Δευτέρα, 29 Ιουνίου 2020

Το μήνυμα από τις μεγάλες καταστροφές της Μονής Βαρνάκοβα.

   1. Τον Ιανουάριο του 2017, μάθαμε ότι: «Καταστράφηκε αρχείο 1000 χρόνων - μεγάλες καταστροφές στην Μονή Βαρνάκοβας».
Από την καταστροφική μανία της φωτιάς γλύτωσαν μόνο το παλαιό και νέο καθολικό της Μονής, καθώς και ο χώρος της έκθεσης. Διασώθηκαν επίσης τα Ιερά λείψανα και η θαυματουργική εικόνα της Παναγίας, ενώ το αρχείο της Μονής καταστράφηκε. Να σημειωθεί ότι η εν λόγω Μονή χρονολογείται από τα χρόνια των Κομνηνών του Βυζαντίου και θεωρείται εκ των Πνευματικών πυλώνων της Ορθοδοξίας της ευρύτερης περιοχής.Και:
Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Ι.Μ. Φωκίδος: «Στην δυσάρεστη και τραγική θέση βρέθηκε από εχθές η Ιερά Μητρόπολή μας μετά από την ολοκληρωτική καταστροφική πυρκαϊά που ξέσπασε στο ιστορικό μοναστήρι του 11ου αιώνα Κοιμήσεως της Θεοτόκου Βαρνακόβης την Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017... Οι 17 περίπου μοναχές είναι καλά στην υγεία τους και κατάφεραν να σώσουν την θαυματουργική εικόνα της Παναγίας της Βαρνάκοβας καθώς και τα Ιερά Λείψανα της Μονής.

Καταστροφή του 2017
2. Τον Ιούνιο του 2020, μάθαμε ότι: Σε συνέχεια του πύρινου εφιάλτη που ενέσκηψε προ τριετίας (2017), νέα πυρκαγιά έπληξε το βράδυ της 14ης Ιουνίου 2020 την Ιερά Μονή.
Το Μοναστήρι της Παναγίας της Βαρνάκοβας -ένα από τα πέντε αρχαιότερα της Ελλάδας, η Αγία Λαύρα της Ρούμελης-, έχει μακραίωνη ιστορία από το 1071, με ιδρυτή τον άγιο Αρσένιο το Βαρνακοβίτη και πρώτους κτήτορες δύο Κομνηνούς!
Κόσμημα, σέμνωμα και καύχημα της Ι. Μονής υπήρξε ανά τους αιώνες όχι η αυτοκρατορική καταγωγή των πρώτων κτητόρων της, όχι τα υπέροχα ψηφιδωτά δάπεδα του καθολικού, όχι το σπάνιο αρχείο της βιβλιοθήκης με τα περίφημα χρυσόβουλα, αλλά η θαυματουργός και εφέστιος εικόνα της Παναγίας, της Μεγαλομάτας Παναγιάς, της Γιάτρισσας, που το στοργικό Της βλέμμα έστρεφε και παρακολουθούσε τα παιδιά Της όπου και αν αυτά βάδιζαν, θεραπεύοντας συγχρόνως στην ψυχή και στο σώμα τους “πάθη πολλά και χαλεπά”.
Το εμφανές ράγισμα κατά μήκος του προσώπου Της έγινε ταυτόχρονα με τον τορπιλισμό του ευδρόμου «Έλλη» στην Τήνο στις 15 Αυγούστου του 1940 και φανερώνει τη φοβερά προστασία Της στο δοκιμαζόμενο γένος.
Με αφορμή τις θλιβερές στιγμές που ζει η τοπική μας Εκκλησία, γονυπετείς στις προσευχές και στις δεήσεις μας, κ η ρ ύ σ σ ο υ μ ε την Ιερά μας Μητρόπολη σε γενικό πένθος έως τις 14.8.2020, συμπάσχοντας στη σκληρή δοκιμασία της δεινώς εμπερίστατης ιεράς Αδελφότητος των μοναζουσών. † Ο Φωκίδος Θεόκτιστος.
3. Συμπεραίνεται από τα προηγούμενα, ότι
α. Η εικόνα της Παναγίας Βαρνάκοβα ευεργετούσε τον πιστό λαό με πλήθος θαυμάτων. Και
β. Συνέπασχε με τον Ελληνισμό, όπως αποδεικνύεται από το ράγισμα του προσώπου της το 1940. Τότε ενίσχυσε το ηθικό των Ελλήνων για να νικήσουν τους ύπουλους Ιταλούς.
Και τα δύο αυτά ευεργετήματα σταμάτησαν όταν η εικόνα αφανίσθηκε από την πυρκαγιά. Πρέπει να βρούμε το πνευματικό αίτιο για το τρομακτικό αυτό γεγονός, τόσο για τη Φωκίδα όσο και για την Ελλάδα ολόκληρη. Είναι ένα σημάδι επερχόμενης μεγάλης εθνικής καταστροφής που προστίθεται σε ένα πλήθος ανάλογων σημαδιών με εικόνες που κλαίνε ή Εσταυρωμένους που βγάζουν αίμα.[4]
4. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Βαρνάκοβα είναι το όνομά της.
Η επωνυμία «Βαρνάκοβα» (ή «Βερνίκοβα», ή «Βερνίκωβα», ή «Βερνικώ»), την οποία φέρει η Μονή, ερμηνεύεται με διάφορους τρόπους από τους ιστορικούς, όπως αναφέρεται στη Wikipedia. Κατά μία εκδοχή, το όνομα προέρχεται από σλαβικό τοπωνύμιο του 10ου αιώνα. Κατά μία άλλη, η εικόνα τής Παναγίας έχει έλθει από την πόλη Βάρνα της Βουλγαρίας, εξ ου και η ονομασία...[5] Είναι σαφής, λοιπόν, η Σλαβική επωνυμία της εικόνας.
Αναζητούμε τυχόν σχέσεις με τους Σλάβους που να είναι τόσο αρνητικές ώστε η Παναγία να επιτρέψει την καταστροφή της συγκεκριμένης εικόνας «Βαρνάκοβα». Και πράγματι υπάρχουν!
5. Υπάρχει διαμάχη Φαναρίου - Μόσχας που διχάζει.
α. Γιατί η Ρωσική Εκκλησία δεν μετέσχε της Συνόδου της Κρήτης (16-25 Ιουνίου 2016).
β. Γιατί στις 5 Ιανουαρίου 2019, παραδόθηκε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο ο Τόμος Αυτοκεφαλίας σε μια νέα Ουκρανική Εκκλησία, στην οποία αρνήθηκαν να μετάσχουν οι ως τότε υπαγόμενοι στη Ρωσική Εκκλησία Ουκρανοί.
Για το α΄ ζήτημα: Αμέσως μετά τη Σύνοδο της Κρήτης στοχοποιήθηκε η Μόσχα για εθνοφυλετισμό. Στις 22-11-2016, διαβάζομε: «Ο Ρώσος Πατριάρχης Κύριλλος μιλώντας ενώπιον των Προκαθημένων εννέα Ορθοδόξων Εκκλησιών, με την ευκαιρία των 70ών γενεθλίων του (!), απέρριψε την κατηγορία εθνοφυλετισμού σε βάρος της Ρωσικής Εκκλησίας, που δέχθηκε λόγω της απόφασής της να μην συμμετάσχει στη σύνοδο της Κρήτης» Συγχρόνως πρόσθεσε ότι: «Η Ορθόδοξη Εκκλησία εξακολουθεί να είναι ενιαία παρά τις μεμονωμένες διαφωνίες που δημιουργούνται κατά καιρούς».
Η Ελλαδική Εκκλησία υποστηρίζει την «Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης», σε ανακοίνωσή της, στις 27-1-2017, αλλά προσπαθεί να διαφυλάξει την ενότητα, διότι «τα σχίσματα είναι δυσίατες πνευματικές ασθένειες». Έτσι, δίνει περιθώριο διαφωνίας, ορίζοντας: «Τα κείμενα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας αποτελούν αντικείμενο εμβαθύνσεως και περαιτέρω μελέτης». Σχετικό μήνυμα «προς τον λαό» διαβάστηκε την Κυριακή 29 Ιανουαρίου (2017) στις Εκκλησίες. Τότε, στις 29-1-2017, έγινε και η πυρκαγιά που, μεταξύ άλλων, έκαψε το χιλιόχρονο αρχείο της Μονής Βαρνάκοβα. Ήταν ακριβώς επτά μήνες μετά τη λήξη της Συνόδου της Κρήτης και την έναρξη των αντιπαραθέσεων γι' αυτήν.
Μπορούμε επομένως στο α΄ ζήτημα να δούμε καθαρά τη δυσαρέσκεια της Παναγίας Βαρνάκοβα για το διχασμό που προκλήθηκε από τη Σύνοδο της Κρήτης. Η Σύνοδος δίχασε, για διάφορες αιτίες, ακόμα και όσους μετείχαν σ' αυτήν. Διαβάζομε πχ στις 23-11-2016. Παρέμβαση (του διακριθέντος στη Σύνοδο) μητροπολίτου Ναυπάκτου στην Ιεραρχία για τη Σύνοδο της Κρήτης: «Η Σύνοδος ήταν σύνοδος Προκαθημένων με τις συνοδείες τους»!... «...Στην Σύνοδο κυριαρχούσαν η θεωρία των κλάδων, η βαπτισματική θεολογία και κυρίως η αρχή της περιεκτικότητος...»!  «...Παρατηρεί κανείς στο τελικό κείμενο αντιφατικά σημεία. Κατά τη γνώμη μου δεν είναι κείμενο θεολογικό αλλά διπλωματικό»! «...Η νέα πρόταση (της Εκκλησίας της Ελλάδος) εκφράζει την προτεσταντική άποψη περί αοράτου και ορατής Εκκλησίας, που είναι μια "Νεστοριανική εκκλησιολογία"»...
Πριν την πυρκαγιά
Για το β΄ ζήτημα: Εδώ δεν είναι κύριο μόνο το εκκλησιαστικό θέμα. Το πρόβλημα με την Ουκρανία είναι ότι βρίσκεται σε ένα ακήρυχτο διαρκή εμφύλιο πόλεμο... Τον Αύγουστο του 2018 σκοτώθηκε από βόμβα ο φιλοΡώσος ηγέτης Aleksandr Zakharchenko, και ο φόνος του αποδόθηκε σε συσκευή που έχουν μόνο δυτικές μυστικές υπηρεσίες.
Εκτός της εσωτερικής ανομοιογένειας της Ουκρανίας και τα σύνορα είναι ρευστά. Οι φιλορώσοι Ουκρανοί θέλουν να ενωθούν με τη Ρωσία, ενώ ήδη η Κριμαία έγινε Ρωσικό έδαφος. Ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ σχετικά με την κατάσταση στην Ουκρανία: «Διαδραματίζεται ένα τρομακτικό γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό παιχνίδι, μεταξύ του ΝΑΤΟ και της Ρωσικής Ομοσπονδίας, και αντιλαμβάνεστε ότι σε αυτά τα πράγματα δεν μπορεί να μπει ως εργαλείο η Εκκλησία»!...
- Σε άρθρο με τίτλο (30-8-2018): «Επιστολή βόμβα του Πατριάρχη Σερβίας στον Οικουμενικό Πατριάρχη», δηλώνεται η αντίδραση του Σερβικού πατριαρχείου στο θέμα της αυτοκεφαλίας της Ουκρανικής Εκκλησίας. Σ' αυτό αντιστρέφουν, με βάση τα νέα δεδομένα, τις (παλιότερες) κατηγορίες για σλαβικό εθνοφυλετισμό και πλέον τις κατευθύνουν εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου (για Ελληνικό εθνοφυλετισμό)... 
- Στις 14 Σεπ. 2018 (του Σταυρού!), είδηση αναγγέλλει ρήγμα στις σχέσεις Μόσχας Φαναρίου: ...«Αποφασίσαμε να αναστείλουμε τις κοινές ιεροτελεστίες με τους ιεράρχες του Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης, να αναστείλουμε τη συμμετοχή μας σε όλες τις δομές που προεδρεύονται ή συμπροεδρεύονται από εκπροσώπους της Κωνσταντινούπολης», δήλωσε ο μητροπολίτης Ιλαρίων, επικεφαλής επί των Εξωτερικών υποθέσεων της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας...
- Από την υπαγόμενη στη Μόσχα υπό τον Ονούφριο Εκκλησία (25-9-2018), «αποφασίστηκε οι Ιεράρχες της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας να διακόψουν την ευχαριστιακή κοινωνία με τους Ιεράρχες του Οικουμενικού Πατριαρχείου».
- 16-10-2018. «Το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει χάσει το δικαίωμα να αποτελεί το κέντρο της Ορθόδοξης Εκκλησίας» (!) δήλωσε πριν από λίγο ο Μητροπολίτης Ιλαρίων, επικεφαλής του τμήματος Διεθνών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου της Μόσχας.
- 11 Οκτ. 2018. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο ανακοίνωσε ότι προχωράει στην ήδη αποφασισθείσα χορήγηση αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας.
Την εκτραχυνθείσα κατάσταση σχολιάζει (24-Οκτ.-2018), ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος: «Οἱ λέξεις ποὺ ἀκοῦμε νὰ ἐπικαλοῦνται οἱ ἐμπλεκόμενες Ἐκκλησίες εἶναι ἱστορικὰ προνόμια, δικαιώματα καὶ κανόνες. Δυστυχῶς, αὐτὸ ποὺ δὲν ἀκοῦμε εἶναι τὸ Εὐαγγέλιο. Τὸ πρῶτο ἐρώτημα εἶναι: εἶναι ἆραγε τόσο ἀναγκαία πνευματικὰ ἡ αὐτοκεφαλία; Καὶ ἂν ναί, δὲν θὰ μποροῦσε νὰ περιμένει λίγο ἀκόμη»;.. Και ο αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος προειδοποιεί (22-11-2018): Κίνδυνος να διασπαστεί η Ορθοδοξία.
- 18 Δεκ. 2018. Στο πλευρό του Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Ονουφρίου, τάχθηκε ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Βαρσοβίας και πάσης Πολωνίας κ. Σάββας. Και: Μπάτσκας Ειρηναίος (17-12-2018), από τη Σερβία: «Ο Βαρθολομαίος έκανε το μεγαλύτερο λάθος στην ιστορία του Οικουμενικού Θρόνου».
- Και λίγο πριν τα Χριστούγεννα (22-12-2018) οι φιλοδυτικοί Ουκρανοί βομβαρδίζουν τους φιλορώσους με βλήματα 120 χλστ!!...
- Στις 5 Ιανουαρίου 2019, η παράδοση του Τόμου Αυτοκεφαλίας στον Μητροπολίτη Επιφάνιο πραγματοποιήθηκε παρουσία του Προέδρου της Ουκρανίας Πέτρο Ποροσένκο, του Προέδρου του Ουκρανικού Κοινοβουλίου Αντρέι Παρούμπι, Ιεραρχών της νέας Εκκλησίας της Ουκρανίας, του Οικουμενικού Πατριαρχείου και πλήθους πιστών.
Ήδη όμως, (03 Ιανουαρίου 2019), ο Πολωνίας σε Οικουμενικό Πατριάρχη: «Δεν αναγνωρίζω την νέα Εκκλησία της Ουκρανίας»!... Και:
- 7 Ιαν. 2019. Κατά της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανικής Εκκλησίας ο Πατριάρχης Σερβίας.
- 8 Ιαν. 2019. Πατριάρχης Αντιοχείας: «Παράλογο να επιχειρείς να σταματήσεις ένα σχίσμα με τίμημα την ενότητα της Ορθοδοξίας». (Δηλ. να γιατρέψουμε το μικρό σχίσμα προκαλώντας ένα πολύ μεγαλύτερο στο σύνολο της Ορθοδοξίας). + Μόσχας Κύριλλος: «Πολιτικά προσχεδιασμένη κίνηση η αυτοκεφαλία στην Ουκρανία».
- 28 Ιαν. 2019. Η Ουκρανική Εκκλησία (υπό τον Ονούφριο) προς Μητροπόλεις Εκκλησίας της Ελλάδος. Να μη θεωρηθεί η Εκκλησία αυτή ασήμαντη και μόνο για να παίζει πολιτικά παιγνίδια μαζί της η Δύση! «Η Ουκρανική Ορθόδοξος Εκκλησία, της οποίας ηγείται ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Ονούφριος, αριθμεί σε όλη την επικράτειά μας 53 επαρχίες, 90 αρχιερείς, 12 500 ενορίες, 250 Ιερές Μονές, περίπου 5.000 μονάζοντας, εκατομμύρια πιστούς».
- π. Γ. ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ (18-5-2019): «Δεν έπρεπε το Οικουμενικό Πατριαρχείο να κινηθεί τώρα (για την επίλυση του Ουκρανικού) διότι βρισκόμαστε σε μία ταραγμένη εποχή. Ξαναγυρίσαμε σε πόλεμο ψυχρό, ή και θερμό πόλεμο σε λίγο, μεταξύ των Υπερδυνάμεων Ανατολής - Δύσης»...
Αξιοπερίεργα στην Ουκρανία: (20-6-2019). Το ''Πατριαρχείο του Κιέβου'' (υπό τον Φιλάρετο) κατήργησε τον Τόμο και δεν αναγνωρίζει τον Επιφάνιο!...Και (25-6-2019). Ο Φιλάρετος δημιούργησε Σύνοδο και αποχώρησε από την Ουκρανική Εκκλησία!...
- 12-10-2019. Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνώρισε τη (νέα) Εκκλησία της Ουκρανίας. ...«Η πρόταση του Αρχιεπισκόπου για την Εκκλησία της Ουκρανίας ήταν η αναγνώριση, η οποία έγινε αποδεκτή με πλειοψηφία από το Σώμα της Ιεραρχίας».
- 26-11-2019. Ο μητροπολίτης Μόρφου απαντάει για το Ουκρανικό Εκκλησιαστικό πρόβλημα σε ομιλία του. Αναφέρει θαυμαστή εμφάνιση του αγίου γέροντος Εφραίμ της Αριζόνα, ο οποίος υπέδειξε τον τρόπο ενεργείας των πιστών στο θέμα, και προειδοποίησε για τα παγκόσμια γεγονότα που έρχονται. Επίσης προείπε την νέα μεγάλη Ορθόδοξη Σύνοδο (8η Οικουμενική κατά τον άγιο Νείλο*) που θα επιλύσει εκκρεμή εκκλησιαστικά προβλήματα αιώνων... 
- 26-12-2019. Μόσχα: Διακόπτουμε την κοινωνία με το Πατρ. Αλεξανδρείας -Ιστορική απόφαση- Οι Ρώσοι Ιεράρχες εξέτασαν σχολαστικά την απόφαση του Πατριάρχη Θεοδώρου Αλεξανδρείας να αναγνωρίσει τη νέα Εκκλησία της Ουκρανίας και εξέφρασαν τη βαθειά λύπη τους για την απόφασή του που καθιστά αδύνατη τη διατήρηση της ευχαριστιακής κοινωνίας μαζί του όπως τόνισαν χαρακτηριστικά.
Η διάσπαση των Ορθοδόξων και στην Αφρική είναι γεγονός. Θα αποσυρθούν οι ενορίες της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας που βρίσκονται στην Αφρικανική ήπειρο από τη δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, και θα τους δοθεί ένα σταυροπηγιακό καθεστώς. Εκτός από αυτό η Ιερά Σύνοδος της Μόσχας αποφάσισε να διακόψει την λειτουργία του μετοχίου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας επί του θρόνου του Πατριάρχη Μόσχας, ενώ το μετόχι του Πατριαρχείου Μόσχας επί του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας αποφασίστηκε να «υπαχθεί» στην ενορία της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Κάιρο...Ο οικουμενικός επιμένει:
- 06-01-2020. Βαρθολομαίος: Ποτέ εις την ιστορίαν του, ο Οικουμενικός Θρόνος δεν παρέμεινεν αδρανής, όταν οι Ορθόδοξοι λαοί προσέφευγαν σ’ αυτόν...
- 26-2-2020. ΣΥΝΟΔΟΣ ΣΤΟ ΑΜΜΑΝ Σε διάλογο καλούν τον Οικουμενικό Πατριάρχη οι συμμετέχοντες Προκαθήμενοι στην «Αδελφική» Συνάντηση Ορθόδοξων Εκκλησιών στο Αμμάν, ενώ τονίζουν ότι μόνο με Πανορθόδοξη Σύνοδο θα γίνει η επίλυση του «Ουκρανικού». Η Σύνοδος υπό τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο δεν έγινε για να πάρει αποφάσεις και δεν μπορεί να θεωρηθεί Πανορθόδοξη.
- Κυριακή (8 Μαρτίου) της Ορθοδοξίας. Οικουμενικός πατριάρχης: Η αντίδρασις εις το Ουκρανικόν Αυτοκέφαλον ουδέν έχει κανονικόν και εκκλησιολογικον έρεισμα, αλλά είναι απόρροια εμπροθέτου και όλως βλαπτικής μετατροπής της Εκκλησίας, της θεοϊδρύτου και θεανθρωπίνης «κοινωνίας θεώσεως», εις εγκόσμιον καθίδρυμα...
+   +   +
Είναι αντιληπτόν στον καθένα ότι το «Ουκρανικό» δίχασε και διχάζει τους Ορθοδόξους. Η Παναγία δεν θέλει τον διχασμό, και μάλιστα η Παναγία Βαρνάκοβα, δεν θέλει τις αντιπαραθέσεις με τους Ρώσους, Βούλγαρους, Σέρβους και άλλους Σλάβους όπως δηλώνεται από το όνομά της. Και οπωσδήποτε μπροστά σε ένα Ρώσο δεν μιλάς κατά των Ρώσων! Περιέργως, όμως, να τι λέει απόσπασμα είδησης:
Συλλείτουργο Φωκίδος Θεόκτιστου με Ουκρανούς επισκόπους και υπερβολικά αντίμετρα σε Ρώσους κληρικούς και πιστούς.
Αντώνης Τριανταφύλλου 14/11/2019
Η ουκρανική αντιπροσωπεία βρίσκεται στην Μητρόπολη Φωκίδος από την Τρίτη 12 Νοεμβρίου για προσκυνηματικούς λόγους. Μετά την απόφαση του Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου να χορηγήσει την αυτοκεφαλία στην Ουκρανική Εκκλησία και την αναγνώριση αυτής υπό της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος υπό τον Αρχιεπίσκοπον κ. Ιερώνυμον η εν λόγω Εκκλησία της Ουκρανίας είναι Κανονική και ουχί σχισματική.
Ο Μητροπολίτης Φωκίδος κ. Θεόκτιστος και ο Καθηγούμενος Αρχιμανδρίτης Νεκτάριος Μουλατσιώτης και τα μέλη της μοναστικής αδελφότητας υποδέχθηκαν σήμερα το πρωί στο μοναστήρι του Τρικόρφου τους δυο Ουκρανούς Αρχιερείς με τους οποίους συλλειτούργησαν.
Στην διάρκεια της ομιλίας του κατά τη Θεία Λειτουργία ο Μητροπολίτης Φωκίδος ανακοίνωσε ότι: «Δεν θα γίνονται πλέον δεκτοί στα όρια της Ιεράς Μητροπόλεως Φωκίδος Ρώσοι κληρικοί και λαϊκοί που δεν αναγνωρίζουν την υπό του Οικουμενικού Πατριάρχου μας κ. Βαρθολομαίου χορηγηθείσα αυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας υπό τον Μητροπολίτη Κιέβου Επιφάνιον. Η οποία αυτοκεφαλία ανεγνωρίσθη και από την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος υπό τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμον».
Η απόφαση αυτή του Μητροπολίτη Φωκίδος Θεόκτιστου είναι ένα αυστηρό αντίμετρο, που κλιμακώνει την ένταση με το Πατριαρχείο της Μόσχας. Ούτε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ούτε και η Εκκλησία της Ελλάδος έχουν δηλώσει ότι απαγορεύουν την υποδοχή, την λειτουργία και την Θεία Κοινωνία στους Ρώσους Επισκόπους, κληρικούς, μοναχούς και πιστούς.
Στη συνεχεία οι Ουκρανοί Επίσκοποι με τη συνοδεία τους, επισκέφθηκαν τις γυναικείες Ιερές Μονές Αγίου Νεκταρίου και Παναγίας Βαρνακόβης, όπου έτυχαν θερμής υποδοχής.
Δηλ. και ο δημοσιογράφος κατάλαβε το παράλογο μέγεθος της μεγαλοστομίας του μητροπ. Φωκίδος, ο οποίος στο Μοναστήρι του μεγάλου Ρώσου Αγίου, του Αγίου Σεραφείμ του Σαρώφ, μιλάει οργισμένα εναντίον των Ρώσων προσκυνητών! Και μετά δεν παραλείπει το προσκύνημα των Ουκρανών στην Παναγία Βαρνάκοβα, η οποία έδωσε φοβερό σημάδι της απεχθείας της στο διχαστικό λόγο του επισκόπου, ενώ έθεσε ερωτηματικό στην αδιαφιλονίκητη ως νομίζεται νομιμότητα της νέας Εκκλησίας των Ουκρανών, με το να επιτρέψει να καεί η εικόνα της. Και αυτό πότε έγινε; Επτά ακριβώς μήνες αργότερα, στις 14 Ιουνίου 2020.
Αποτελέσματα της πυρκαγιάς της 14ης Ιουνίου 2020
6. Συμπέρασμα γενικό.
Η Παναγία με την εικόνα της «Βαρνάκοβα» έδειξε ότι δεν θέλει τον διχασμό των Ορθοδόξων, ούτε στο θέμα της Συνόδου της Κρήτης, ούτε στο θέμα της νέας Ουκρανικής (υπό τον Επιφάνιο) Εκκλησίας.
Επί πλέον, γι' αυτούς που γνωρίζουν ότι όλα, και ιδιαίτερα η Εκκλησία, είναι στην πρόνοια του Θεού, και τίποτα δεν γίνεται τυχαία: Δεν μπορεί η Παναγία να θεωρεί αποδεκτή την αναγνώριση της Συνόδου της Κρήτης, τουλάχιστον με τον τρόπο που έγινε, από την Εκκλησία της Ελλάδος, εφ' όσον επέτρεψε να γίνει τότε που ανακοινωνόταν η αναγνώρισή της στον Ελληνικό λαό, την Κυριακή 29-1-2017, η πρώτη καταστροφική πυρκαγιά.
Ήταν, μάλιστα, επτά μήνες μετά τη λήξη της Συνόδου (25-6-2016). Επίσης η τελευταία καταστροφή (14-6-2020) θέτει ερωτηματικό στην νομιμότητα της νέας Ουκρανικής Εκκλησίας. Έγινε κι αυτή επτά μήνες αργότερα από την επίσκεψη των Ουκρανών (14-11-2019). Τόσο διάστημα μετανοίας έδωσε η Παναγία Βαρνάκοβα!
Πρακτικά (σαν αποτέλεσμα στο υλικό πεδίο) η ολική καταστροφή της «Βαρνάκοβα» μπορεί να σημαίνει ότι οι Ρώσοι (και οι άλλοι Σλάβοι) δεν θα υποστηρίξουν έγκαιρα την Ελλάδα, στον ερχόμενο πόλεμο με την Τουρκία. Μια παράξενη άποψη, σχετική μ' αυτό, εξέφρασε ο πρώην υπουργός Αμύνης Πάνος Καμμένος.
Ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας επιτέθηκε κατά της Εκκλησίας της Ελλάδας και προσωπικά του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, κατηγορώντας τον για την αναγνώριση της "παράνομης" Ουκρανικής Εκκλησίας, παρότι ο ίδιος τον είχε προειδοποιήσει προσωπικά, όπως ανέφερε...
      Υποστήριξε ακόμη ότι: Με αυτή την τόσο προκλητική έναντι της Ρωσίας ενέργεια, “αίρονται οι εγγυήσεις της Ρωσίας για τη μη κατάληψη ελληνικού νησιού που μας είχαν δώσει οι Ρώσοι” στις συμφωνίες που είχαν γίνει...  Κατηγόρησε τους ιεράρχες ότι όσα έκαναν στόχο είχαν “να κάνουν τους αρεστούς στο Φανάρι και να υποκύψουν στις πιέσεις κάποιων αμερικανικών κύκλων“, πετυχαίνοντας όμως αποκλειστικά και μόνο να βάλουν “τη Ρωσία απέναντί μας“. Κατέληξε στο θέμα αυτό λέγοντας, ότι “έχουν απόλυτη ευθύνη διότι προειδοποιήθηκαν”, ο δε αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος προσωπικά από τον ίδιο. Δείτε μέρος από βίντεο: 
Και ο Κυρ. Βελόπουλος (19-7-2018) για την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που ψευδολογούσε κατά των Ρώσων: Τους ενοχλούν οι Ρώσοι που δήθεν επεχείρησαν να επέμβουν χρηματοδοτώντας μητροπολίτες... και όχι οι Σουδάραβες & Καταριανοί που όντως χρηματοδοτούν Τεμένη και Τζαμιά!...
Ο τεράστιος ναός για τις ένοπλες δυνάμεις της Ρωσίας ύψους 100 μέτρων που εγκαινιάσθηκε αυτές τις ημέρες:
+   +   +
Παράρτημα: Τι σήμαινε το ράγισμα του προσώπου στην εικόνα της Βαρνάκοβα το 1940, από σχετικό περιστατικό (23 Οκτωβρίου 2019):
Το απίστευτο περιστατικό με την εικόνα της «Παναγίας Βαρνάκοβα»
Το ακόλουθο γεγονός, εξιστόρισε τον Σεπτέμβριο του 2013, μια ηλικιωμένη κυρία, η οποία προσκύνησε την Παναγία Βαρνάκοβα μαζί με τα παιδιά και τα εγγόνια της. Επάνω στην συζήτηση σχετικά με την προστασία της Παναγίας, είπε τα εξής συγκινητικά, τα οποία έχουν καταγραφεί στο βιβλίο «Θεομητορικά Θαύματα της Παναγίας Βαρνάκοβας μετά παρακλητικού κανόνος» – Ιερά Μονή Παναγίας Βαρνάκοβας:
«Με το Μοναστήρι εδώ της Παναγίας είμαστε συνδεδεμένοι οικογενειακώς. Οι γονείς μου πολλές φορές έβρισκαν εργασία εδώ, γιατί τα χρόνια εκείνη υπήρχε μεγάλη φτώχεια. Έτσι και εγώ, μόλις 16 χρονών κοριτσάκι, πήγα στην Αθήνα για να εργαστώ σε κάποιο σπίτι.
Εργαζόμουν σκληρά για την ηλικία μου, μακριά από την στοργή του σπιτιού μου. Κάποτε όμως, χωρίς αιτία, κάποιος άνθρωπος με την σκληρή συμπεριφορά του με πλήγωσε βαθειά. Τόσο πολύ πονούσε η ψυχή μου, ώστε το βράδυ που πήγα στο δωμάτιό μου, αγκάλιασα μια εικόνα ξύλινη που είχα της Παναγίας, γονάτισα πάνω στο κρεβάτι μου, έτσι όπως ήμουν ντυμένη, και άφησα τον πόνο μου να ξεχυθεί πάνω Της με δάκρυα και αναφιλητά. Ζητούσα την παρηγοριά και την βοήθεια της Παναγίας. Ο πόνος της ψυχής μου ήταν απερίγραπτος.
Σε μια στιγμή αποκοιμήθηκα για λίγο. Όταν συνήλθα, σκέφτηκα, αφού έμειναν λίγες ώρες ως το ξημέρωμα (σηκωνόμουν στις 5:00 κάθε πρωί), να πέσω μες στα σκεπάσματα να ξεκουραστώ. Όταν ανασηκώθηκα, κοίταξα την εικόνα της Παναγίας που είχα ακόμη στην αγκαλιά μου.
Με πόνο, μαζί με κάποιο φόβο (δέος), είδα ότι είχε σχιστεί το ξύλο! Από την κορυφή του κεφαλιού της Θεοτόκου, κατέβαινε η σχισμή στο Πρόσωπό Της και κατέληγε στον ώμο Της! Πίστεψα πως εγώ έφταιγα, επειδή την πίεζα στο στήθος μου, και άρχισα πάλι να κλαίω με πολύ συντριβή και να Της ζητάω συγγνώμη.
Τότε - αυτό δεν θα το ξεχάσω ποτέ στην ζωή μου - η Παναγία ζωντάνεψε στην εικόνα Της! Το βλέμμα της ήταν γεμάτο συμπάθεια και αγάπη και κινήθηκαν τα χείλη της λέγοντάς μου:
-Μην ξανακλάψεις έτσι, παιδί μου, επάνω στην εικόνα μου. Μου ράγισες την καρδιά! Εγώ σ’ όλη σου την ζωή θα είμαι κοντά σου και θα σε προστατεύω. Τότε κατάλαβα πως άνοιξε η εικόνα από την συμπόνια της Παναγίας κι όχι από άλλη αιτία!
Η εμπειρία εκείνης της νύχτας μου έμεινε αλησμόνητη. Είναι γεγονός πως η Δέσποινα του κόσμου τήρησε την υπόσχεσή Της. Σε όλη την μετέπειτα πορεία της ζωής μου ήταν και είναι φανερή η προστασία Της».
Πηγή: «Θεομητορικά Θαύματα της Παναγίας Βαρνάκοβας μετά παρακλητικού κανόνος» – Ιερά Μονή Παναγίας Βαρνάκοβας.
+8/21-6-2020 Αγιορειτών Πατέρων
Λεόντιος Μοναχός Διονυσιάτης
Η ΣΚΕΠΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΟ 1940 & ΠΑΝΤΑ - π. Θεόδωρος Ζήσης
«Δεν έχομε καταλάβει αυτά που περνάμε που οφείλονται»...!

    Η πνευματική κρίση, από τις αμαρτίας των Ελλήνων, έφεραν και την οικονομική κρίση. Η αμαρτία της βλασφημίας είναι μεγάλο ανασταλτικό της βοήθειας της Παναγίας. Η πνευματική ανόρθωση θα εξαλείψει τα τωρινά προβλήματα με την επέμβαση του Θεού, χωρίς να υπάρχει ανάγκη αναταραχής και βιαιοτήτων, όπως συμβαίνει με τους απίστους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.