία. Πρέπει να αλλάξουμε. Καθένας μας πρέπει να αλλάξει, αλλά είναι κρίμα που δεν έχουμε παραδείγματα να μας καθοδηγήσουν, ούτε στις οικογένειές μας ούτε στην κοινωνία μας.

…Εμείς οι άνθρωποι θερίζουμε πάντοτε τους καρπούς των λογισμών και των πόθων μας. Αν οι πόθοι και οι λογισμοί μας είναι μοχθηροί, δεν μπορούμε να αποκομίσουμε καλούς καρπούς. Ολόκληρη η ανθρωπότητα θερίζει τους καρπούς των λογισμών και των πόθων της. Ο Κύριος είπε για τη Δευτέρα Παρουσία Του: «πλην ο υιός του άνθρωπου ελθών άρα ευρήσει την πίστιν επί της γης;» (Λουκ. 18,8)…

Ο Κύριος πήρε πάνω του όλες μας τις οδύνες και τις μέριμνες, και είπε ότι θα μας παράσχει καθετί που χρειαζόμαστε. Και παρόλα αυτά εμείς κρατιόμαστε τόσο σφιχτά από τις μέριμνές μας, που δεν αφήνουμε το νου και την καρδιά μας, τις οικογένειες και καθένα τριγύρω μας, να βρει ανάπαυση.
Όποτε τα προβλήματα πέφτουν πάνω μου σαν άχθος δυσβάσταχτο κι εγώ προσπαθώ να σηκώσω όλες τις μέριμνες του μοναστηριού και της αδελφότητας μόνος μου, συσσωρεύω μπελάδες σε μένα και την αδελφότητα. Ακόμα και το ευκολότερο έργο επιτελείται με τεράστια δυσκολία. Όταν όμως εναποθέτω τον εαυτό μου, την αδελφότητα και καθετί άλλο στον Κύριο, τότε ακόμα και τα δυσκολότερα έργα επιτελούνται με ευκολία. Δεν υπάρχει πίεση και βασιλεύει ειρήνη στην αδελφότητα…

Ο Θεός έχει ένα θείο σχέδιο για τον καθένα από μας κι εμείς πρέπει να υποταχθούμε σ’ αυτό Του το σχέδιο. Πρέπει να αποδεχτούμε τη ζωή όπως μας δίδεται, χωρίς να ρωτάμε, «Γιατί σε μένα;». Πρέπει να ξέρουμε πως τίποτα στη γη ή τον ουρανό δεν συμβαίνει χωρίς τη θέληση του Θεού ή χωρίς την παραχώρησή Του.

Μόνο όταν αφήνουμε τις έγνοιες μας στον Θεό, ο Θεός μας παρηγορεί.

Έτσι εμείς οι άνθρωποι δεν μπορούμε να προσφέρουμε ο ένας στον άλλον το αιώνιο, επειδή αυτό μπορεί να μας το προσφέρει μόνον ο Θεός.
Ο Θεός είναι ο μοναδικός πού μπορεί να δώσει εκείνο πού η ψυχή μας επιθυμεί.

Πάντοτε να προσεύχεστε στον Κύριο με την καρδιά σας. Ο Κύριος δεν απαιτεί από μας φιλοσοφίες. Πρέπει να προσευχόμαστε με την καρδιά μας, όπως αρμόζει προς τον Πατέρα μας: «Ω Κύριε, βοήθα κάθε ψυχή και μη λησμονείς κι εμένα. Βοήθα καθένα να βρεί ειρήνη και να Σε αγαπά, όπως σε αγαπούν οι άγγελοι, δώσε και σε μας δύναμη να Σε αγαπάμε, όπως η Υπεραγία σου Μητέρα Σε αγαπά και οι άγιοι άγγελοί σου. Δώσε και σε μένα τη δύναμη να σε αγαπῶ απεριόριστα!».

Ο Κύριος είναι ο Μόνος που σηκώνει τα βάρη και της μέριμνές μας, όλα τα ασθενήματα και τις φροντίδες, τόσο τις σωματικές όσο και τις πνευματικές. Μπορεί να σηκώνει τα πάντα, διότι είναι παντοδύναμος. Πρέπει να εναποθέτουμε πάνω Του όλα μας τα ασθενήματα και αυτά των πλησίον μας, δια της προσευχής. Αυτός είναι και ο σκοπός της προσευχής. Πρέπει να είμαστε ένα με τον Κύριο και δεν πρέπει να ανησυχούμε για το αύριο, διότι όπως λέει κι Εκείνος, «Ἀρκετόν τῇ ἡμέρᾳ ἡ κακία αὐτῆς». Αυτό μάς διδάσκει να μην ανησυχούμε για το αύριο. Αλλά εμείς το κάνουμε: ανησυχούμε όχι μόνο για το αύριο αλλά κι ακόμα παραπέρα από αυτό, πράγμα ιδιαίτερα αγχωτικό για μας. Είμαστε λογικά όντα, πλασμένα για μία ημέρα άγχους κάθε φορά. Κι ωστόσο, εμείς βασανίζουμε τον εαυτό μας πολύ περισσότερο από αυτό και γι᾿ αυτό υποφέρουμε. Δεν κάνουμε υπακοή στον Θεό, ο οποίος μάς λέει να μην βαραίνουμε την καρδιά μας με τροφή και ποτό και με τις μέριμνες του κόσμου τούτου.

…. Η ουράνια λογική είναι ολότελα διαφορετική από τη λογική του κόσμου τούτου… οι υοί του φωτός έχουν κληθεί να λάμψουν με τη ζωή τους όσο περισσότερο μπορούν, ώστε να σκορπίσουν το φως παντού. Διότι ο Κύριος είπε, «Πυρ ήλθον βαλείν επί την γην, και τι θέλω ει ήδη ανήφθη!» (Λουκ. 12: 49). Αυτό το πυρ είναι η θεία αγάπη. Εμείς οι χριστιανοί έχουμε κληθεί να σκορπίσουμε στη γη την ατμόσφαιρα του ουρανού, την αιωνιότητα, την αγάπη, την ειρήνη, την αλήθεια και την ηρεμία.

Ασκητες_asketes-Ερημίτες_Hermit_отшельник- еремит_dormsabbscribes_i_gerontiko342454354Οι ορθόδοξοι ερημίτες εμποδίζουν τον διάβολο να καταλάβει το πνευματικό πεδίο ολόκληρου του κόσμου, όχι επειδή αντιστέκονται, όσο γιατί συνεχώς προσεύχονται στον Κύριο για να μας προστατεύσει από το κακό… το καλύτερο για μας είναι να παραδώσουμε τη ζωή μας, το μέλλον μας στα χέρια του Κυρίου. Αυτός εΐναι που προγραμματίζει και γνωρίζει τι θα γίνει με εμάς. Γέροντας Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα
https://iconandlight.wordpress.com/2022/04/13/76704/

Μπορούμε να βοηθήσουμε τους άλλους μόνο αν κάνουμε καλούς και αγαθούς λογισμούς. Γέροντας Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα
https://iconandlight.wordpress.com/2019/10/14/%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%8d%ce%bc%ce%b5-%ce%bd%ce%b1-%ce%b2%ce%bf%ce%b7%ce%b8%ce%ae%cf%83%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%ac%ce%bb%ce%bb%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%bc%cf%8c/

Η εποχή μας είναι πολύ δύσκολη, τα παιδιά μας είναι να τα πονάμε και να τα κλαίμε παρά να τα κατακρίνουμε. Να θεραπεύουμε τα παιδιά με απαλά και ήσυχα λόγια. παπά-Γιάννης Καλαΐδης – Άγιος Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα
https://iconandlight.wordpress.com/2023/09/22/%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%bf%cf%87%ce%ae-%ce%bc%ce%b1%cf%82-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%8d-%ce%b4%cf%8d%cf%83%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%b7-%cf%84%ce%b1-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b9/

Η Κλίμακα του Παραδείσου! Κάθε αρετή είναι ένα χρυσό και διαμαντένιο σκαλοπάτι στην κλίμακα της σωτηρίας σου… Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος – Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς
https://iconandlight.wordpress.com/2022/04/02/76342/Ασκητήριο αγ.Ιωαννου Κλιμακος ΣΙΝΑ_Cave of Saint John of the Ladder of Tholas (Wadi Et-Tlah)_ Пещера Св.Иоанна Лествичника в Вади Фола в Синае_0bΤὸ Ἀναστάσιμον Ἀπολυτίκιον.
Ἦχος δ´.

Τὸ φαιδρὸν τῆς ἀναστάσεως κήρυγμα, ἐκ τοῦ Ἀγγέλου μαθοῦσαι αἱ τοῦ Κυρίου μαθήτριαι, καὶ τὴν προγονικὴν ἀπόφασιν ἀπορρίψασαι, τοῖς Ἀποστόλοις καυχώμεναι ἔλεγον· Ἐσκύλευται ὁ θάνατος, ἠγέρθη Χριστὸς ὁ Θεός, δωρούμενος τῷ κόσμῳ τὸ μέγα ἔλεος.

Εἶτα Ἀπολυτίκιον τοῦ Ὁσίου.
Ἦχος πλ. δ´.

Ταῖς τῶν δακρύων σου ῥοαῖς, τῆς ἐρήμου τὸ ἄγονον ἐγεώργησας, καὶ τοῖς ἐκ βάθους στεναγμοῖς, εἰς ἑκατὸν τοὺς πόνους ἐκαρποφόρησας· καὶ γέγονας φωστήρ, τῇ οἰκουμένῃ λάμπων τοῖς θαύμασιν Ἰωάννη Πατὴρ ἡμῶν ὅσιε· πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

Ἀπολυτίκια τῶν συνεορταζομένων Ἁγίων
Ἀπολυτίκιον τῶν Ἀποστόλων.
Ἦχος γ´.

πόστολοι ἅγιοι, πρεσβεύσατε τῷ ἐλεήμονι Θεῷ, ἵνα πταισμάτων ἄφεσιν παράσχῃ ταῖς ψυχαῖς ἡμῶν.

Εἰδικὸν Ἀπολυτίκιον τῶν Ἀποστόλων.
Ἦχος δ´. Ταχὺ προκατάλαβε.

Χορείαν τὴν τρίπλοκον, τῶν Ἀποστόλων Χριστοῦ, συμφώνως τιμήσωμεν, ὡς ποταμοὺς λογικούς, τῆς θείας χρηστότητος, Πούδην σὺν Ἀριστάρχῳ καὶ Τροφίμῳ τῷ θείῳ, λόγοις θεογνωσίας καταρδεύσαντες κόσμον. Αὐτῶν Χριστὲ μεσιτείαις πάντας οἰκτείρησον.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τῶν Ἀποστόλων. (Γεωργίου Γαλανόπουλου)
Ἦχος δ´. Ταχὺ προκατάλαβε.

Χορεία ἡ τρίπλοκος τῶν Ἀποστόλων Χριστοῦ, ὑμνήσθω μοι ἄσμασι Τρόφιμος, Πούδης ὁμοῦ, καὶ θεῖος Ἀρίσταρχος, Παύλου οἱ συνεργάται, τῷ κηρύγματι λόγοις θαύμασί τε καὶ ἔργοις οἱ λαῶν τὰς ἀγέλας πρὸς φῶς ἀγαγόντες τοῦ Θεοῦ, οἱ Ἱερόαθλοι.

Ἀπολυτίκιον Ἀρδαλίωνος τοῦ ἀπὸ μίμων. (Γεωργίου Γαλανόπουλου)
Ἦχος δ´. Ὡς τῶν Αποστόλων Πρωτόθρονοι.

ς λαμπρῶν Μαρτύρων ὁμότροπος καὶ τῶν Ἀθλητῶν ἰσοστάσιος, τῷ Χριστῷ Ἀρδαλίων ἱκέτευε μετάνοιαν τοῖς ἀνθρώποις δωρήσασθαι καὶ ταῖς ψυχαῖς ἡμῶν τὸ θεῖον ἔλεος.

Ἀπολυτίκιον Θωμαΐδος τῆς Μάρτυρος. (Γερασίμου Μικραγιαννανίτου)
Ἦχος πλ. α´. Τὸν συνάναρχον Λόγον.

Σωφροσύνης ταῖς πράξεσι διαλάμπουσα, ὑπὲρ τοῦ νόμου Κυρίου προθύμως τέθνηκας, Θωμαῒς καὶ Ἀθλητῶν ὤφθης ἰσότιμος· ὅθεν ἀπάλλαξον ἡμᾶς, σαρκικῶν ἐπιφορῶν, θερμῇ σου ἐπιστασίᾳ, ὡς ἐκ Χριστοῦ κεκτημένη, πρὸς τοῦτο χάριν ὄντως ἄφθονον.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τῆς Μάρτυρος Θωμαΐδος. (ἐκ τοῦ περιοδικοῦ Ἁγιορειτικὴ Βιβλιοθήκη, ἔτος 17ον, Ἀπρίλιος-Μάϊος 1952)
Ἦχος γ´. Θείας πίστεως.

Στήλη ἔμψυχος τῆς σωφροσύνης, καὶ ὑπόδειγμα καθαροῦ βίου, ἀνεδείχθης Θωμαῒς ἀξιάγαστε· ὸ σὸν γὰρ αἷμα προθύμως ἐξέχεας ὑπὲρ ἁγνείας, αἰσχύνασα δράκοντα· διὸ πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ πανεύφημε δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τῆς Μάρτυρος Θωμαΐδος. (Ἀρχιμ.Νικοδήμου Παυλόπουλου)
Ἦχος δ´. Ταχὺ προκατάλαβε.

Τὰς θλίψεις τοῦ βίου σου, ὡς προσφορὰν λογικήν, Χριστῷ προσενέγκασα, τὴν τῶν θαυμάτων ἰσχύν, Ὁσία ἀντείληφας. Ὅθεν ὡς συζυγίας, ὑποτύπωσιν θείαν, μέλπομεν Θωμαΐς σε, καὶ πιστῶς σοι βοῶμεν· Χαῖρε τῆς νήσου Λέσβου, σεμνὸν ἐγκαλλώπισμα.

Ἀπολυτίκιον τοῦ Ἁγίου Νεομάρτυρος Δημητρίου τοῦ Πελοποννησίου τοῦ ἐν Τριπόλει (Ὁσ. Νικηφόρου τοῦ Χίου)
Ἦχος α´. Χορὸς Ἀγγελικός. Τὸν Τάφον Σου Σωτήρ

Δακρύων προχοαῖς ἀεννάοις καθάρας, τὸ αἶσχος Ἀθλητὰ τῆς ἀρνήσεως πρῴην, πρὸς θάνατον ἑκούσιον ηὐτομόλησας ὕστερον καὶ ἐνήθλησας γενναιοφρόνως παμμάκαρ καὶ ἀπείληφας τῆς ἀφθαρσίας τὸ στέφος, ὡς Μάρτυς ἀήττητος.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τοῦ Ἁγίου Νεομάρτυρος Δημητρίου τοῦ Πελοποννησίου τοῦ ἐν Τριπόλει. (ὑπὸ Ἰωσὴφ Ἀνδρούσης-1804)
Ἦχος α´. Τῆς ἐρήμου πολίτης.

Τῶν Ἀρκάδων [Λιγουδίστης] τὸν γόνον, καὶ τῆς Χίου ἀνάστημα, καὶ τὸ περιώνυμον ὄντως, τῆς Τριπόλεως καύχημα, Δημήτριον τὸν νέον οἱ πιστοὶ γεραίροντες ὡς μάρτυρα Χριστοῦ, ἀνυμνήσωμεν βοῶντες, τῷ ἐν ἁγίοις θαυμαστῷ Θεῷ ἡμῶν· Δόξα τῷ ἐνισχύσαντι αὐτόν· δόξα τῷ στεφανώσαντι· δόξα τῷ ἐνεργοῦντι δι᾿ αὐτοῦ πᾶσιν ἰάματα

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τοῦ Ἁγίου Νεομάρτυρος Δημητρίου τοῦ Πελοποννησίου τοῦ ἐν Τριπόλει (παραλλαγή).
Ἦχος α´. Τῆς ἐρήμου πολίτης.

Τῶν Φλωκαίων τὸν γόνον, καὶ τῆς Χώρας ἀνάστημα, καὶ τὸ περιώνυμον ὄντως, τῆς Τριπόλεως καύχημα, Δημήτριον τὸν νέον οἱ πιστοί, γεραίροντες ὡς Μάρτυρα Χριστοῦ, ἀνυμνήσωμεν βοῶντες, τῷ ἐν Ἁγίοις θαυμαστῷ Θεῷ ἡμῶν· δόξα τῷ ἐνισχύσαντι αὐτόν, δόξα τῷ στεφανώσαντι, δόξα τῷ ἐνεργοῦντι δι᾿ αὐτοῦ πᾶσιν ἰάματα.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τοῦ Ἁγίου Νεομάρτυρος Δημητρίου τοῦ Πελοποννησίου τοῦ ἐν Τριπόλει ὡς προστάτου τῶν νέων.
Ἦχος α´. Τῆς ἐρήμου πολίτης.

ν νεότητος ὥρᾳ, Νεομάρτυς Δημήτριε, διὰ τοῦ Σωτῆρος τὴν πίστιν, αὐχενότμητος ἤθλησας. Διὸ ἐπιγραφόμενοι σεπτὸν τῶν νέων σὲ προστάτην Ἀθλητά, ἐξαιτούμεθα τὴν χάριν σου πρὸς αὐτούς, βοῶντές σοι εὐφροσύνως· Δόξα τῷ σὲ δοξάσαντι Χριστῷ, δόξα τῷ σὲ ἐνισχύσαντι, δόξα τῷ δωρησαμένῳ σε ἡμῖν, νέον ὑπέρμαχον.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τοῦ Ἁγίου Νεομάρτυρος Δημητρίου τοῦ Πελοποννησίου τοῦ ἐν Τριπόλει. (Μελάνης μοναχῆς, Μονῆς Μπούρας)
Ἦχος πλ. α´. Τὸν συνάναρχον Λόγον.

Μετανοίας δακρύοις κατακοσμούμενος, καὶ αἱμάτων τοῖς ῥείθροις ἐπισταζόμενος, τῷ Νυμφίῳ σου Χριστῷ μάκαρ παρέστηκας, ὦ Δημήτριε κλεινέ, περιπαίξας τὸν ἐχθρόν· καὶ Πασχαλίως χορεύων, ἀδιαλείπτως πρεσβεύεις ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον τοῦ Ἁγίου Νεομάρτυρος Δημητρίου τοῦ Πελοποννησίου τοῦ ἐν Τριπόλει. (Νικολάου Καλοσπύρου)
Ἦχος α´. Τῆς ἐρήμου πολίτης.

Τῆς Τριπόλεως δόξα, καὶ ἡμῶν τὸ κραταίωμα, καὶ μυροβλυτῶν ἐν ἀθλήσει, Νεομάρτυρα ἔνδοξον, Δημήτριον τιμήσωμεν πιστοί, μιμούμενοι αὐτοῦ τὸ ἀληθές· ὡραιώθη ὅθεν αἵματος ταῖς ῥοαῖς, πρὸς ὅν πιστοὶ βοήσωμεν· Δόξα τῷ δεδωκότι σοι ἰσχύν, δόξα τῷ σὲ στεφανώσαντι, δόξα τῷ ἐνεργοῦντι διὰ σοῦ πᾶσιν ἰάματα.

Ἀπολυτίκιον τοῦ Ὁσίου Θαδδαίου τῆς Βιτόβνιτσα Σερβίας
Ἦχος πλ. δ’

ν σοὶ Πάτερ ἀκριβῶς διεσώθη τὸ κατ’ εἰκόνα· λαβὼν γὰρ τὸν σταυρόν, ἠκολούθησας τῷ Χριστῷ, καὶ πράττων ἐδίδασκες, ὑπερορᾶν μὲν σαρκός, παρέρχεται γὰρ ἐπιμελεῖσθαι δὲ ψυχῆς, πράγματος ἀθανάτου· διὸ καὶ μετὰ Ἀγγέλων συναγάλλεται, Ὅσιε Θαδδαῖε τὸ πνεῦμά σου.

Μόρφου Νεόφυτος: Ἀνεβαίνοντας τὴν «Κλίμακα» τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου (03.04.2022)
https://www.youtube.com/watch?v=L5SX6BBE1KU&ab_channel=%CE%9F%CE%9C%CE%99%CE%9B%CE%99%

 

iconandlight.wordpress.com 

CE%95%CE%A3%CE%9C%CE%97%CE%A4%C

iconandlight.wordpress.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου