Αρχικά στον τίτλο υπάρχει μια περιττολογία : Όποιος είναι πραγματικά Ορθόδοξος είναι ευσεβής κι ευσεβής είναι όποιος σέβεται πρώτα από όλα την κεφαλήν της Εκκλησίας Ιησού Χριστό. ΤΕΛΟΣ!!!
Αναπτύσσω κάποια γεγονότα και στο τέλος προχωρώ στην πρότασή μου.
Α) Ο μακαριστός γ.Φιλόθεος Ζερβάκος έργαψε το 1930 προς τον Μητροπ.Αἰτωλ/νίας Ἱερόθεο :
«Ἐάν, Σεβασμιώτατε, τήν γνώμη τοῦ θεοφόρου πατρός ἡμῶν Ἰγνατίου ἀκολουθοῦσαν ὅλοι οἰ χριστιανοί κατά γράμμα, νά ἀκολουθοῦν δηλαδή τούς Ἐπισκόπους σέ ὅλα, ἀλλοίμονον τότε, οὔτε Ὀρθοδοξία οὔτε Ἐκκλησία οὔτε ὀρθόδοξος χριστιανός θά ὑπῆρχε σήμερα…» (το πλήρες “ανατριχιαστικό” κείμενο στο τέλος του άρθρου).
348 μητροπολίτες κι επισκοποι συνήλθαν στην Κωνσταντινούπολη τό
754μΧ. κι βδελυσσόμενοι απέβαλαν τις ιερές Εικόνες από την Εκκλησίαν με
εντολή του πατριάρχη Κωνσταντίνου και του αυτοκράτορα Κοπρώνυμου
(κρατήστε το όνομα, έχει σημασία).
Χρειάστηκαν πολλά χρόνια για να βάλει μυαλό το χριστεπώνυμον πλήθος ΚΑΙ
ΚΥΡΙΩΣ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΙΠΑΠΑΔΕΣ, ώστε με πόνο ψυχής να μετανοήσουν
δηλώνοντας στην Ζ’ Οικουμενική Σύνοδον :
«Οἱ Προφῆται ὡς εἶδον, οἱ Ἀπόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ Ἐκκλησία ὡς
παρέλαβεν, οἱ Διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφώνηκεν, ἡ
χάρις ὡς ἔλαμψεν, ἡ ἀλήθεια ὡς ἀποδέδεικται, τὸ ψεῦδος ὡς ἀπελήλαται, ἡ
σοφία ὡς ἐπαρρησιάσατο, ὁ Χριστὸς ὡς ἑβράβευσεν, οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω
λαλοῦμεν, οὕτω κηρύσσομεν Χριστόν τὸν ἀληθινὸν Θεὸν ἡμῶν καὶ τοὺς Αὐτοῦ
Ἁγίους ἐν λόγοις τιμῶντες, ἐν συγγραφαῖς, ἐν νοήμασιν, ἐν θυσίαις, ἐν
ναοῖς, ἐν εἰκονίσμασι… Αὕτη ἡ πίστις τῶν Ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν
Πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τὴν Οἰκουμένην
ἐστήριξεν»
Αυτά τα γράφω για κάποιους κοπρώνυμους (δεν με απασχολεί αν είναι ιερείς ή αρχιπαπάδες ή αρχιπ@π@ρες), που έρχονται να μας πουν για την αλλαγή του εορτολογίου φέτος “ε, καλά, μην κολλάς στους τύπους και εισαι τυπολάτρης…”. Καλέεε (ή καλήηη) τι μας λες; το ότι όλη η λειτουργία της Εκκλησίας βασίζεται στους τύπους το ξεχνάς; Βγες να κάνεις λειτουργία σαν λέτσος ντυμένος, συ που μας έψεγες να είμαστε ευπρεπείς στον ναό. Αν ζεσταίνεσαι μη βάλεις όλα τα ράσα, βγες με τα μισά, βάλε φανελάκι και σορτσάκι με σπορτέξ. Και συ μιτροφορίτη γιατί φοράς τη μίτρα σου, δεν είναι τυπολατρικό, όπως και η “αγιαστούρα” που κραδαίνεις; Συ δεν έλεγες ότι δεν κάνουμε εκπτώσεις στη Πίστη μας; Το ότι όλη η Θεία Λειτουργία είναι γεμάτη τύπους το ξέχασες, κοπρώνυμε; Δεν πάει μια έτσι και μια γιουβέτσι…
Β) Ο μακαριστός ιεροκήρυξ π.Γεώργιος Κρητικός στον Πειραιά, που όπως τον έμαθε ο πνευματικός του Όσιος Πορφύριος, όχι μόνον σεβόταν αλλά αγαπούσε κι εμπιστευόταν τους εκκλησιαστικούς θεσμούς έθιμα και τάξιν, κάποτε είπε σε εξομολογούμενη μάνα, που του ζήτησε βοήθεια για σοβαρό πρόβλημα του παιδιού της :
– Μου επιτρέπεις, χωρίς παρεξήγηση, να δω τα γόνατά σου; και βλέποντάς τα σχολίασε :
– Με το πρόβλημά σου, τα γόνατά σου δεν θα έπρεπε να είναι ροδαλά αλλά να έχουν κάλους!!!
ΡΩΤΩ : Πόσοι ιερείς και κυρίως πόσοι αρχιπαπάδες έπεσαν στα γόνατα
προσευχόμενοι με δάκρυα στον Αρχιερέα Ιησού Χριστό να τους φωτίσει τι να
πράξουν; Πως φωτίζονταν από το Άγιο Πνεύμα οι Άγιοι Πατέρες των
Οικουμενικών Συνόδων και μας μετέφεραν με το Θέλημα του Τριαδικού Θεού;
Σήμερα Τον αγνοούν; Μας λένε ό,τι τους κατεβάσει η γκλάβα τους; Πως την
εμπιστεύονται, ότι δεν την κυρίευσε ο σατανάς, όταν είναι εκτεθειμένη σε
δαύτον; Περί κακών λογισμών δεν διδάχτηκαν ποτέ; Τι φώναζε συνέχεια ο
Όσιος γ.Παίσιος; Την ευθύνη τους για το ποίμνιο που τους ανατέθηκε την
ανέλαβαν;
ΠΟΙΟΣ ΡΩΤΗΣΕ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ;;;
ή ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ;
Γ) Η Α’ και Β’ Οικουμενικές Σύνοδοι διατύπωσαν στο Σύμβολον της Πίστεως μεταξύ άλλων : « … κι Αναστάντα την ΤΡΙΤΗΝ ημέρα κατά τας γραφάς». Παράλληλα όρισαν αν η καθορισμένη ημέρα της Αναστάσεως προηγείται του εβραϊκού Πάσχα, να μετατίθεται μετά από αυτό. Αυτό ισχύει γιατί «…ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν…» (Ζ’Οικ.Σύνοδος). Κι έρχονται οι σημερινοί Κοπρώνυμοι να μας πουν να γιορτάσουμε την Ανάσταση με το εβραϊκό Πάσχα. Διαβολισμένοι είναι;
Δ) Από τότε, που αποφάσισα να ακολουθώ την Εκκλησία και να μην πηγαίνω στον ναό μόνο για να πάρω το Άγιον Φως, έχω εμπεδώσει αυτό ΠΟΥ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΛΕΕΙ : Η σημαντικότερη Θεία Λειτουργία του χρόνου είναι η Αναστάσιμη Λειτουργία μετά το “Δεύτε λάβετε Φως”. Κάντε λίγο υπομονή στο στομάχι σας για την μαγειρίτσα και “χορτάστε” με Αναστάσιμο Φως Χριστού, που έχει έρθει από τον Πανάγιο Τάφο. Άλλωστε «οὐκ ἐπ᾿ ἄρτῳ μόνῳ ζήσεται ἄνθρωπος, ἀλλ᾿ ἐπὶ παντὶ ῥήματι ἐκπορευομένῳ διὰ στόματος Θεοῦ» (Ματθ.δ’.4). ΕΓΙΝΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ;
Δεδομένου ότι υπάρχουν ευσεβείς ιερείς, πιθανόν κι αρχιερείς (αν και χλωμό το βλέπω) διατυπώνω πρόταση σε αυτούς :
Γιορτάστε την Ανάσταση την Κυριακή το πρωί, ΟΠΩΣ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΕΛΕΙΤΑΙ ΚΑΘΕ
ΚΥΡΙΑΚΗ Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ. Τι;;; δεν μπορείτε; Γιατί, σου
λέει ο επίσκοπος πότε θα τελέσεις την Θεία Λειτουργία; Όταν αντί πρωί
την κάνεις απογευματική, βραδυνή ή ολονυκτία, δική σου (του ναού) δεν
είναι η απόφαση; Ρωτάς τον επίσκοπο; Πέσε λοιπόν στα γόνατα με πόνο
ψυχής, με δάκρυα και ρώτα τον Μέγα Αρχιερέα Ιησού Χριστό. Μόνον Αυτόν,
για να σωθείς!!! Γιατί αύριο θα δώσεις λόγο, που άκουσες τους
κοπρώνυμους αντί Αυτόν. Σεις που μας “πρήζατε” να διαβάζουμε Αγία Γραφή
θυμηθείτε :
«Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις» (Πραξ.ε’.29)
«ἀπόστητε ἀπὸ τῶν ἀνθρώπων τούτων καὶ ἐάσατε αὐτούς· ὅτι ἐὰν ᾖ ἐξ
ἀνθρώπων ἡ βουλὴ αὕτη ἢ τὸ ἔργον τοῦτο, καταλυθήσεται· εἰ δὲ ἐκ Θεοῦ
ἐστιν, οὐ δύνασθε καταλῦσαι αὐτό, μήποτε καὶ θεομάχοι εὑρεθῆτε»
(Πραξ.ε’.38-39)
«….Οι άνθρωποι, όταν τους ενοχλούμε συνέχεια για τις διάφορες υποθέσεις μας, μας συμπεριφέρονται εχθρικά∙ ο Θεός όμως κάνει το εντελώς αντίθετο∙ και όχι όταν Τον ενοχλούμε συνέχεια για τα προβλήματά μας, αλλά και όταν δε το κάνουμε αυτό, τότε προ πάντων αγανακτεί» (Ἁγ.Ιωάννης Χρυσόστομος) (λοιπόν, ΤΟΝ ΕΝΟΧΛΗΣΑΤΕ;;;)
«Οὐδεὶς οἰκέτης δύναται δυσὶ κυρίοις δουλεύειν· ἢ γὰρ τὸν ἕνα μισήσει
καὶ τὸν ἕτερον ἀγαπήσει, ἢ ἑνὸς ἀνθέξεται καὶ τοῦ ἑτέρου καταφρονήσει.
Οὐ δύνασθε Θεῷ δουλεύειν καὶ Μαμωνᾷ» (Λουκ.16,13) «χωρίς ἐμοῦ οὐ δύνασθε
ποιεῖν οὐδέν» (Ιωα.Ιε΄5).
«Ω! γενεά άπιστος, έως πότε προς υμάς έσομαι, έως πότε ανέξομαι υμών;»
«Ὅταν οἱ Θεῖοι νόμοι ὑβρίζονται καί ἐμεῖς διατελοῦμε ἐν σιγῇ καί ἀδιαφορία, τότε, ἡ κόλαση μᾶς περιμένει» (Αγ.Ιωάννης Χρυσόστομος) (…Η ΚΟΛΑΣΗ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ)
«Θα έρθει καιρός που οι άνθρωποι δε θα ανέχονται τη σωστή διδασκαλία,
αλλά θα συγκεντρώνουν γύρω τους πλήθος από δασκάλους, που να ταιριάζουν
με τις επιθυμίες τους, για να ακούνε αυτά που τους αρέσουν» (Απ.Παύλος)
(αυτό μα πόσο ταιριάζει στον Αλεξανδρουπόλεως Κοπρώνυμο https://youtu.be/NZS2J5gJ-Dk )
«Τώρα ο διάβολος κάνει διακοπές, γιατί το έργο του το έχουν αναλάβει οι επίσκοποι» (μακαριστός π.Ιωάννης Ρωμανίδης επιβεβαιώνοντας τον μακαριστό γ.Φιλόθεο Ζερβάκο)
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ : ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΙ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΘΕΙΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ («…ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν…» Ζ’Οικ.Σύνοδος), ακόμα και σύμφωνα με την κατά τα μαλα-ΚΥΑ του σημερινού αυτοκράτορα Κοπρώνυμου (θυμίζω ΚΥΑ : Κοινή Υπουργική Απόφαση).
Αν κάποιοι γκρινιάξουν για την μαγειρίτσα και την παράταση της νηστείας κατά μισή μέρα ας σκεφθούν : ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΣΗ ΜΕΡΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ;
ΠΟΛΥ ΒΑΣΙΚΟ : ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ (ΑΟΡΑΤΟ) ΙΟ ΠΟΥ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΧΡΟΝΟ Ο Π.Ο.Υ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ ΤΟ ΓΟΝΙΔΙΩΜΑ ΤΟΥ. ΑΡΑΓΕ ΠΩΣ ΑΝΙΧΝΕΥΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ, ΚΟΠΡΩΝΥΜΟΙ ;;; (https://youtu.be/NjPHaAI_Ztc μετά το 1:20).
Βλέπω ότι βρέθηκαν 2 ιεράρχες (Αιτωλίας και Κυθήρων) να διαμαρτυρηθούν αλλά όχι να αντισταθούν στους “αρσακειάδες” της ΔΙΣ (“η σιωπή μας προς απάντησή σας”), ούτε να προτείνουν. Προσέξτε γιατί η αντίσταση θέλει κάκκαλα αλλιώς γίνεστε της αμέσου παραδόσεως.
Τολμώ να προβλέψω κάτι : Ό,τι και να αποφασιστεί δεν βλέπω να κάνουμε Ανάσταση. Ο ένας ως τώρα επίσκοπος σημαιοφόρος του Χριστού κκ.Μόρφου Νεόφυτος και κάποιοι άλλοι άξιοι ιερείς και μοναχοί μάλλον υπονοούν ότι τα γεγονότα θα μας προλάβουν. Ψευτορωμέηκο bye, bye.
ΕΙΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΑΥΜΑ; Η ΝΥΧΤΑ ΦΕΥΓΕΙ, Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΡΧΕΤΑΙ !
(BAS_4 : Είστε έτοιμοι για το Μέγα Θαύμα; Η νύχτα φεύγει, ο Ιωάννης έρχεται!)
Προσέξτε πολύ γιατί το σπαθί βγήκε από το θηκάρι και κόβει πολύ, πάρα πολύ, ειδικά για ξύρισμα…
«Οἱ Προφῆται ὡς εἶδον, οἱ Ἀπόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ Ἐκκλησία ὡς
παρέλαβεν, οἱ Διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφώνηκεν, ἡ
χάρις ὡς ἔλαμψεν, ἡ ἀλήθεια ὡς ἀποδέδεικται, τὸ ψεῦδος ὡς ἀπελήλαται, ἡ
σοφία ὡς ἐπαρρησιάσατο, ὁ Χριστὸς ὡς ἑβράβευσεν, οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω
λαλοῦμεν, οὕτω κηρύσσομεν Χριστόν τὸν ἀληθινὸν Θεὸν ἡμῶν καὶ τοὺς Αὐτοῦ
Ἁγίους ἐν λόγοις τιμῶντες, ἐν συγγραφαῖς, ἐν νοήμασιν, ἐν θυσίαις, ἐν
ναοῖς, ἐν εἰκονίσμασι… Αὕτη ἡ πίστις τῶν Ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν
Πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τὴν Οἰκουμένην
ἐστήριξεν»
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΜΑΣ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ ΟΛΑΚΕΡΗ.
ΥΓ1 – Κάθε κρίση έγινε σύμφωνα με «Τό μή κρίνετε, ἵνα μή κριθῇτε, περί βίου ἐστίν, οὐ περί πίστεως» (Άγ.Ιωάννης Χρυσόστομος PG 63,σ.232)
ΥΓ2 – Δεν είμαι ούτε ιερέας, ούτε καν θεολόγος, ούτε έχω ενδιατρίψει ιδιαίτερα στα της Πίστεως κι εκπλήσσομαι από την ασχετοσύνη τους. Αν είμαστε καλά μετά την Ανάσταση, ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ να παρουσιάσω από εδώ το πως θα μπορούσαν παρουσιάσουν το όλο θέμα, αντικρούοντας όλες τις κατηγορίες κατ’ αυτών. Δεν το κάνω τώρα για να μην ρίξω νερό στον μύλο τους. Είπα όμως ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ να το κάνω μετά και να αποδείξω την παντελή ασχετοσύνη των αρχιπαπάδων και των ακολούθων τους.
ΥΓ3 – Περιμένω να δω τις αντιδράσεις των παλαιοημερολογιτών, που η πάγια ρητορική τους κατά των νεοημερολογιτών είναι η διατάραξις του εορτολογικού και του σχετικού τυπικού. Έχω ακούσει ότι εόρταζαν μετά τις 01.00 για να είναι σύμφωνοι ακόμα και με την αλλαγή της ώρας σε θερινή.
ΥΓ4 – Το πλήρες κείμενο της επιστολής του μακαριστού γ.Φιλόθεου Ζερβάκου :
Ἐάν, Σεβασμιώτατε, τήν γνώμη τοῦ θεοφόρου πατρός ἡμῶν Ἰγνατίου
ἀκολουθοῦσαν ὅλοι οἰ χριστιανοί κατά γράμμα, νά ἀκολουθοῦν δηλαδή τούς
Ἐπισκόπους σέ ὅλα, ἀλλοίμονον τότε, οὔτε Ὀρθοδοξία οὔτε Ἐκκλησία οὔτε
ὀρθόδοξος χριστιανός θά ὑπῆρχε σήμερα. Ἐάν οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί
ἀκολουθοῦσαν τούς πατριάρχες καί ἐπισκόπους Ἀπολιναρίους, Μακεδονίους,
Εὐτυχεῖς, Διοσκόρους, Σαββελίυς, Σεβήρους, Εὐσεβίους καί πολλούς ἄλλους
καί δεχόνταν τά φρονήματά τους, ποῦ τότε Ὀρθοδοξία; ποῦ χριστιανός
εὐσεβής καί ὀρθόδοξος!
Καί τί λέγω ἀνθρώπους πατριάρχες καί μητροπολῖτες καί δέν λέγω
Συνόδους ἀπό 100, 200 καί 348 μητροπολῖτες καί ἐπισκόπους ἀποτελούμενες;
Διότι 348 τόν ἀριθμό συνῆλθαν στήν Κωνσταντινούπολη τό 754 καί ἐξέδωσαν
ὅρο πού ἔχει ὡς ἑξῆς :
«Ὁμόφωνα ὁρίζομε νά εἶναι ἀπόβλητη καί ξένη καί βδελυγμένη ἀπό τῆς
Ἐκκλησίας τῶν Χριστιανῶν κάθε εἰκόνα ἀπό κάθε ὕλη καί χρωματουργική τῶν
ζωγράφων κακοτεχνία κατασκευασμένη.
Στό ἑξῆς νά μή τολμήση ὁ ὁποιοσδήποτε ἄνθρωπος νά ἀσκῆ αὐτό τό ἀσεβές καί βδελυρό ἔργο, ὅποιος ὅμως θά τολμήση στό ἑξῆς νά κατασκευάση εἰκόνα ἤ νά προσκυνήση ἤ νά τοποθετήση σέ ἐκκλησία, ἤ σέ ἰδιωτικό σπίτι, ἤ νά κρύψη, ἐάν μέν εἶναι ἐπίσκοπος ἤ πρεσβύτερος ἤ διάκονος, να καθαίρεται, ἐάν δέ εἶναι μοναχός ἤ λαϊκός, νά ἀναθεματίζεται καί νά εἶναι ὑπόλογος στούς νόμους τούς βασιλικούς, ὡς ἀντιμέτωπος στά προστάγματα τοῦ Θεοῦ, καί ἐχθρός στά δόγματα τῶν πατέρων».
Ὁ ἀριθμός 348, Σεβασμιώτατε, εἶναι πολύ σεβαστός. Ἐν τούτοις τόν τότε πατριάρχη Κωνσταντῖνον καί τόν βασιλέα Κοπρώνυμο καί τούς 348 μητροπολῖτες, πολλοί μοναχοί, κληρικοί καί λαϊκοί δέν τούς ἄκουσαν, ἀποσχίσθηκαν ἀπό αὐτούς, τούς ἔλεγχαν καί τούς ἀποκαλοῦσαν κακοδόξους, εἰκονομάχους κ.λ.π., καί ἐξακολουθοῦσαν νά ἀσπάζωνται καί νά σέβωνται καί νά τιμοῦν τίς ἁγίες εἰκόνες. Ἄρά γε οἱ τέτοιοι εἶναι σχισματικοί, αἱρετικοί, κακόδοξοι, κολασμένοι, ἀναθεματισμένοι, καί μαζί μέ αὐτούς καί ἐμεῖς, πού προσκυνοῦμε καί σεβόμαστε σχετικά καί κατά τήν παράδοση, τίς ἅγιες εἰκόνες;
Ἐμεῖς ἔχουμε τήν γνώμη καί ὁμολογοῦμε ὅτι εἶναι ἄξιοι κάθε ἐπαίνου γιατί δέν πειθάρχησαν καί ἀποσχίσθηκαν, καί ἀξιώθηκαν οὐρανίων στεφάνων γιά τήν “παρακοή” τους ἐκείνη, καί σήμερα τούς τιμοῦμε ὡς Ἁγίους καί τούς ὀνομάζουμε ὁ Ἅγιος Γερμανός, ὁ Ἅγιος Ταράσιος, οἱ Ἅγιοι Στέφανος καί Θεόδωρος καί Θεοφάνης οἱ Γραπτοί, Θεόδωρος ὁ Στουδίτης κ.λ.π. τήν δέ σύνοδο τοῦ 754 ὀνομάζουμε παράνομον, μιαράν καί Καϊαφικό συνέδριο.
Ὁ Θεοκήρυξ Ἀπόστολος Παῦλος μᾶς παραγγέλλει· «ἐάν τις εὐαγγελίζεται ὑμῖν παρ’ ὅ εὐαγγελισάμεθα ἀνάθεμα».
Πατήρ δέ τῆς Ἐκκλησίας λέγει τά ἑξῆς : «Πᾶς ὁ λέγων παρά τά διατεταγμένα, κἄν ἀξιόπιστος ἦ, κἄν νηστεύῃ, κἄν παρθενεύῃ, κἄν σημεῖα ποιῇ, λύκος σοι φαινέσθω ἐν προβάτου δορᾷ, φθοράν προβάτων κατεργαζόμενος» (Ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος) καί ἡ Ζ΄ Οἰκουμ. Σύνοδος ὁρίζει· «εἴ τις πᾶσαν παράδοσιν ἐκκλησιαστική ἔγγραφον ἤ ἄγραφον ἀθετεῖ· ἀνάθεμα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου