ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΟΣΙΟΥ ΝΕΙΛΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΚΑΙ ΜΥΡΟΒΛΥΤΟΥ(1601-1651)Ο Όσιος Νείλος ομιλεί περί της ομοφυλοφιλίας/αρσενοκοιτείας«περὶ παθῶν, Ϗ` περὶ νέων.»«(………)
Οὐαὶ καὶ ἀλοίμονον εἰς τοὺς γέροντας ὁποῦ ἔχουν νέους-[σ.σ. εκτός κειμένου: εδώ ο Άγιος Νείλος αναφέρεται στους Αγιορείτεςμοναχούς που έχουν νεαρούς υποτακτικούς]- καὶ συγκυλίζονται ἀνάμεσόντους, καὶ δὲν τοὺς μέλλει περὶ τούτου νὰ κάμουν διόρθωσιν, ἀλλ’ἐξάπτονται εἰς τὴν ἄσβεστον φλόγα τοῦ πυρὸς, τὴν ὁποίαν φλόγα καὶ αὐτοὶοἱ δαίμονες τρέμουν νὰ τὴν ἰδοῦν· διότι οἱ δαίμονες τοιαύτην συνήθειανἔχουν καὶ πειράζουν τὴν ἀνθρώπινον φύσιν εἰς αὐτὸ τὸ πάθος τῆςἀρσενοκοιτείας, ἕως νὰ φέρουν τοὺς ἀνθρώπους εἰς τὴν βδελυρὰν πρᾶξιν,ἀλλὰ νὰ σταθοῦν ἐκεῖ νὰ τελειώσουν οἱ ἄνθρωποι ἀλλήλους των τὴν πρᾶξινδὲν δύνανται· διότι ὁ δαίμων σπείρει τὰ ζιζάνια, καὶ ἀνάπτει τὸν ἔρωτατῶν σαρκικῶν ὀρέξεων τῆς ἀρσενοκοιτείας, καὶ ὅταν κάμουν τὴνσυγκατάθεσιν καὶ ἔλθουν εἰς τὸ ἔργον, τότε ὁ δαίμων φεύγει ἀπ’ ἐμπρὸςἀπὸ τοὺς ἀρσενοκοίτας, διότι καλλήτερα (ὅρα καλῶς ὦδε) ἔχει νὰ χαθῇ ἀπὸτὸ πρόσωπον τῆς γῆς, καὶ νὰ χωνευθῇ εἰς τὰ βάσανα τοῦ ᾅδου, παρὰ νὰεὑρεθῇ ἐμπρὸς εἰς τὴν πρᾶξιν τῆς ἀνομίας τῶν ἀρσενοκοιτῶν· διότι τόσον ὁδαίμων ἀπὸ τὴν ἀρσενοκοιτείαν, ὁποῦ ἄλλον φόβον τόσον δὲν ἔχει, παρὰμόνον τὴν τιμωρίαν τῶν ἀρσενοκοιτῶν φοβεῖται· ἄλλην δειλίαν δὲν ἔχουν οἱδαίμονες, παρὰ μόνον τῆς αὐτῆς πράξεως δειλιάζουν, διότι κανένας δὲνἠξεύρει ἐκείνην τὴν φλόγα τῆς τυραννίας, ἀλλὰ μόνον οἱ δαίμονες τὴνβλέπουν καὶ τρομάσσουν τὴν τιμωρίαν της· βλέποντες οἱ δαίμονες τὴν φλόγαὁποῦ κατακαίονται οἱ αρσενοκοῖται ὁποῦ ὑπερβαίνει πᾶσαν ἄλλην φλόγα τοῦαἰωνίου πυρὸς, τρομάσουν καὶ φρίτουσσι, καὶ διὰ τοῦτο φεύγουν μακρὰν ἀπὸτὴν πρᾶξιν τῆς ἀρσενοκοιτείας, φοβούμενοι νὰ μὴν καταδικασθοῦν ἐκεῖ πρὸτῆς ὥρας των· διότι τρία πράγματα φοβοῦνται οἱ δαίμονες, τὸ μὲν πρῶτονἀπὸ τὴν αἰσχρὰν πρᾶξιν τῶν ἀρσενοκοιτῶν, τὸ δεύτερον ἀπὸ τὴν ἐργασίανεἰς τὰ ὀπίσθια τῶν γυναικῶν εἰς τὸ παρὰ φύσιν, καὶ τὸ τρίτον ἀπὸ τὴνμαλακίαν τοῦ συγκυλισμοῦ τῆς ἀρρενομανίας, ὁποῦ κάμνουν συγκυλισμὸνἄρρεν μετὰ ἄρρενος, διότι δι’ αὐτὰ τὰ τρία παρὰ φύσιν ἀνομήματα τῆςφθορᾶς, ἐκτίσθη ἡ φλόγα αὕτη τῆς κολάσεως ξεχωριστά· καὶ δίδει ὁ εχθρὸςπόλεμον χαλεπὸν εἰς τὸν ἄνθρωπον διὰ νὰ ἐργάζονται αὐταὶ αἱ τρεῖςἐργασίαι δόλωμα τῆς ἀρσενοκοιτείας· ὅμως δὲν δύναται νὰ στέκεται ὁδαίμων ἐπάνω εἰς τὴν ἐργασίαν ταύτην τῆς ἀνομίας, ἀλλὰ φεύγει φεύγων,καὶ ποῦ φεύγει; φεύγει ὅταν ἐργάζονται οἱ ἄνθρωποι τὴν ἀνομίαν ταύτην,ἀπὸ μίαν ἄκραν τῆς οἰκουμένης ἕως ἄλλην, θεωρῶντας τὴν φλόγα τοῦ πυρὸς,καὶ φοβεῖται αὐτὴν διὰ νὰ μὴν καταδικασθῆ εἰς αὐτὴν τὴν χαλεπὴν φλόγατοῦ πυρός· καὶ ἔχοντας ὁ δαίμων τοιοῦτον χαλεπὸν φόβον, φεύγει μακράνἀπὸ τοὺς αρσενοκοίτας, καὶ μακραίνει ἀπ’ ἐμπρὸς τῆς παρὰ φύσιν ἐργασίαςτῶν ὀπισθίων τῆς γυναικὸς μίξεως, καὶ μακραίνει ἀπὸ τὸν συγκυλισμὸν τῆςφθοράς τῆς μαλακίας τῶν ἀρρένων ἔχοντας τὸν φόβον ἐκεῖνον τῆςδιαφερούσης φλογὸς τοῦ πυρός· ὅθεν ὦ σεβασμιώτατοι πατέρες ἅπαντες ὁποῦεὑρίσκεσθε ἐδῶ εἰς τὸ Ὄρος τοῦτο τὸ ἅγιον, διατί δὲν κρατεῖτε τὴνκαθαρότητα τῆς σωφροσύνης, ἀλλ’ ἐργάζεσθε τὴν ἀκαθαρσίαν τῆςἀρσενοκοιτείας; οἱ δαίμονες φρίττουν εἰς αὐτὸ τὸ πάθος, ἔχοντες ἐκεῖνοντὸν φόβον καὶ τὴν φρίκην τῆς φλογὸς τοῦ πυρός· ἡ γῆ τρέμει θεωροῦσα τὴνἐργασίαν τῶν αρσενοκοιτῶν, καὶ ἐσεῖς πῶς τολμᾶτε καὶ ἐργάζεσθε τοιοῦτονφοβερὸν ἀνόμημα, μὲ τὴν ἀναισθησίαν σκοτιζόμενοι μὴ γινώσκοντες τὸ τίμέλλουν νὰ πάθουν οἱ ἐργάται ταύτης τῆς ἀνομίας· τώρα εἶναι καιρὸς νὰφυλαχθῆτε ἀπὸ ἐκείνην τὴν ὑστερινὴν τοῦ πυρὸς φλόγα, καθὼς τὴν τρέμουνοἱ δαίμονες, Ϗ` φυλάττονται, ἀλλ’ ὅμως δὲν θὰ γλυττώσουν ἀπὸ αὐτήν· τὴνσήμερον σφυρίζει ὁ δαίμων κατὰ τὴν συνήθειαν του, καὶ ἀκούοντες οἱἄνθρωποι τὸν τοιοῦτον συριγμὸν, πίπτουν κατ’ἐπάνω τοῦ σφυρίγματος τῶνδαιμόνων· ἤγουν πίπτουν οἱ ἄνθρωποι μὲ ὅλην τους τὴν διάνοιαν εἰς τὸνσυριγμὸν τῆς πορνείας, φιληδονίας, φθόνου, ἀχαριστίας, ἀδικίας,πλεονεξίας, μαλακίας, ἀρσενοκοιτείας, καὶ εἰς ἄλλα δριμύτατα πάθη οἱἄνθρωποι κλίνουν τὴν σήμερον·(………)διὰ τοῦτο οἱ πρώην πατέρες θεωροῦντες μὲ τὴν χάριν τοῦ παναγίουΠνεύματος ἐκείνην τὴν φλόγα τοῦ πυρὸς, ἔφευγον ἀπὸ τὸ τοιοῦτον ἀνόμημαεἰς ὄρη καὶ σπήλαια, διὰ νὰ μὴν ἔχουν συναναστροφὴν καὶ ὁμιλίαν μὲ τοὺςνέους, Ϗ` ἔλθη ἐκείνη ἡ φλόγα καὶ τοὺς τραβίξῃ ἐν μέσῳ τοῦ πυρὸς τῆςφλογὸς ὁποῦ ἐκτίσθη διὰ τοῦτο τὸ παρὰ φύσιν ἀνόμημα· αὐτὴ ἡ κατηραμένηπαρὰ φύσιν ἀνομία τῆς ἀρσενοκοιτείας, ἔκαμε τὸ ἄνθρωπον καὶ ἐμακρύνθηἀπὸ τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ· αὐτὴ ἡ κατηραμένη παρὰ φύσιν τῶν γυναικῶν ἀνομίαἔκαμε τὸν ἄνθρωπον καὶ ἐμακρύνθη ἀπὸ τὰ χαρίσματα τοῦ ἁγίου βαπτίσματος·αὐτὸς ὁ κατηραμένος ἔρωτας τῶν ἀρρενομανῶν καὶ ἀρσενικῶν νέων, καὶ τοῦσυγκυλισμοῦ τῆς μαλακίας τῶν αρρενοφθόρων, ἔκαμε τὸν ἄνθρωπον καὶἐμακρύνθη ἀπὸ τὰ χαρίσματα τῆς παρθενίας, καὶ ἐφθάρη τὸ ἔλαιον τῆςσωφροσύνης, καὶ σβένει τὴν λαμπάδαν τῆς στερεᾶς προσευχῆς, καὶ κλείειτὴν θύραν τῆς μετανοίας μὲ τὴν ἀπόγνωσιν τῆς ἐργαζομένης ἀνομίας, καὶτὸν παρασταίνει ἐκεῖ εἰς τὴν δριμυτάτην φλόγα τοῦ πυρὸς, καὶ μετανοεῖἐκεῖ ἀνωφελῶς, καὶ οὐδὲις ὁ εἰσακούων. (………)».(ΠΗΓΗ: Ανέκδοτο Χειρόγραφο του 1815 μ.Χ. Αγίου Όρους, απόσπασμαΚεφαλαίου με τον τίτλο: «Θρήνοι καὶ ὀδυρμοὶ διὰ τὴν καταστροφὴν τοῦ Ὄρους μὲ τὸ νὰ ἀνεχώρησεν ἡ βασίλισσα τῆς σωτηρίας, καὶ περὶ παθῶν, Ϗ`περὶ νέων.», σελίδες αποσπάσματος εκ του γνησίου Χειρογράφου: 318-323 |Σελίδες ολοκλήρου του εν λόγω Κεφαλαίου εκ του γνησίου Χειρογράφου:315-328.).
❖
❖
❖
ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ:«Σχετικά με τα πάθη, και σχετικά με τους νέους.»«(………) Ουαί και αλίμονο στους μοναχούς που έχουν νεαρούςυποτακτικούς και έρχονται σε σεξουαλικές περιπτύξεις αναμεταξύ τους καιδεν τους νοιάζει για αυτό ώστε να διορθωθούν, αλλά διεγείρονται στηνάσβεστη φλόγα της φωτιάς, την οποία φλόγα και αυτοί οι δαίμονες τρέμουννα την δουν, διότι οι δαίμονες αυτή τη συνήθεια έχουν και βάζουν σεπειρασμό την ανθρώπινη φύση (τον άνθρωπο) στο πάθος της ομοφυλοφιλίας,ώσπου να καταφέρουν τους ανθρώπους να τους ρίξουν σε ατιμωτικές καιανήθικες σεξουαλικές ομοφυλοφιλικές πράξεις, αλλά δεν μπορούν ναβρίσκονται παρόντες κατά την τέλεση και την ολοκλήρωση τέτοιων σιχαμερώνσεξουαλικών ομοφυλοφιλικών πράξεων, διότι ο δαίμονας βάζει τον πειρασμόκαι διεγείρει τη σεξουαλική επιθυμία της ομοφυλοφιλίας, και όταν οιομοφυλόφιλοι συναινέσουν για ομοφυλοφιλική σεξουαλική συνεύρεση και τοεπιτελέσουν την πράξη, τότε ο δαίμονας φεύγει από μπροστά από τουςομοφυλόφιλους, διότι καλύτερα (θα το διαπιστώσεις καλά εδώ) είναι ναχαθεί από προσώπου γης, και να πάει στα βασανιστήρια του Άδη, παρά ναβρίσκεται παρών κατά την αμαρτωλή πράξη που διαπράττουν συνευρισκόμενοισεξουαλικά οι ομοφυλόφιλοι, διότι ο δαίμονας φοβάται πολύ την τιμωρίατων ομοφυλόφιλων· οι δαίμονες δεν φοβούνται απολύτως τίποτε άλλο, παράμόνο φοβούνται την ομοφυλοφιλική σεξουαλική πράξη, διότι κανένας δενξέρει εκείνη την φωτιά του βασανισμού, αλλά μόνο οι δαίμονες τη βλέπουνκαι τρομάζουν την τιμωρία της.
Βλέποντας οι δαίμονες τη φωτιά πουκατακαίγονται οι ομοφυλόφιλοι η οποία ξεπερνάει κάθε άλλη φλόγα τηςαιώνιας [δηλαδή παντοτινής] φωτιάς, τρομάζουν και φρίττουν, και γιααυτόν τον λόγο φεύγουν μακριά από την ομοφυλοφιλική σεξουαλικήσυνεύρεση, φοβούμενοι να μην καταδικαστούν [από τον Χριστό] εκεί πριντην ώρα τους [πριν την Τελική Κρίση κατά την Δευτέρα του Χριστού-ΚριτούΠαρουσία], διότι τρία πράγματα φοβούνται οι δαίμονες: Πρώτο καικυριότερο είναι η αισχρή σεξουαλική πράξη των ομοφυλόφιλων, το δεύτεροείναι ο παρά φύσιν σοδομισμός που κάνουν οι γυναίκες, και το τρίτο είναιο αυνανισμός μεταξύ δύο [ή ίσως και περισσοτέρων] ανδρών[αλληλοαυνανισμός], διότι για αυτά τα τρία παρά φύσιν [αφύσικα]αμαρτήματα που φθείρουν το ανθρώπινο σώμα [και κατά συνέπεια ολόκληροτον άνθρωπο πνεύμα, ψυχή τε και σώματι], δημιουργήθηκε αυτή η φωτιά τηςΚολάσεως ξεχωριστά, και κάνει ο εχθρός [ο διάβολος με τους δαίμονές του]ισχυρό πόλεμο στον άνθρωπο για να πράττει αυτά τα τρία πάθη ως δόλωματης ομοφυλοφιλίας, όμως δεν μπορεί να κάτσει ο δαίμονας και να είναιπαρών κατά την τέλεση της αμαρτωλής σεξουαλικής ομοφυλοφιλικής πράξης,αλλά όπου φύγει, φύγει, και που πάει;
Φεύγει όταν πράττουν οι άνθρωποιτην αμαρτωλή αυτή πράξη και πάει από τη μία άκρη της υφηλίου ως τηνάλλη, βλέποντας τη φλόγα της φωτιάς και την φοβάται μήπως καικαταδικαστεί σε αυτή την ισχυρή φλόγα της φωτιάς, και έχοντας ο δαίμοναςτέτοιον δυνατό φόβο, φεύγει μακριά από τους ομοφυλόφιλους, και μένειμακριά κατά την παρά φύσιν σοδομική πράξη των γυναικών, και μένει μακριάαπό τον φθοροποιό αυνανισμό μεταξύ ανδρών έχοντας τον φόβο εκείνο τηςφλόγας της φωτιάς που διαφέρει από τις άλλες.Έτσι και εσείς, σεβασμιώτατοι πατέρες, όλοι που βρίσκεστε εδώ στο ΆγιοΌρος, γιατί δεν διατηρείτε την καθαρότητα της σωφροσύνης, αλλά πράττετεακάθαρτες ομοφυλοφιλικές σχέσεις;
Οι δαίμονες φρίττουν μπροστά σε αυτότο πάθος έχοντας εκείνο τον φόβο και την φρίκη της φλόγας της φωτιάς, ηγη τρέμει βλέπουσα την σεξουαλική πράξη των ομοφυλόφιλων, και εσείς πώςτολμάτε και διαπράττετε τέτοιο φοβερό αμάρτημα, σκοτισμένοι από τηναναισθησία μη γνωρίζοντες τι πρόκειται να πάθουν οι πράττοντες τέτοιουαμαρτήματος. Τώρα είναι καιρός να φυλαχτείτε από εκείνη την μελλοντικήφλόγα της φωτιάς, καθώς την τρέμουν οι δαίμονες, και φυλάγονται, αλλάόμως δεν θα γλυτώσουν από αυτήν.
Σήμερα σφυρίζει ο δαίμονας όπως έχει συνήθεια να κάνει, και ακούγονταςοι άνθρωποι αυτό το σφύριγμα, πέφτουν κατ’ επάνω του σφυρίγματος τωνδαιμόνων, δηλαδή πέφτουν οι άνθρωποι με όλη τους την διάνοια στοσφύριγμα [δηλαδή στα πάθη] της πορνείας, της φιληδονίας, του φθόνου, τηςαχαριστίας, της αδικίας, της πλεονεξίας, της μαλακίας, τηςομοφυλοφιλίας, και σε άλλα σφοδρά πάθη κλίνουν οι άνθρωποι σήμερα·(………)για αυτό οι προηγούμενοι πατέρες βλέποντας με την χάρη του ΠαναγίουΠνεύματος εκείνη τη φλόγα της φωτιάς, έφευγαν από τέτοιο αμάρτημα σταβουνά και στις σπηλιές, για να μην συναναστρέφονται και συνομιλούν μετους νεαρούς, και έρθει εκείνη η φλόγα και τους τραβήξει μέσα στη φωτιάόπου δημιουργήθηκε για αυτό το παρά φύσιν [αφύσικο] αμάρτημα τηςομοφυλοφιλίας.
Αυτή η καταραμένη παρά φύσιν [αφύσικη] αμαρτία της ομοφυλοφιλίας, έκανετον άνθρωπο να απομακρυνθεί από την χάρη του Θεού, αυτό το καταραμένοαμάρτημα του παρά φύσιν σοδομισμού των γυναικών απομάκρυνε τον άνθρωποαπό τα χαρίσματα του αγίου Βαπτίσματος, αυτός ο καταραμένος έρωταςμεταξύ ανδρών, αλλά και των νεαρών αγοριών, και του φθοροποιούαυνανισμού μεταξύ ανδρών, απομάκρυνε τον άνθρωπο από τα χαρίσματα τηςπαρθενίας, και αλλοιώθηκε το λάδι της σωφροσύνης και σβήνει την λαμπάδατης στερεάς προσευχής, και κλείνει την πόρτα της μετάνοιας με τηναπόγνωση της διαπραττόμενης αμαρτίας, και τον βάζει εκεί στην ισχυρήφλόγα της φωτιάς, και μετανοεί εκεί ανώφελα, και κανείς δεν τονεισακούει. (………)»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου