Σήμερα των Βαίων η αναφορά έχει Ιερουσαλήμ……”Αλ Ακσά” έγιναν οι ναοί μας με τις απαγορεύσεις και την παρεμπόδιση!Μας έκαναν Παλαιστίνη ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ… Και ο Μόρφου θυμίζει τον Επίσκοπο Σεβάστειας Θεοδόσιο (Atallah) Hannaτου σκλαβωμένου Γένους! Μας έκαναν ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ …όχι μόνο εμάς την Οικουμένη ολόκληρη απλά για τον ελληνισμό είναι κόμη πιο βαρύ τίμημα γιατί ο Έλληνας είναι κι Ανατολίτης έχει και νταλκά θρησκευτικό ”είσαι η ζωή μου η αναπνοή μου”..
Το τζαμί Αλ Ακσά ή ο Χρυσός θόλος είναι στα Ιεροσόλυμα στο κατεχόμενο τμήμα της ένας από τους υψηλότερους τόπους λατρείας του ισλάμ όπου συχνά και για μεγάλες περιόδους οι ισραηλινές αρχές το κλείνουν με το πρόσχημα ανακαίνισης κλπ…Η παρεμπόδιση άσκησης της λατρείας το θρησκευτικό lockdown που επιβάλουν εκεί αποτελεί αφορμή για σειρά συγκρούσεων αιματηρών συχνά ως και μέσα στο τέμενος Παλαιστινίων με τις αρχές..Στην αρχή έκλεισαν το Αλ Ακσά τώρα είναι Πάσχα και είναι κλειστές οι εκκλησίες για β συνεχόμενο με εξαίρεση μια απειροελάχιστη ποσόσστωση που επιτρέπουν οι κατοχικές αρχές!!!.. Η πνευματική σκλαβιά η ψυχοπνευματική λοβοτομή που επιχειρείται στο λαό μας επ΄αφορμή μιας υπαρκτής κατά τ΄άλλα ασθένειας ως τόσες άλλες ακόμη πιο θανατηφόρες είναι πρωτοφανής…
Το τέμενος αλ Ακσά ανηγέρθηκε επί οκταγωνικού παλαιοχριστιανικού ναού που με τη σειρά του θεωρείται πως χτίστηκε επί του Ναού του Σολομώντα γι αυτό κι οι ισραηλινές αρχές το διεκδικούν…
Μόρφου 24/4/21 :Υπάρχουν όμως άνθρωποι σκοτεινοί άνθρωποι άλλων θρησκειών άλλων δοξασιών ..φανατικοί Σιωνιστές όχι όλοι οι Εβραίοι μερικοί που θέλουν να επιφέρουν σύγχυση στις εορτές ιδιαιτέρως των Ορθοδόξων..
ΟΙ ΓΕΩΜΕΤΡΕΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ: (1) πιστός ἀνά (25) τ.μ. μ’ ἐλάχιστη ἀπόσταση (2) μ. Αποκλεισμός σε ασθενείς ηλικιωμένους, αμασκοφόρετους, υπεράριθμους κλπ Εισάγουν θεσμό χωροθέτη ή εκκλησιονόμου!Οι Υπεράριθμοι εκτός Νυμφώνος!ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΗΘΟΣ: ΕΞΩ ΟΙ ΠΑΛΙΟΓΕΡΟΙ, ΤΑ ΜΙΑΣΜΑΤΑ ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΖΟΥΝ ΤΟ ΘΕΟ!
Την 21 Απριλίου
η ΔΙΣ κυκλοφόρησε φιρμάνι με ΘΕΜΑ: «Ἀποφάσεις τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 20.4.2021 ὡς πρός τήν λειτουργία τῶν Ἱερῶν Ναῶν κατά τήν περίοδο τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος καί τοῦ Πάσχα»
Σεβασμιώτατε ἐν Χριστῷ ἀδελφέ,
Κατόπιν Συνοδικῆς Ἀποφάσεως, ἡ ὁποία ἐλήφθη κατά τήν Συνεδρίαση τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 20ῆς μηνός Ἀπριλίου ἐ.ἔ., σᾶς γνωρίζουμε ὅτι ἡ Ἱερά Σύνοδος ἀπεφάσισε ὅπως σᾶς ἀποστείλει τήν παροῦσα, ἡ ὁποία διαλαμβάνει τά τῆς λειτουργίας τῶν Ἱερῶν Ναῶν ἀπό τήν Κυριακή τῶν Βαΐων 26η Ἀπριλίου ἕως καί τήν Δευτέρα τοῦ Θωμᾶ 10η Μαΐου ἐ.ἔ.:
Εισάγει το θεσμό του χωροθέτη ή ταξιθέτη ή εκκλησιονόμου ….ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ ΕΝΤΟΣ ΝΑΟΥ
1) Κατά τήν εἴσοδο στόν Ἱερό Ναό πρέπει νά ἐφαρμόζεται, μέ τήν ἐπιτήρηση εἰδικῶς ἐξουσιοδοτηθέντος ἐπί τούτῳ προσώπου, ἡ τήρηση τῆς ἀποστάσεως τῶν δύο (2) μέτρων μεταξύ τῶν πιστῶν. Ἡ παρουσία πιστῶν ἐντός τῶν Ἱερῶν Ναῶν θά εἶναι σύμφωνη μέ τήν ἀναλογία τοῦ ἑνός (1) προσώπου ἀνά εἴκοσι πέντε (25) τ.μ. ἐπιφανείας καί μέ ἐλάχιστη ἀπόσταση δύο (2) μέτρων μεταξύ τους, μέ μέγιστο ἐπιτρεπόμενο ἀριθμό πιστῶν τά ἑκατό (100) πρόσωπα. Κατά τόν ὑπολογισμό τῶν ὡς ἄνω προσώπων ἐξαιροῦνται οἱ Λειτουργοί καί τό προσωπικό τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ (ἱεροψάλτες, νεωκόροι, ἐπίτροποι κ.λπ.).
ΠΑΡΤΕ ΔΙΑΒΗΤΕΣ ΜΕΤΡΑ ΜΕΖΟΥΡΕΣ ΓΝΩΜΟΝΕΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΧΑΡΑΚΕΣ ΚΙ ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΜΕΤΡΗΘΟΥΜΕ
ΔΙΠΛΗ ΜΑΣΚΑ ΜΟΥΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΙΣΤΩΝ , ΠΡΙΒΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΟΥΣ....ΔΙΑΚΩΜΩΔΗΣΗ ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ
2) Οἱ πιστοί, κατά τήν διάρκεια τῆς παραμονῆς τους στόν Ἱερό Ναό, ὑποχρεοῦνται νά φοροῦν διπλό προστατευτικό κάλυμμα προσώπου (μάσκα ὑφασμάτινη καί χειρουργική) ἤ μονή μάσκα τύπου Ν95, τήν ὁποία θά ἀφαιροῦν μόνο γιά τήν Θεία Μετάληψη. Ἐάν κάποιος πιστός κατά τήν διάρκεια τῆς παραμονῆς του στόν Ἱερό Ναό παρουσιάσει συμπτώματα ἀσθενείας, ἐπιβάλλεται ἡ ἄμεση καί ἀσφαλής ἀπομάκρυνσή του ἤ, ἐφ’ ὅσον τοῦτο δέν εἶναι δυνατόν, ἡ ἀσφαλής μετακίνησή του σέ αὐτοτελῆ χῶρο, μέ σκοπό νά ἀποφευχθεῖ ἡ ἐπαφή του μέ ἄλλα πρόσωπα. Πρός ἀντιμετώπιση τέτοιου εἴδους φαινομένων, κρίνεται ὑποχρεωτική ἡ πρόβλεψη γιά τήν ὕπαρξη καταλλήλου χώρου (π.χ. γραφεῖο, χῶρος στό πνευματικό κέντρο κ.λπ.) μέ ἐπαρκῆ ἐξαερισμό, ὅπου θά ὑπάρχουν μάσκες, χαρτομάνδηλα, πλαστική σακούλα γιά τήν ἀπόρριψη ὑγειονομικοῦ ὑλικοῦ καί ἀντισηπτικό διάλυμα χειρῶν.
….
ΟΙ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΕΚΤΟΣ …. ΠΑΡΕΙΣΑΚΤΟΙ
4) Σέ περίπτωση κατά τήν ὁποία ὁ ἀριθμός τῶν προσελθόντων πιστῶν ὑπερβαίνει τόν ἐπιτρεπόμενο γιά τούς εἰσερχομένους στούς Ἱερούς Ναούς, οἱ πιστοί δύνανται νά παραμένουν στόν προαύλιο χῶρο προσευχόμενοι καί τηρῶντας ὑποχρεωτικῶς ἀπόσταση τουλάχιστον δύο (2) μέτρων μεταξύ τους καί ἀνά δέκα (10) τ.μ. ἐπιφανείας, ἀφοῦ θά ἔχουν τεθεῖ σέ λειτουργία τά ἐξωτερικά μεγάφωνα τῶν Ἱερῶν Ναῶν, στό προβλεπόμενο ἐπίπεδο ἐκπομπῆς ἤχου. Ὅπου οἱ συνθῆκες εὐνοοῦν, ἐπιτρέπεται καί ἡ τέλεση ὑπαιθρίων Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν τῇ ἀδείᾳ τοῦ οἰκείου Ἀρχιερέως.
Τελετουργικές καθαρτήριες νίψεις
5) Στίς εἰσόδους τῶν Ἱερῶν Ναῶν θά τοποθετηθοῦν
ἀντισηπτικά/ἀπολυμαντικά γιά τήν ὑποχρεωτική ἀπολύμανση τῶν χειρῶν ὅλων
τῶν εἰσερχομένων, ἐνῶ σέ ἐμφανές σημεῖο τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ θά τοποθετηθεῖ
καί ὁ προβλεπόμενος ἀναγκαῖος ἐξοπλισμός ὑγιεινῆς (χαρτομάνδηλα,
χάρτινες πετσέτες κ.λπ.).
6) Οἱ θρησκευτικοί λειτουργοί, οἱ
ἱεροψάλτες καί τό προσωπικό τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ (νεωκόροι κ.λπ.) θά
ὑποβάλλονται δίς τῆς ἑβδομάδος σέ εἰδική ἐξέταση κορωνοϊοῦ
(μοριακό ἤ γρήγορο ἤ ἀτομικό τέστ) καί θά ἐνημερώνουν ἁρμοδίως τήν
οἰκεία Ἱερά Μητρόπολη τόσο γιά τήν πραγματοποίησή του, ὅσο καί γιά τό
ἀποτέλεσμα, τό ὁποῖο, ἐφ᾿ ὅσον εἶναι θετικό, θά συνεπάγεται τήν ἀκριβῆ
τήρηση ὅλων τῶν ὑγειονομικῶν πρωτοκόλλων.
7) Ὑποχρεοῦνται ἅπαντες οἱ θρησκευτικοί λειτουργοί, οἱ ἱεροψάλτες καί τό προσωπικό τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ (νεωκόροι κ.λπ.), καθώς καί τά ὄργανα διοικήσεως (ἐπίτροποι) καί οἱ ἐθελοντές (ἱερόπαιδες κ.λπ.) νά φέρουν τά ὑπό τοῦ νόμου προβλεπόμενα μέτρα προστασίας (μάσκα, γάντια κ.λπ.), ἐξαιρουμένων μόνο τῶν θρησκευτικῶν λειτουργῶν καί τῶν ἱεροψαλτῶν κατά τήν ὥρα τελέσεως τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν. Ὁ ἀριθμός τῶν ἱεροψαλτῶν κάθε ἀναλογίου δέν δύναται νά ὑπερβαίνει τόν ἀριθμό τῶν τριῶν (3), ἐνῶ εἶναι ἐπιβεβλημένο νά τηρεῖται μεταξύ τους ἀπόσταση τριῶν (3) μέτρων.
8) …Τά περισσεύοντα καθίσματα καλό εἶναι νά μεταφέρονται ἐκτός αὐτῶν.
9) Ὁ φυσικός ἐξαερισμός τῶν Ἱερῶν Ναῶν εἶναι ὑποχρεωτικός κατά τήν διάρκεια ὅλων τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν, ἐνῶ εἶναι ἀπολύτως ἀπαραίτητη ἡ συχνή καί σχολαστική καθαριότητα τῶν Ἱερῶν Ναῶν, καθώς καί ἡ τακτική ἀπολύμανση τῶν σημείων καί τῶν ἐπιφανειῶν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ ὅπου παρατηρεῖται συχνή πρόσβαση τῶν πιστῶν.
10) Κατά τήν προσέλευση στήν Θεία Μετάληψη, τήν διανομή τοῦ ἀντιδώρου καί ἄλλων εὐλογιῶν ἀπαιτεῖται, μέ εὐθύνη τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Συμβουλίου, νά τηρεῖται μέ ἀκρίβεια ἡ προβλεπόμενη ἀπόσταση τῶν δύο (2) μέτρων μεταξύ τῶν πιστῶν.
11) Λόγῳ τῆς ἀπαγορεύσεως κυκλοφορίας, οἱ ἑσπερινές Ἱερές Ἀκολουθίες
τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος ἀπό τήν Κυριακή τῶν Βαΐων ἕως καί τήν Μεγάλη
Τετάρτη θά ἀρχίζουν στίς 6.30 μ.μ.
Τό ἑσπέρας τῆς Μεγάλης Πέμπτης, ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος θά ἀρχίσει στίς 5.30 μ.μ.
Τό ἑσπέρας τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς, ἡ Ἱερά Ἀκολουθία τοῦ Ἐπιταφίου θά ἀρχίσει στίς 6.00 μ.μ.
12) Ἡ Λιτάνευση τοῦ Ἐπιταφίου θά πραγματοποιηθεῖ μόνο πέριξ τῶν Ἱερῶν Ναῶν, δίχως τόν σχηματισμό πομπῆς ἀπό τούς πιστούς, οἱ ὁποῖοι θά πρέπει νά παραμείνουν στίς θέσεις τους, ἤ τήν πραγματοποίηση οἱασδήποτε πομπῆς μακράν τῶν Ἱερῶν Ναῶν ἤ «συγκεντρώσεως» τῶν Ἐπιταφίων σέ πλατεῖες καί ἄλλους ἀνοικτούς χώρους.
….
14) Τό βράδυ τοῦ Μεγάλου Σαββάτου θά τηρηθεῖ τό ἑξῆς Τυπικό:
α) 8.10 μ.μ.: Ἔναρξη Ἀκολουθίας Παννυχίδος.
β) 8.45 μ.μ.: «Δεῦτε (σσ.. αλλά όχι όλοι εκτός πάσης φύσεως ασθενών ευπαθών υπερηλίκων υπεράριθμων παρείσακτων και οι μη καρναβαλιζοντες τον Χριστό) λάβετε φῶς» ἀπό Ὠραίας Πύλης.
γ) 9.00 μ.μ.: «Χριστός Ἀνέστη» (10 φορές) ἀπό τήν ἐξέδρα ἐκτός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ. Μετά τό πέρας τοῦ «Χριστός Ἀνέστη», ὁ Ἱερεύς εἰσέρχεται στόν Ἱερό Ναό, ἐνῶ οἱ ἱεροψάλτες ψάλλουν τό Δοξαστικό Τροπάριο τῶν Αἴνων «Ἀναστάσεως ἡμέρα», μετά τό τέλος τοῦ ὁποίου θά ἀναγνωσθεῖ ἀπό Ὠραίας Πύλης ὁ Κατηχητικός Λόγος τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου.
Στήν συνέχεια θά ψαλεῖ τό Ἀπολυτίκιο τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου καί κατόπιν αὐτοῦ θά ἀρχίσει ἀπ᾿ εὐθείας ἡ Ἀναστάσιμη Θεία Λειτουργία.
ΕΞΩ ΟΙ ΠΑΛΙΟΓΕΡΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΜΙΑΣΜΑΤΑ ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ (η αντίληψη του μιασματικού ασθενή ήταν διαδεδομένη στις προχριστιανικές ιουδαιστικές αντιλήψεις)
17) Ὅσοι ἀπό τούς πιστούς ἀνήκουν σέ ὑγειονομικῶς εὐπαθεῖς ὁμάδες (ἡλικιωμένοι, ἀσθενεῖς πάσχοντες ἀπό ἀναπνευστικά προβλήματα ἤ σακχαρώδη διαβήτη ἤ καρδιαγγειακά νοσήματα, ἀνοσοκατεσταλμένοι) παρακαλοῦνται νά ἀποφεύγουν τήν ἔξοδο ἐκ τῆς οἰκίας αὐτῶν, χάριν τῆς προστασίας τῆς ὑγείας τους. Οἱ ὑπεύθυνοι γιά τίς Ἐνορίες τους Ἱερεῖς ἔχουν εὐθύνη καί καθῆκον νά ρυθμίσουν τήν κατ᾿ οἶκον διακονία τῶν προαναφερθέντων.
18) Ὅσον ἀφορᾶ στήν τέλεση τῶν λοιπῶν Ἱερῶν Μυστηρίων Γάμου, Βαπτίσεως καί τῶν Ἐξοδίων Ἀκολουθιῶν, ἰσχύει ὁ περιορισμός τῆς συνολικῆς παρουσίας ἐννέα (9) συνολικά προσώπων ἐντός τῶν Ἱερῶν Ναῶν, ἐξαιρουμένων τῶν Ἱερέων καί τοῦ προσωπικοῦ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.
19) Ὅλα τά ἀνωτέρω ἰσχύουν: α) γιά ὅλους τούς Καθεδρικούς, Μητροπολιτικούς, Ἐνοριακούς, Προσκυνηματικούς, Κοιμητηριακούς, Ἱδρυματικούς κ.λπ. Ἱερούς Ναούς, τά Μητροπολιτικά καί Ἐνοριακά Παρεκκλήσια καί β) γιά τίς Ἱερές Μονές καί τά Ἡσυχαστήρια. Ὁ ἀριθμός πιστῶν, τόν ὁποῖον ἐπιτρέπεται νά δέχονται οἱ Ἱεροί Ναοί τῶν Μονῶν (ἀποκλειστικά καί μόνο κατά τήν ὥρα τῶν Ἀκολουθιῶν, χωρίς νά παρέχεται δυνατότητα φιλοξενίας ἤ διανυκτερεύσεως), δέν εἶναι δυνατόν νά ὑπερβαίνει τήν ἀναλογία τοῦ ἑνός (1) προσώπου ἀνά εἴκοσι πέντε (25) τ.μ. καί μέ ἀπόσταση δύο (2) μέτρων μεταξύ τους, μέ ἀνώτατο ὅριο τά ἑκατό (100) πρόσωπα.
20) Δέν ἐπιτρέπεται ἡ προσέλευση πιστῶν στά Παρεκκλήσια,(σσ.
αυτό μας έλειπε να επιτρέπεται ούτε σε προσκυνητάρι του δρόμου) τά
ὁποῖα εὑρίσκονται ἐντός ἰδιωτικῶν κτημάτων, κτιρίων καί ἐπιχειρήσεων
(π.χ. συγκροτημάτων κατοικιῶν, κέντρων ἐκδηλώσεων, ξενοδοχείων κ.λπ.)
διότι, ὡς ἰδιωτικοί Ναοί, εἶναι προορισμένοι γιά τήν κάλυψη τῶν
θρησκευτικῶν ἀναγκῶν τῶν ἰδιοκτητῶν καί τῶν οἰκείων τους.
Ἡ Διαρκής
Ἱερά Σύνοδος ἐκφράζει μεγάλη χαρά (σσ εμείς να δείτε ρίγη συγκίνησης
κόμπος στο λαιμό αναφυκατικό από την θρησκευτική υπερηφάνια) γιά τό
γεγονός ὅτι σέ ἀντίθεση μέ τήν περσινή χρονιά, ὅλοι οἱ Ἱεροί Ναοί θά
παραμένουν ἀνοικτοί γιά τούς πιστούς για κάποιους ελάχιστους κι όσους
αποδέχονται την καινοτομία άρνησης θεολογίας προσώπου) σέ ὅλες τίς Ἱερές
Ἀκολουθίες
Παρακαλεῖσθε, ἀκόμη, ὅπως ἐντείνετε τίς προσευχές καί ἱκεσίες πρός τόν Τριαδικό Θεό (σσ μέχρι εδώ νόμιζα ότι τα προαναφερθέντα αφορούσαν άλλη θρησκεία)
γιά τήν ταχεῖα θεραπεία τῶν ἀσθενῶν, γιά τόν φωτισμό καί τήν ἐνίσχυση
τῶν ἰατρῶν, τοῦ νοσηλευτικοῦ προσωπικοῦ καί τῶν εἰδικῶν ἐπιστημόνων (σσ.
αυτών με την ασυλία του Μέγα Συνεδρίου των Ειδημόνων),
ὅπως ἐπίσης καί γιά τήν ἀνάπαυση ὅσων ἔφυγαν ἀπό τήν ζωή ἐξαιτίας τοῦ
κορωνοϊοῦ, ἀλλά καί γιά τήν γρήγορη ἀπαλλαγή τῆς Οἰκουμένης ἀπό τήν
πανδημία τῆς ὀλέθριας ἀσθένειας τοῦ Covid-19 (σσ. και την ταχεία
εξάλειψη του κορωνο-ολοκληρωτισμού ).
κι η σύνοδος για την ιστορία του πράγματος ΜΑΥΡΗ ΣΕΛΙΔΑ :
† Ὁ Ἀθηνῶν Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ, Πρόεδρος
† Ὁ Μυτιλήνης, Ἐρεσσοῦ καί Πλωμαρίου Ἰάκωβος
† Ὁ Γουμενίσσης, Ἀξιουπόλεως καί Πολυκάστρου Δημήτριος
† Ὁ Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας Παντελεήμων
† Ὁ Διδυμοτείχου, Ὀρεστιάδος καί Σουφλίου Δαμασκηνός
† Ὁ Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης Ἀνδρέας
† Ὁ Ξάνθης καί Περιθεωρίου Παντελεήμων
† Ὁ Ἄρτης Καλλίνικος
† Ὁ Ἰλίου, Ἀχαρνῶν καί Πετρουπόλεως Ἀθηναγόρας
† Ὁ Ζακύνθου Διονύσιος
† Ὁ Κηφισίας, Ἀμαρουσίου καί Ὠρωποῦ Κύριλλος
† Ὁ Νέας Ἰωνίας, Φιλαδελφείας, Ἡρακλείου καί Χαλκηδόνος Γαβριήλ
† Ὁ Γλυφάδας, Ἑλληνικοῦ, Βούλας, Βουλιαγμένης καί Βάρης Ἀντώνιος
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Ὠρεῶν Φιλόθεος
Ἀκριβές Ἀντίγραφον
Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ὁ Ὠρεῶν Φιλόθεοςστις
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου