Μιλάμε για τους σταθμούς της Βιβλικής Εξόδου , από τους οποίους ήταν 42, ως προφητικά ορόσημα που προαναγγέλλουν τα χρόνια της τελικής Εξόδου (1988-2030), που έληξε με το ακμάζον Βασίλειο της Ρωσίας, τον Λευκό Τσάρο και τη διακήρυξη του Ευαγγελίου του το Βασίλειο σε όλο τον κόσμο. Παρατηρήσαμε ότι αυτοί οι σταθμοί συνδέονται εκπληκτικά με τους «σταθμούς του Ιώβ» - με τα 42 κεφάλαια του βιβλίου
του Ιώβ, καθένα από τα οποία αντικατοπτρίζει την εμπειρία του αντίστοιχου σταθμού της Εξόδου - με το μουρμουρητό των ανθρώπων, με τους πειρασμούς, αγώνες και την προστασία του Θεού. Μιλήσαμε επίσης για άλλα νήματα από τους 42 σταθμούς που αφήνει ο Κύριος στον Λόγο Του, έτσι ώστε οι σοφοί να ενεργήσουν όπως πρόσταξε ο Κύριος και να συνδέσουν αυτά τα μεμονωμένα εύθραυστα νήματα σε ένα σχοινί: « Και μια κλωστή στριμμένη τρεις φορές δεν θα σπάσει σύντομα », λέει ο Κύριος!Παρεμπιπτόντως, δεν θυμάμαι αν σε προηγούμενα άρθρα της ρωσικής σειράς Exodus εστίασα σε ένα σημαντικό γεγονός - οι προφητικοί σταθμοί της Εξόδου είναι σημαντικοί όχι μόνο για τη Ρωσία, αλλά για ολόκληρο τον κόσμο. Ωστόσο, ο ρόλος της Ρωσίας τονίζεται ιδιαίτερα στις προφητείες - τόσο σε δεκάδες προφητείες για τον Εφραίμ, όσο και σε πολλές προφητείες για βασιλιάδες από την ανατολή του ηλίου κ.λπ. Έτσι, παρατήρησα ένα ενδιαφέρον μοτίβο - αν τα γεγονότα του ένας συγκεκριμένος σταθμός της Εξόδου περιγράφεται λεπτομερώς - τότε αυτό έχει άμεση σημασία για ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι σημειώνεται τόσο η πανδημία του 2019 όσο και ο πόλεμος του 2022 σε αυτήν την προφητεία της Ρωσικής Εξόδου (πολύ πριν συμβεί), την οποία οι αναγνώστες μου θυμήθηκαν με έκπληξη όταν συνέβησαν αυτά τα γεγονότα. Όμως το Χρονικό της Ρωσικής Εξόδου γράφτηκε και δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά πριν από αυτά τα τρομερά γεγονότα.
Αλλά σήμερα θα εξασφαλίσουμε ένα άλλο νήμα από 42 σταθμούς - και τόσο δυνατό που δεν θα μπορείτε να σπάσετε σύντομα έναν, πόσο μάλλον να το στρίψετε με άλλους. Έτσι, σήμερα ένας τακτικός αναγνώστης και φίλος του Ανοιχτού Σεμιναρίου ονόματι «Δ» μου επέστησε την προσοχή σε ένα άλλο ενδιαφέρον γεγονός, το οποίο θα αποδειχτεί ακόμη πιο ενδιαφέρον με μια πιο προσεκτική εξέταση. Μου έφερε την προσοχή ότι οι πρώτοι 40 ψαλμοί της Βίβλου είναι οι ψαλμοί του Βασιλιά Δαβίδ.
Γιατί όμως 40 και όχι 42; Και πώς αντιστοιχεί η σειρά αυτών των ψαλμών στη Βίβλο με τη σειρά των σταθμών της Εξόδου; Σε αυτές και σε άλλες πολύ ενδιαφέρουσες ερωτήσεις θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σήμερα.
Πρώτον, θέλω να σημειώσω το γεγονός ότι οι πρώτοι 40 ψαλμοί δεν εξαντλούν τους ψαλμούς του Δαβίδ. Ο Βασιλιάς Δαβίδ έγραψε 73 από τους 150 ψαλμούς της Βίβλου. Ετσι! Εδώ είναι που γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον! Για κάποιο λόγο, οι πρώτοι 40 ψαλμοί του Δαβίδ είναι ξεχωριστοί από τους άλλους ψαλμούς του, οι οποίοι συνεχίζονται από τον 50ό ψαλμό. Γιατί να το κάνεις αυτό; Γιατί να διακόψετε τους ψαλμούς του Δαβίδ, μετά να επιστρέψετε ξανά σε αυτούς, μετά να διακόψετε ξανά, κ.λπ.; Οι βιβλικοί συγγραφείς και οι μεταγλωττιστές ήταν μεγάλοι συστηματοποιητές, αλλά δεν μπορούσαν να κάνουν το προφανές - να συνοψίσουν τους ψαλμούς κατά συγγραφικό έργο, μαζί;
Όχι, αν έχει γίνει με αυτόν τον τρόπο, έγινε για συγκεκριμένο λόγο. Ας προχωρήσουμε - γιατί 40 και όχι 42; Πρώτον, αν πάρετε τη Βίβλο μεταφρασμένη στις γλώσσες της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και στα αγγλικά και στις περισσότερες άλλες γλώσσες, τότε μπορεί να παρατηρήσετε ότι η αρίθμηση των ψαλμών δεν θα συμπίπτει με την αρίθμηση των ψαλμών στο Ψαλτήρι στα ρώσικα. Και δεν θα υπάρχουν πλέον 40, αλλά 41 Ψαλμοί του Δαβίδ, με τους οποίους αρχίζει το βιβλίο των Ψαλμών.
Αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχουν αποκλίσεις αρίθμησης μεταξύ της Εβραϊκής (Μασορικής) Βίβλου και των Εβδομήκοντα (Ελληνική Βίβλος). Οι ψαλμοί μεταφράστηκαν στις δυτικοευρωπαϊκές γλώσσες από τα εβραϊκά και στα εκκλησιαστικά σλαβικά από τα ελληνικά. Αν και η Συνοδική Βίβλος (ρωσικό κείμενο) μεταφράζεται από τα εβραϊκά, οι εκδότες αποφάσισαν να διατηρήσουν την αρίθμηση σύμφωνα με το Εκκλησιαστικό Σλαβικό Ψαλτήρι. Έτσι μοιάζουν οι αποκλίσεις στην αρίθμηση.
Εβραϊκό Βιβλίο Ψαλμών: 1–8, 9–10, 11–113, 114–115, 116:1–9, 116:10–19, 117–146, 147:1–11, 147:12–20, 148 – 150.
Εβδομήκοντα: 1–8, 9, 10–112, 113, 114, 115, 116–145, 146, 147, 148–150.
Γιατί υπήρχε διαφορά αρίθμησης στα δύο παλαιότερα κείμενα (Εβραϊκά και Ελληνικά); Γιατί οι μεταφραστές στα ελληνικά (δεκαετία 80 του 3ου αιώνα π.Χ.) συνδύασαν δύο εβραϊκούς ψαλμούς (9ος και 10ος) σε έναν. Υπήρχε διαφορά στην αρίθμηση: αντί για δύο (9η και 10η) υπήρχε μία 9η. Αυτή η σύνδεση δικαιολογείται από το γεγονός ότι αυτοί οι δύο ψαλμοί σχετίζονται ως προς το περιεχόμενο.
Αρχικά, όμως, για πολλούς αιώνες, αυτοί ήταν ξεχωριστοί ψαλμοί - και υπάρχει λόγος για αυτό. Έχουμε ήδη δει, με το παράδειγμα του βιβλίου του Ιώβ, ότι για να διατηρήσει τον αριθμό των κεφαλαίων, το βιβλίο καταφεύγει σε τόσο ενδιαφέρουσες τεχνικές που επιτρέπει ένα μίνι κεφάλαιο (κεφάλαιο 25) με φόντο ασυνήθιστα μεγάλα κεφάλαια - προκειμένου να διατηρηθεί η σημασία και η ακεραιότητα της αρίθμησης. Δυστυχώς, στο Ρωσικό Ψαλτήρι η αρίθμηση είναι ελαφρώς μετατοπισμένη, οπότε αντί για 41 Ψαλμούς του Δαβίδ έχουμε μόνο 40.
Γενικά, είναι ήδη ξεκάθαρο με γυμνό μάτι ότι ο Ψαλμός μας 9 είναι πολύ μακρύς, σε σύγκριση με όλους τους γειτονικούς ψαλμούς. Αυτό συμβαίνει γιατί ξεκινώντας από τον στίχο 22, αυτός είναι ήδη ο επόμενος, 10ος Ψαλμός. Λοιπόν, εντάξει, δεν είναι τρομακτικό.
Πού είναι όμως το 42ο; Γιατί λείπει ακόμη ένας ψαλμός του Δαβίδ σε αυτό το μπλοκ; Που διακόπτεται τόσο απροσδόκητα από τη «Διδασκαλία των Παίδων του Κοραή»; (Ψλ 41 στα ρωσικά ή 42 στο πρωτότυπο). Και στη συνέχεια, παρακαλώ σημειώστε ότι ο επόμενος Ψαλμός 43 (το ίδιο σύντομος όσο το Κεφάλαιο 25 του Ιώβ) εμφανίζεται για κάποιο λόγο χωρίς όνομα. Και μετά, ξεκινώντας από την 43η, υπάρχουν πάλι οι ψαλμοί των γιων του Κορέ, ο ένας μετά τον άλλον, και υπογράφονται όλοι, και μετά από αυτούς - ο ψαλμός του Ασάφ, και πάλι οι ψαλμοί του Δαβίδ...
Παρακαλώ σημειώστε - όλοι αυτοί οι Ψαλμοί, εκτός από τον Ψαλμό 43, είναι υπογεγραμμένοι και έχουν συγγραφέα. Και το 42ο - χωρίς συγγραφέα; Αλλά ένας έμπειρος αναγνώστης, ακόμη και χωρίς υπογραφή, θα αναγνωρίσει εύκολα τον συγγραφέα αυτού του Ψαλμού - τον Βασιλιά Δαβίδ. Ποιος άλλος είχε πρόσβαση στο θυσιαστήριο του Κυρίου, και ποιος άλλος κρατούσε την άρπα έτσι, και γενικά έγραφε με τέτοιο τρόπο; Εδώ, όπως έγραψε ο Σαίξπηρ σε ένα από τα σονέτα του, τον 76ο:
Ξαναλέω το ίδιο,
ξαναεμφανίζομαι με παλιά ρούχα.
Και φαίνεται ότι
ο καθένας μπορεί να Με αποκαλεί με το όνομά μου στην ποίηση.
Εδώ είναι ο Βασιλιάς Δαβίδ μπροστά μας σε κάθε λέξη αυτού του Ψαλμού.
Πώς έγινε αυτός ο ψαλμός αποδείχθηκε μόνος, ανώνυμος, χαμένος, αποκομμένος από το κοπάδι των άλλων 41 ψαλμών αυτού του θεϊκού ποιμνίου του Δαβίδ; Νομίζω ότι το θέμα είναι και πάλι μια ελαφριά αμέλεια που διαπράττουν οι μεταφραστές -που δεν υπονομεύει στο ελάχιστο την αυθεντία της Βίβλου, αλλά, αντίθετα, την ενισχύει. Τέτοια πραγματικά μικρά πράγματα, προβλήματα - μας βοηθούν μόνο να καταλάβουμε ότι μπροστά μας είναι ο Ζωντανός Λόγος, σαν μια μικρή «ατέλεια», ή το ίδιο σπυράκι στη μύτη μιας γυναίκας επιβεβαιώνει ότι είναι ζωντανή, όχι ρομπότ, ούτε εικόνα...
Διαπιστώσαμε, λοιπόν, ότι έχουμε πραγματικά τους 42 ψαλμούς του Βασιλιά Δαυίδ -τους βασιλικούς Ψαλμούς, όπως λέγονται και αυτοί- στην αρχή κιόλας του Ψαλτηρίου. Και οι συγγραφείς της Βίβλου - εμπνευσμένοι από το Άγιο Πνεύμα - για κάποιο λόγο χώρισαν αυτό το κομμάτι των ψαλμών του Δαβίδ από τους υπόλοιπους ψαλμούς του. Και με αυτό το μπλοκ ξεκίνησαν το βιβλίο των Ψαλμών.
Αυτό, φυσικά, δεν προκαλεί έκπληξη, γιατί ο Δαβίδ είναι ο προ-προπάππους του Ιησού Χριστού, ο αριθμός των γενεών του οποίου (από τον Αβραάμ) είναι επίσης 42 (Ματθαίος 1:17). Ίσως ήταν ακριβώς από φόβο για άλλη μια αναφορά στον Μεσσία Χριστό που οι Εβραίοι γραμματείς έκαναν τον 42ο Ψαλμό ανώνυμο.
Ωστόσο, πρέπει να ειπωθεί ότι για ορισμένους λόγους που μου είναι άγνωστοι, η σειρά των πρώτων 42 κεφαλαίων των Ψαλμών δεν αντιστοιχεί ούτε στη χρονολογία της γραφής τους ούτε στη χρονολογία της ζωής του Δαβίδ. Για παράδειγμα, ο Ψαλμός 3 γράφτηκε από τον Δαβίδ προς το τέλος της ζωής του, όταν αναγκάστηκε να φύγει από τον αδελφό του Αβεσσαλώμ. Ενώ άλλοι ψαλμοί σε αυτό το μπλοκ αντικατοπτρίζουν άλλες, παλαιότερες περιόδους της ζωής του Δαβίδ.
Επιπλέον, δεν βρήκα καμία απολύτως προσπάθεια εκ μέρους των οργανωτών της Βίβλου να τακτοποιήσουν τους Ψαλμούς του Δαβίδ με τη χρονολογική τους σειρά. Γιατί; Προφανώς γιατί η σειρά των ψαλμών που έχουμε αντικατοπτρίζει διαφορετική σειρά από τη χρονολογική σειρά οργάνωσης του υλικού. Τι είδους παραγγελία είναι αυτή;
Και εδώ πάλι οι κλωστές μας, στριμμένες μεταξύ τους, έρχονται σε βοήθειά μας - εξάλλου, είναι όλες περίπου το ίδιο πράγμα, αν και το καθένα είναι δικό του. Και μαζί αντικατοπτρίζουν εκείνα τα χρόνια της Εξόδου, μέσα από τα οποία εμείς, ως χώρα, και ο Λευκός Τσάρος, ως χρισμένος, περνάμε μαζί, ως ένα αόρατο μόριο αυτής της χώρας - αλλά πνευματικοποιημένο, αναστοχαστικό. Φυσικά, είναι απίθανο οι συντάκτες του Κανόνα της Γραφής να έθεσαν στους εαυτούς τους έναν τέτοιο στόχο. Κάτι όμως τους ανάγκασε, που γνώριζαν πολύ καλά τη ζωή του βασιλιά Δαυίδ, να τακτοποιήσουν τους ψαλμούς του σε μια εσκεμμένα μη χρονολογική μορφή. Τι τους έκανε αυτό; Ή μάλλον - Ποιος;
Θεός. Μέσα από την έμπνευση που τους ήρθε από τον προβληματισμό για τη ζωή του Λευκού Βασιλιά Δαυίδ - του χρισμένου του Θεού. Είναι ενδιαφέρον ότι σχεδόν όλοι οι ψαλμοί του Δαβίδ (εκτός από τον τρίτο), που σχετίζονται με τα γεγονότα της ζωής του, τα χρόνια της βασιλείας του, βρίσκονται σε άλλα τμήματα των ψαλμών του Δαβίδ. Και στους πρώτους 42 ψαλμούς δεν υπάρχει άμεση σύνδεση με αυτά τα γεγονότα. Γιατί, μάλλον, αντικατοπτρίζουν την εσωτερική ιστορία. Οι ψαλμοί, με την καθιερωμένη τους σειρά, δεν είναι διατεταγμένοι τυχαία, αλλά αντανακλούν, αν θέλετε, την πνευματική διαμόρφωση του ίδιου του Δαβίδ από ποιμένα σε βασιλιά.
Λοιπόν, και ως συνέπεια, μια μακρινή αλλά αναπόφευκτη προφητική συνέπεια - αντικατοπτρίζουν την πορεία μας, φίλοι. Το ταξίδι από το 1988 έως το 2030, οι 42 σταθμοί μας πίστης (ή απιστίας) που θα μας δώσουν τον χρισμένο και μετά θα μας οδηγήσουν στο Βασίλειο. Εδώ μπορείτε να συλλογιστείτε ατελείωτα, να διαβάσετε με προσευχή, να συγκρίνετε, όπως είπε ο προφήτης Ησαΐας: «Διότι όλα είναι εντολή επί εντολής, εντολή επί εντολής, γραμμή επί γραμμής, γραμμή σε γραμμή, λίγο εδώ και λίγο εκεί» Ησαΐας 28: 10. Εδώ είναι μόνο λίγα παραδείγματα.
Το Ψαλτήρι αρχίζει με μια επιβεβαίωση της ευδαιμονίας ενός ανθρώπου που αναζητά τον Κύριο. Έτσι αρχίζει το βιβλίο του Ιώβ, στο οποίο ο Κύριος παρατηρεί τον δίκαιο άνθρωπο. Και τότε αρχίζει, και στις δύο περιπτώσεις (αλλά όχι και στις δύο - επίσης στην Έξοδο του Ισραήλ και στη Ρωσική μας Έξοδο) - μια εικόνα του εξελισσόμενου αγώνα «στην έρημο». Το σχολείο του Θεού ξεκινά - ένα Ανοιχτό Σεμινάριο στο είδος του - για τον Ιώβ, για τον Δαβίδ, για τον χρισμένο, για εμάς, τη Ρωσία.
Ήδη ο Ψαλμός 2 επιβεβαιώνει τον αγώνα του χρισμένου του Θεού (Δαβίδ, Χριστός, ο τελευταίος Λευκός Βασιλιάς) με άλλους ανθρώπους, έθνη και βασιλιάδες. Ο τρίτος ψαλμός, που αντιστοιχεί στο τρίτο κεφάλαιο του Ιώβ, μιλά (δια στόματος Δαβίδ και Ιώβ) για τον πολλαπλασιασμό των προβλημάτων και των εχθρών. Όπως ο Ιώβ, ο Δαβίδ, βασανισμένος από τους «φίλους» του, αναφωνεί:
«Η καρδιά μου τρέμει· η δύναμή μου με άφησε, και το φως των ματιών μου, και δεν έχω πια. Οι φίλοι και οι ειλικρινείς μου έχουν υποχωρήσει από το έλκος μου, και οι γείτονές μου στέκονται μακριά». Ψαλμός 37
Ψαλμός επί ψαλμού, οι κραυγές και ο συλλογισμός του Δαβίδ αντηχούν στενά, πάνω στον Ιώβ, στον σταθμό της Εξόδου, στη ζωή μας σήμερα. Εγώ ο ίδιος, με έκπληξη και θαυμασμό, ξεφυλλίζω τις τρεις Βίβλους που είναι απλωμένες μπροστά μου, συγκρίνω το Χρονολόγιο της Εξόδου με τον Ιώβ και τον Δαβίδ, και είμαι έκπληκτος και χαρούμενος, και παρατηρώ αυτό και αυτό - τόσα πολλά πράγματα που δεν μπορούν να έχουν μεταφερθεί σε ολόκληρο βιβλίο! Επιπλέον, δεν έχω τελειώσει ακόμα αυτή τη δουλειά - αυτή είναι μια διαδικασία και δεν θα μασήσω τα πάντα - το μασημένο, όπως λένε, δεν είναι νόστιμο. Ας ρίξουμε όμως μια ματιά τουλάχιστον σε εκείνους τους σταθμούς που μας ενδιαφέρουν περισσότερο - στον σταθμό για την αποκατάσταση της μοναρχίας. Και μην χάσετε τον σημαντικό κύκλο του Ανοιχτού Σεμιναρίου - τη Μεγάλη Ρωσική Έξοδο . Πράγματι, μας έχουν αποκαλυφθεί πολύ περισσότερα από όσα φανταζόμαστε - συμπεριλαμβανομένης της μαρτυρίας των Ψαλμών του Δαβίδ για την ώρα και τις συνθήκες της έλευσης του Λευκού Τσάρου. Αλλά ας το κάνουμε αύριο, ή μια από αυτές τις μέρες, είμαι κουρασμένος, και μάλλον είστε και εσείς. Ο Θεός να ευλογεί!
ΑΠΟΔΟΣΗ : ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΘΕΜΑΤΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου