Συνεχίζω μια σύντομη σειρά αφιερωμένη στην κατάσταση γύρω από το Όρος του Ναού και την αύξηση της θερμοκρασίας γύρω του - στο επίπεδο της αποκαλυπτικής έντασης. Σε προηγούμενη ανάρτηση, μιλήσαμε για το πώς οι Εβραίοι ανέκτησαν μερική πρόσβαση στο Όρος του Ναού το 1967 και πώς έχει εξελιχθεί η κατάσταση από τότε.
Σήμερα θα μοιραστώ ένα απόσπασμα από ένα ενδιαφέρον άρθρο από το The Jerusalem Post , το οποίο παρέχει μια επισκόπηση της εξέλιξης αυτής της κατάστασης από το 1967, η οποία μας φέρνει σε κατανόηση της τρέχουσας κατάστασης. Μεταφράζω και παρουσιάζω ένα απόσπασμα από αυτό το ενδιαφέρον άρθρο:
Υψηλόβαθμοι και πολύ σεβαστοί διαιτητές του εβραϊκού νόμου αποφάνθηκαν ότι, σύμφωνα με τις μετρήσεις και την έρευνα του Goren, επιτρέπεται η επίσκεψη σε περιοχές του Όρους του Ναού που δεν απαιτούν τον πνευματικό εξαγνισμό της κόκκινης δαμαλίδας.
Τέτοιες φιγούρες περιελάμβαναν τον Ραβίνο Dov Lior, τον Rabbi Nachum Rabinovich, τον Rabbi Yehuda Amital και τον Rabbi Tzfania Drori, και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αφού το Όρος του Ναού άνοιξε ξανά σε μη μουσουλμάνους το 2003, απηύθυναν εκκλήσεις για επίσκεψη και «ξυπνήστε την αγάπη για αυτό. ένας ιερός τόπος».
Όπως ο Γκόρεν, μερικοί από αυτούς τους ραβίνους, όπως ο Ραμπίνοβιτς και ο Λίορ, υποστήριξαν συγκεκριμένα ότι η εβραϊκή παρουσία στο Όρος του Ναού και η εβραϊκή προσευχή ήταν ζωτικής σημασίας για τη διεκδίκηση της ισραηλινής και εβραϊκής κυριαρχίας στην τοποθεσία, η οποία πίστευαν ότι υπονομευόταν από τον μουσουλμανικό έλεγχο. Τα τελευταία 20 χρόνια, πολυάριθμες οργανώσεις ακτιβιστών έχουν εμφανιστεί για να ενθαρρύνουν τις επισκέψεις των Εβραίων στο Όρος του Ναού.
Αυτές οι οργανώσεις ποικίλλουν ως προς την ιδεολογία τους, από κοσμικές εθνικιστικές ομάδες που θέλουν να υπερασπιστούν τα κυριαρχικά δικαιώματα του Ισραήλ, σε πιο θρησκευτικές οργανώσεις που υποστηρίζουν την εβραϊκή προσευχή και οργανώσεις όπως το Temple Institute που τελικά επιδιώκουν να χτίσουν έναν Τρίτο Ναό στην τοποθεσία.
Τελικά, πολλές από αυτές τις ομάδες εκφράζουν την επιθυμία να χτίσουν έναν Τρίτο Ναό και βλέπουν τις προσπάθειές τους ως βήματα προς αυτόν τον στόχο, αλλά παρακάμπτουν το πρόβλημα ότι ο Θόλος του Βράχου βρίσκεται στη θέση όπου επρόκειτο να χτιστεί ο Εβραϊκός Ναός.
Ο Yehuda Glick, ένας μακροχρόνιος ακτιβιστής του Temple Mount και πρώην μέλος του Likud Knesset, μιλά για την οικοδόμηση ενός νέου ναού που θα χρησιμεύσει ως «ένας Οίκος προσευχής για όλους τους ανθρώπους, όπου όλοι οι λαοί θα διακηρύσσουν ότι ο Θεός είναι ένας και το όνομά Του είναι ένα. ”
Ο Ραβίνος Eliyahu Weber, επικεφαλής του Temple Mount yeshiva, οι μαθητές του οποίου επισκέπτονται την τοποθεσία καθημερινά για να προσευχηθούν και να μελετήσουν, εκφράζει ένα παρόμοιο συναίσθημα:
«Εγώ, φυσικά, θέλω να χτίσω ένα Ναό και να κάνω θυσίες. αυτό είναι μέρος του στόχου μου», λέει, αλλά τροποποιεί το σχόλιό του για να πει ότι δεν πιστεύει ότι αυτό θα συμβεί σύντομα.
Ανεξάρτητα από τους απώτερους στόχους τους, αυτές οι ομάδες ενημέρωσαν τις αποφάσεις των Γκόρεν, Λιόρ, Ραμπίνοβιτς και άλλων, οδήγησαν σε αύξηση του αριθμού των επισκέψεων στο Όρος του Ναού, τις εξομάλυναν και έθεσαν σημαντικά το θέμα στην ατζέντα των Θρησκευτικών-Σιωνιστών. κοινότητα και όχι μόνο.
Σήμερα, λέει ο Ραβίνος Ido Fechter της θρησκευτικής-σιωνιστικής οργάνωσης Ne'emanei Torah va-Avoda, η επιτρεπτή επίσκεψη στο Όρος του Ναού εντός της θρησκευτικής κοινότητας έχει γίνει γενικά αποδεκτή και γενικά αποδεκτή:
«Σήμερα, οι νύφες και οι γαμπροί σηκώνονται πριν από το γάμο, θρησκευτικοί βουλευτές, διάσημοι ραβίνοι επισκέπτονται και ολόκληρη η Yeshiva έχει ειδικές μέρες όταν όλοι οι μαθητές έρχονται στο Όρος», λέει ο Fechter.
Σημειώνει ότι ένα σημαντικό μέρος της Θρησκευτικής Σιωνιστικής κοινότητας, ειδικά όσοι ακολουθούν τις αποφάσεις του Ραβίνου Zvi Yehuda Kook, εξακολουθούν να αποφεύγουν να επισκέπτονται και κορυφαίοι ραβίνοι του ίδιου δόγματος αντιτίθενται σήμερα στις εβραϊκές επισκέψεις στο Όρος του Ναού.
Η θέση του Κουκ, βασισμένη σε αυτή του πατέρα του, του προπάτορα του θρησκευτικού Σιωνισμού, Ραβίνου Αβραάμ Ισαάκ Κουκ, δεν εστιαζόταν στα τεχνικά ζητήματα της ακαθαρσίας, αλλά γενικότερα θεωρούσε την πνευματική ετοιμότητα του εβραϊκού λαού να επιστρέψει σε έναν τόσο ιερό τόπο. .
Οι πιο εξέχοντες μεταξύ των θρησκευόμενων Σιωνιστών αντιπάλων της επίσκεψης στο Όρος του Ναού σήμερα είναι ο πρόεδρος της Yeshiva Har Hamor, Ραβίνος Zvi Yisrael Tau, καθώς και προσωπικότητες όπως ο Ραβίνος Shlomo Aviner και άλλοι μαθητές του Kook.
Όμως τον τελευταίο καιρό εκείνοι που υποστηρίζουν την «ανάπτυξη του βουνού» κερδίζουν τη συζήτηση. Ο καθηγητής Jeffrey R. Wolf του τμήματος Ταλμούδ στο Πανεπιστήμιο Bar-Ilan λέει ότι βλέπει την αύξηση των επισκέψεων στο Όρος του Ναού ως μέρος μιας ευρύτερης τάσης στην ισραηλινή κοινωνία εν μέσω ενός «κύματος ενδιαφέροντος για ενασχόληση με τον Ιουδαϊσμό με διάφορους τρόπους. "
Ο Γουλφ, ο οποίος υποστηρίζει την πρόσβαση των Εβραίων στο Όρος του Ναού, λέει ότι για πολλούς που ανεβαίνουν, η επίσκεψη είναι «μια υπερφυσική εμπειρία» και «μια βαθιά και τελικά εβραϊκή αυθεντική στιγμή, και αυτό είναι που προσελκύει τους ανθρώπους». Αυτό, σημειώνει, προσελκύει ανθρώπους, ιδιαίτερα νέους, που αναζητούν «αυθεντικές πνευματικές συναντήσεις».
Από το 2019, αλλά πιθανότατα για αρκετό καιρό πριν από αυτό, η αστυνομία άρχισε να επιτρέπει τη διακριτική εβραϊκή προσευχή σε μια δυσδιάκριτη τοποθεσία στο βουνό. Έκτοτε, ομάδες ακτιβιστών συγκεντρώθηκαν στην ανατολική πλευρά του συγκροτήματος και, απέναντι από τον χώρο των πρώην Ναών, πραγματοποιούν πρωινή και απογευματινή προσευχή. Αλλά η χρήση σάλιων προσευχής και tefillin εξακολουθεί να απαγορεύεται, και η υπόκλιση και η υπόκλιση κάθε είδους απαγορεύονται εντελώς, όπως και σχεδόν όλες οι μορφές επίδειξης προσευχής.
Αλλά μερικές προσευχές που πρέπει να εκφωνηθούν δυνατά, όπως το Kaddish, λέγονται δυνατά, η ιερατική ευλογία απαγγέλλεται και δίνεται στους πιστούς αρκετός χρόνος για να ολοκληρώσουν την προσευχή.
Αυτή η κατάσταση είναι θεμελιωδώς διαφορετική από ό,τι συνέβη με τους επισκέπτες στο παρελθόν, όταν τους κακοποίησαν φραστικά και τους βρίζουν ομάδες του Murabitat και τους αντιμετώπιζαν με μεγάλη καχυποψία και εχθρότητα η αστυνομία.
Και οι ομάδες ακτιβιστών προσπαθούν να βελτιώσουν τα επιτεύγματά τους. Ένας ανώτερος ακτιβιστής λέει ότι το κίνημα έχει δεσμευτεί να «σπρώχνει τον φάκελο όλη την ώρα», αναφέροντας την αύξηση των ωρών επισκέψεων και το άνοιγμα του ιστότοπου στους Εβραίους το Σαμπάτ ως δύο από τους επόμενους στόχους που θα ήθελαν να επιτύχουν οι ακτιβιστές.
Συμπεράσματα ΛΣ.
Μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη συνέβη στο Ισραήλ - από την πλήρη απαγόρευση από τους ραβίνους να επισκέπτονται το Όρος (λόγω της έλλειψης του τελετουργικού εξαγνισμού από την κόκκινη δαμαλίδα που είναι απαραίτητο για αυτό), μέχρι την ενθάρρυνση των ταξιδιών στο Όρος του Ναού και στο επιθυμία να αποκτήσει μονοπωλιακό έλεγχο στο Όρος. Αυτό είναι σωστό - οι άνθρωποι παίζουν στον άρχοντα του βουνού, και ο άρχοντας του Όρους του Ναού θα είναι ο άρχοντας του κόσμου - τουλάχιστον το δυτικό μέρος του.
Σε επόμενη δημοσίευση θα δούμε πώς γίνεται αυτή η αόρατη μάχη για το Βουνό.
ΑΠΟΔΟΣΗ : ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΘΕΜΑΤΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου